Gå til innhold

Ikke planlagte barn, etter fødsel.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Med inspirasjon fra Vibekes tråd på gravid har jeg tenkt på noe annet:

Dere som allerede har barn som ikke var planlagt og som "lurte" typen til å bli gravid, hvordan er deres forhold i dag til barnefaren?

Føler dere at forholdet er styrket eller er det på nedtur?

Og for dere som ikke bor med barnefaren, hvordan virker det inn på barna?

Er det noen som ønsker å dele erfaringer omkring dette temaet?

Også håper jeg det kanskje kan hjelpe tvilere til kanskje å ta rett avgjørelse. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Å lure typen til å la seg bli gravid+ Ja den som får styrket forholdet etter det, ja den bør iq testes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan vi ikke like greit slå fast at alle som ikke får det til å fungere med barnefaren har fått barnet(barna) mot hans vilje, og at hun er ei jævla tispe...

Faen. Makan til drittpreik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Drittpreik og drittpreik.. det er da nok av naive mennesker som tror alt ordner seg bare man får barn sammen.

Og det er etpar damer som sitter bitre igjen og føler seg "sviktet" av barnefaren; fordi han foreslo abort som et alternativ og heller ikke stiller opp noe særlig i ettertid.

Og oppå bitterheten sitter de med angst for at barnet skal hate dem fordi det ikke har en far som er tilstede.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og så har vi de kvinner som rettferdiggjør sin barnløshet ved å dyrt og hellig påstå at de gjør dette til beste for verden....Makan til helligjørelse av seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Tror neppe denne tråden var ment for å tråkke på en spesiell gruppe mennesker, som f.eks. mødre av uplanlagte barn.

Som andre har nevnt før meg, er det neppe mange som hadde blitt født om alle barn skulle planlegges.

Jeg hadde ikke vært det :wink:

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som andre har nevnt før meg, er det neppe mange som hadde blitt født om alle barn skulle planlegges.

Jeg hadde ikke vært det

Ikke jeg heller!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Merete.

Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen her. Mener du at ikke-planlagte barn er et resultat av at mor lurer far? Eller kan det være tankeløshet fra begge parter? Og mener du at hvis den ene part ønsker abort, så skal dette gjøres uansett? Jeg har desverre ikke fått med meg den tråden du nevner.

Personlig mener jeg at det kan finnes flere årsaker til ikke-planlagte barn. Noen blir gravide før de har fått menstruasjonen tilbake etter første graviditet. Andre ganger kan det skyldes tankeløshet fra begge parter. I noen tilfeller så hender det jo faktisk også at p-pillene blir tatt som de skal. Men gravid blir man likevel.

Når man først blir gravid, så er ikke lenger spørsmålet om man ønsker barn eller ikke. Spørsmålet blir plutselig om man ønsker dette barnet. Og veien fra "jeg ønsker ikke å bli gravid" til "jeg ønsker ikke dette barnet" er nok lenger enn mange skulle tro.

Om forholdet mellom far og mor blir bedre når man er uenige om abort? Det tror jeg vel egentlig ikke. Men hvis du spør om man derfor ønsker at barnet aldri var født? Jeg tror nok de fleste (om ikke alle?) allikevel føler stor glede og stolthet over barna sine, og at følelsen av at de har handlet rett alltid vil være tilstedeværende. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det heller ikke helt klart for meg hvor Merete vil med disse spørsmålene. Jeg har ikke lest den tråden du refererer til, desverre. (Eller heldigvis, alt ettersom :blunke: )

Du spør et spørsmål til de som ikke bor sammen med barnefaren. Mener du da de som først lurte mannen til a få barn, eller mener du ALLE som ikke bor sammen med barnefaren?

Vi bor ikke sammen med NoahPappaen. Men, ingen ble lurt til å få barn! :)

Jeg håper virkelig ikke du mener at alle uplanlagte barn er et resultat av at kvinnen lurte mannen? Prevensjon er et FELLES ansvar, ikke bare kvinnens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det heller ikke helt klart for meg hvor Merete vil med disse spørsmålene. Jeg har ikke lest den tråden du refererer til, desverre. (Eller heldigvis, alt ettersom :blunke: )

Du spør et spørsmål til de som ikke bor sammen med barnefaren. Mener du da de som først lurte mannen til a få barn, eller mener du ALLE som ikke bor sammen med barnefaren?

Vi bor ikke sammen med NoahPappaen. Men, ingen ble lurt til å få barn! :)

Jeg håper virkelig ikke du mener at alle uplanlagte barn er et resultat av at kvinnen lurte mannen? Prevensjon er et FELLES ansvar, ikke bare kvinnens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvor jeg vil med denne tråden....?

Det ble ikke startet for å tråkke på noen. Jeg ville egentlig høre om erfaringer med å få barn som ikke var planlagt fra den ene partens side.

Jeg kjenner jenter som har fått barn uten at far ønsket det og hvordan de har det er jo litt forskjellig.

Ingen er i lag med barnefaren av de jeg kjenner.

Ei har ikke kontakt i hele tatt og føler seg sviktet. Hun ble også gravid kort tid etter at de møttes.

En annen har veldig god kontakt med barnefaren og han stiller opp mye for barnet.

Og ingen av disse barna var "planlagt".

Så jeg vill egentlig høre andres erfaringer med dette å få barn som ikke var planlagt. Eller de som planla bak fars rygg.

Det er jo en del jenter som tukler med p-pillene for å bli gravid å "redde" forholdet til typen, og det er så mange historier som foregår der ute.

Og forde som har opplevd dette hadde det vært greit å vite hva de føler det i dag.

Ble forholdet bedre eller verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..

Mulig vi kjenner veldig forskjellige mennesker, da. For jeg tror ikke jeg vet om NOEN som har blitt gravide ved å gå bak partnerens rygg.

Jeg kjenner derimot jenter som har blitt gravide etter ONS. Hvilket jo er like mye mannens ansvar, som kvinnens. Men i de tilfellene jeg vet om, har mannen overhodet ikke vist interesse for det kommende barnet. Så der sitter det noen kvinner som føler seg veldig alene, tror jeg.

Selv kjenner jeg meg ikke igjen i den beskrivelsen av enslige mødre. Noah var både lenge etterlengtet, ønsket og planlagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...