SøsterLiten Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Trenger litt råd jeg... jeg driver og går på brudekjole "shopping" og for 2 uker siden så var jeg og prøvde et par fine kjoler (ikke noen WOW følelse enda.. ) jeg vil veldig gjerne ha snøring/knytting bak og på de kjolene jeg prøvde i min størrelse så fant vi ut at jeg da må ned en størrelse for at det skal få riktig effekt... saken er den at jeg er driver og trener og spiser sunt for å komme meg i form til bryllupet og håper jo da at jeg skal gå ned en størrelse (eller 2...) så... mitt spørsmål er da: jeg er nå en størrelse 10 (38 i norsk) hun vil at jeg skal bestille en 8 (36 i norsk) men jeg vil jo ned til størrelse 8 (eller 6 drømme...) innen bryllupet mitt... hva skal jeg kjøpe?? størrelse 8 eller 6????? har dere noen forslag....
Maja_83 Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Jeg ville gått for str 8 eller den minste varianten for da MÅ du presse deg selv skikkelig for å nå målet om å komme inn i drømmekjolen At man ser på det som en gulrot! Og stort sett så går det jo fint å legge kjolen litt ut også om den ikke passer.
ToveM Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Trenger virkelig en som er str. 38 slanke seg ned til 36...hysteriske verden..
Gjest Piper Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 (endret) Trenger virkelig en som er str. 38 slanke seg ned til 36...hysteriske verden.. Det samme tenkte jeg. Men ejg ville valgt str 8, for det kan faktisk være at kroppen din ikke vil ned i str 6. Vi er alle bygd opp forskjellig, der noen har veldig tynn beinbygning, og det er vel de som passer i de små størrelsene. Men selv str 8 er smått i mine øyne, så jeg klarer ikke helt å forstå at du ønsker å gå ned mer enn som så. Husk at det er ikke fint med for tynt helelr, for da kan du fort se ut som en avmagret brud, i stedet for en sunn og frisk brud. Endret 20. september 2007 av Piper
SøsterLiten Skrevet 20. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2007 Trenger virkelig en som er str. 38 slanke seg ned til 36...hysteriske verden.. hmm... tenkte meg denne ville komme... jeg burde kanskje sagt at jeg er det som kalles vertikalt utfordret... hehe.. inntil de to siste årene så har jeg vært en størrelse 32-34 så om jeg da vil ned fra en 38 til en størrelse 36 er vel ikke det så rart eller galt?? hvis en som normalt var størrelse 40-42 nå var størrelse 46 hadde skrevet at de ville ned til en størrelse 44 ville det vært mere greit? ikke alle kan være gudinner på 1.75.... jeg vil bare føle meg vel og det vil jeg når jeg er størrelse 36! uansett så handlet ikke denne tråden om hvorvidt jeg skal trene meg til mine mål eller ikke, men om hvilken størrelse jeg skal kjøpe!
~Minni~ Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Jeg synes du skal kjøpe str 6. Siden du har vært 32/34 før tror jeg ikke det er noe problem å gå ned til 36 for deg. I alle fall ikke når du har brudekjolen som gulerot
Gjest Veronica Mars Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Har du prøvd å finne kjole på Agape? Alle kjolene deres har snøring bak. Så kjøper du en kjole som er akkurat passe eller evt. litt liten, men pga snøringa kan den tilpasses ganske mye. Hvis den er for stor eller for liten en måned før bryllupet får du den sydd inn eller ut. Forøvrig bør du huske på at brudekjoler ikke nødvendigvis har samme størrelser som andre klær, agape sine synes jeg var litt store i størrelsene, mens italienske og andre utenlandske kjoler gjerne var veldig små.
SøsterLiten Skrevet 20. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. september 2007 jeg skal prøve MS kjoler neste uke og de jeg skal prøve har snøring bak, det er sånn dette problemet oppstod. damen som hjalp meg sist sa at jeg burde gå ned en størrelse for at snøringen skulle synes og ikke se sammensnurpet ut bak... vet at det er forskjell i størrelse... er ikke ute etter at det skal stå 36 bakpå min kjole. om det står 40 på den og den sitter som et skudd så er jeg happy jeg! takk for meninger og tips! nå må jeg legge meg for klokken hos meg er snart ett på natta! tar gjerne imot flere tips!!
*Emma* Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Jeg syns du skal vente m å bestille kjole jeg. Det er 11 mnd til bryllupet ditt. Venter du litt vet du mere hva slags str du er. Personlig syns jeg ikke det er noe fint når for mye av snøringen vises heller.....har sett noen som kanskje hadde vært penere med en kjole i større str fordi den v'en bak m snøring dekker sååååå mye av ryggen....
LilleSolstråle Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 Et spørsmål litt på utsiden av tråden.. Damjeg prøvde kjolen min måtte jeg også ha en størrelse mindre,fordi den var snurpa heeelt igjen bak. Den kjolen var da i strl 10 (UK størrelse),noe ho dama (og jeg har sett det på nettet) at det er strl 36/small. Stemmer ikke detta? Er det egentlig en størrelse 38?
SøsterLiten Skrevet 21. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 21. september 2007 Jeg syns du skal vente m å bestille kjole jeg. Det er 11 mnd til bryllupet ditt. Venter du litt vet du mere hva slags str du er. Jeg bor i Australia nå og drar herfra i januar så må jeg bestille og bestemme meg nå. kjolene her nede koster nesten halvparten så mye som dere hjemme må ut med.. Et spørsmål litt på utsiden av tråden.. Damjeg prøvde kjolen min måtte jeg også ha en størrelse mindre,fordi den var snurpa heeelt igjen bak. Den kjolen var da i strl 10 (UK størrelse),noe ho dama (og jeg har sett det på nettet) at det er strl 36/small. Stemmer ikke detta? Er det egentlig en størrelse 38? Jeg snakker om Australsk størrelse 10, som er noe annet enn UK størrelse 10. tror jeg kommer til å kjøpe den minste størrelsen sånn at det ikke blir igjen-snurpa bak... vil jo at det skal være pent bakpå kjolen også! det er jo tross alt ryggen folk kommer til å se mest i kirken.. :rødme:
LilleSolstråle Skrevet 21. september 2007 #12 Skrevet 21. september 2007 Jeg bor i Australia nå og drar herfra i januar så må jeg bestille og bestemme meg nå. kjolene her nede koster nesten halvparten så mye som dere hjemme må ut med.. Jeg snakker om Australsk størrelse 10, som er noe annet enn UK størrelse 10. tror jeg kommer til å kjøpe den minste størrelsen sånn at det ikke blir igjen-snurpa bak... vil jo at det skal være pent bakpå kjolen også! det er jo tross alt ryggen folk kommer til å se mest i kirken.. :rødme: Ja,det var det ho dama sa til meg også. Det er jo ikke no fint at det er helt snurpa igjen,da ser kjolen bare for stor ut. Og snøringa bak er jo det "lille ekstra" ,så det er jo så fint når det syns :rødme: Og det blir jo bare ekstra inspirasjon til å komme inn i kjolen,hvis du tar den minste størrelsen
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2007 #13 Skrevet 22. september 2007 Om du har brukt så små størrelser før ville jeg kjøpt den minste. Sannsynligheten er jo stor for at du skal klare å gå ned de kiloene på nesten ett år, så jeg ville satset på det. Om kjolen fortsatt er litt liten rett før kan du få den sydd ut litt hos en sydame her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå