Kitsune Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Dette trenger jeg å vite: Når gjøres gavebordet klart? Dagen i forveien, før vielsen eller mellom vielsen og middagen? Har to personer som skal gjøre dette, men er usikker på hva som er vanlig/best/mest praktisk..
Arwen Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Før middagen. De fleste kommer med gavene da. (Alle gjorde det i vårt bryllup)
~Minni~ Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Jeg vet ikke hvasom er vanligst, men vi kommer nok til å få to stykker til å pakke opp mellom vielse og middag. Dvs, mens vi er hos fotografen og de andre gjestene også er i lokalet og spiser og drikker litt. Før vielsen har ikke de tid til å pakke opp og kvelden i forveien er nok ikke lokalet klart...
Malama Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Det er ganske vanlig at de som gjør det (med midre dere har få gjester, er to litt lite...) gjør det mellom vielse og middag, mens dere er hos fotografen. vi hadde fotografering før vielsen, så det var ikke tid til noe slikt, og det ble gjort litt i "røykepausa" etter 2. servering av hovedrett (når personalet skulle rydde av bordet og gjøre klart til dessert) og resten etter middagen. Vi hadde en liten "gaveåpningsseanse" hjemme hos mamma og pappa kvelden før, det var kjempekoselig og å anbefale om dere har tid/det passer seg. (Folk fikk beskjed om at vi var hjemme "etter åtte" og at de som ville, kunne komme med gaver da, om de ville levere til oss personlig, hvilket en del gjorde. koselig! Disse gavene husker jeg også hvem vi fikk hva av, resten må jeg ofte slå opp i boka for å sjekke...) Men mesteparten av gavene ble levert på lokalet den dagen (og å oppbevare gaver der om natten var ikke tillatt) så gaveboret ble ikke laget til før neste dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå