Gjest Jersey Skrevet 3. april 2003 #1 Skrevet 3. april 2003 I morgen er det 7 uker siden jeg fødte. Har hørt at man bør vente minst 6 uker etter en fødsel med å begynne å trene forsiktig igjen; gjelder dette all fysisk aktivitet utenom gåturer? Hva bør jeg passe ekstra på, er det noe som er ekstra lett å skade/overbelaste nå etter den påkjenningen et svangerskap+fødsel er for kroppen? Dere som har født, hva gjorde dere med treningen etterpå? Jeg klør etter å bruke kroppen til litt mer krevende saker enn gåturer med vogn...
LadyBug Skrevet 4. april 2003 #2 Skrevet 4. april 2003 gratulerer med barnet! hvordan er formen din? fødte du narturlig? gikk det bra? måtte du sy? hvis du fødte naturlig er det vel lurt å begynne med knipeøvelser, så du blir litt trang igjen... har du hatt sex etter du har født? jeg er like rundt hjørnet skjønner du, er litt nysjerrig!
Fru Fomle Skrevet 4. april 2003 #3 Skrevet 4. april 2003 Har du vært på 6-ukers kontroll? Jeg ville spurt legen litt ang. trening, h*n vet jo om det er spesielle forhold du må ta hensyn til. Jeg har selv født to barn. Etter første fødsel begynte jeg å trene på SATS etter ca. 6 uker. Trente aerobic uten hopp i starten, mange treningssenter har også mor&barn trening som er spesielt tilrettelagt for deg som har nettopp født. Det som er veldig viktig er å ikke begynne å trene magemusklene for tidlig! De har delt seg når magen vokser, og må få tid til å gå sammen igejn før du begynner å trene dem. Hvis du begynner for tidlig kan du i verste fall få brokk (indre organer kommer ut mellom musklene) :o Det er også veldig viktig å trene knipeøvelser. Dette bør du gjøre flere ganger daglig, f.eks. når du ammer. Mitt råd er å ta det litt pent og forsiktig. Prøv deg fram og se hva kroppen tåler. Hvis du skal trene på et treningssenter, så spør en instruktør om hjelp til å sette sammen et treningsprogram som passer for deg. Vent noen måneder før du setter igang med skikkelig "hoppe-timer". Lykke til! -valla-
Gjest Jersey Skrevet 4. april 2003 #4 Skrevet 4. april 2003 gratulerer med barnet! Takk! hvordan er formen din? Veldig bra. Bekkenløsningen er helt borte. fødte du narturlig? Ja, ikke keisersnitt. gikk det bra? Jada måtte du sy? Litt, men bare overflatisk hvis du fødte naturlig er det vel lurt å begynne med knipeøvelser, så du blir litt trang igjen... Kniper masse hver dag, hehe har du hatt sex etter du har født? Opptil flere ganger jeg er like rundt hjørnet skjønner du, er litt nysjerrig! Lykke til med fødselen LadyBug! :D
Gjest Jersey Skrevet 4. april 2003 #5 Skrevet 4. april 2003 Har du vært på 6-ukers kontroll? Ja, men da glemte jeg å spørre om treninga... Takk for tips! Får vel snakke med en SATS-instruktør tenker jeg.
Eloise Skrevet 5. april 2003 #6 Skrevet 5. april 2003 Jeg begynte med mor & barn trening etter vel 6 uker. Var litt forsiktig med sidesteg siden jeg hadde hatt kraftig bekkenløsning. Denne treningen er jo lagt opp til at man nettopp har født så det fokuseres litt på bekkenbunnen og treneren er som regel nybakt mamma også. Nå 8 mnd senere er jeg i så god form som jeg aldri har vært før :D .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå