Gå til innhold

ph i akvarium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som vet hvor mye ph`en bør være på i akvariet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer an på hva slags fisk du skal ha der. Hva slags fisk har du da?

Skrevet
kommer an på hva slags fisk du skal ha der. Hva slags fisk har du da?

Sølvhai,praktbotia,hai-malle osv..

Skrevet

Gå på akvarieforum.no og gjør et søk i fiskedatabasen deres. Der får du opp fakta om alle fisketypene du har og hva de trenger.

Skrevet

Jeg ville heller prøvd www.akvaforum.no :)

Sølvhai trives best ved pH 6.5 - 7.5, men det er viktig å huske på at disse blir VELDIG store (opptil 35 cm) og derfor etterhvert trenger et stort akvarie.

Praktbotia er ikke så nøye på pH, kan ha fra 5.0 - 8.0, men blir også stor, hele 30 cm.

Haimalle er egentlig ikke noe navn på noen fisk, men brukes vanligvis om denne, som helst vil ha mellom 6.5 og 7.5 i pH, men om det er denne du har, kan den bli godt over metern, og har derfor en tendens til å dø litt fort i "vanlige" akvarier.

Skrevet
Jeg ville heller prøvd www.akvaforum.no :)

Sølvhai trives best ved pH 6.5 - 7.5, men det er viktig å huske på at disse blir VELDIG store (opptil 35 cm) og derfor etterhvert trenger et stort akvarie.

Praktbotia er ikke så nøye på pH, kan ha fra 5.0 - 8.0, men blir også stor, hele 30 cm.

Haimalle er egentlig ikke noe navn på noen fisk, men brukes vanligvis om denne, som helst vil ha mellom 6.5 og 7.5 i pH, men om det er denne du har, kan den bli godt over metern, og har derfor en tendens til å dø litt fort i "vanlige" akvarier.

Har ph 7 i akvariumet,så det passer til de fiskene jeg har.

Akvariumet mitt er på 160 liter.

Og det er en sånn jeg har,og de kalte det for haimalle i dyrebutikken: http://www.scotcat.com/images/p_hypophthalmus3.jpg

Skrevet
Har ph 7 i akvariumet,så det passer til de fiskene jeg har.

Akvariumet mitt er på 160 liter.

Og det er en sånn jeg har,og de kalte det for haimalle i dyrebutikken: http://www.scotcat.com/images/p_hypophthalmus3.jpg

Ok, regner med at det er denne, og som du ser står det ikke stort om den der (eller noe annet sted som jeg kan finne). Jeg ville kontaktet dyrebutikken og fått riktig (latinsk) navn på den, og evt få de til å sjekke opp hvilken pH den bør ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...