Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Saken er den at jeg og mannen har et lite barn sammen ... som bare blir eldre og eldre for hvert år. Det har ikke passet seg å få en til tidligere, men i ganske lang tid nå har vi halvveis planlagt å begynne å prøve nå snart. Jeg har vært komfortabel med dette fordi det hele tiden har vært et stykke frem i tid, men så går månedene og jeg begynner å kjenne usikkerheten komme snikende. Passer det egentlig så godt likevel, orker jeg en til unge nå ... Orker jeg en til i det hele tatt? Jeg har hele tiden tenkt at jeg vil ha flere barn. Nå begynner jo den ene vi har å bli større, mer selvstendig ... og lysten min på flere synker proporsjonalt med at denne ene vi har blir eldre. Dette tidspunktet passer ganske bra (et helt perfekt tidspunkt finner man vel aldri?), men jeg tviholder litt på de elementene som sier at jeg bør vente ... men jeg er redd det betyr en forgjeves venting. Jeg går hele tiden runder med meg selv ... veier for og i mot, og innerst inne har jeg en følelse av at det er nå eller aldri, men det skal jeg ikke si for sikkert heller. Vel, hvordan kan man motivere seg selv? Eller bør man la være hvis man er usikker? Jeg vet jo at hvis jeg blir gravid nå, så kommer det jo antakeligvis til å gå helt fint, og at jeg klarer å omstille meg ... Samtidig har jeg fortsatt en del år som fruktbar foran meg, og kanskje motivasjonen kommer på et senere punkt. Men det er akkurat det jeg er litt redd for ... at motivasjonen bare blir dårligere og dårligere fremover, og at jeg bare halveis uønsket ender opp med en eneste unge.
Hedda22 Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 kan skjønne at det kan være litt vanskelig med motivasjon ja. en motivasjon kan være at dt er kjekt for barn og ha søsken som er i litt nær alder. eller bare søsken i det hele tatt! så kan du jo tenke på den vidunderlige babyen som kommer, og selv om det kan bli mye strev også, så er det jo vel verdt det. litt vanskelig å motivere når jeg ikke har barn selv, men så at det ikke var andre som hadde skrevet, så tenkte jeg kunne prøve iallefall. gleder meg ihvertfall veldig til å forhåpentligvis bli mamma selv! lykke til
Gjest =tentacle= Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Hva synes din mann? At dere har hatt en forestilling om flere enn ett barn, er ikke en tungtveiende grunn til å kaste pillen om ikke noen av dere faktisk fortsatt har lyst på flere.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Hva synes din mann? At dere har hatt en forestilling om flere enn ett barn, er ikke en tungtveiende grunn til å kaste pillen om ikke noen av dere faktisk fortsatt har lyst på flere. Mannen er klar, ikke på den måten at han maser, men den dagen jeg gir grønt lys er han med. Problemet er at jeg har veldig lyst på en til, men jeg vet ikke når. Og jeg er redd for at hvis jeg ikke prioriterer dette nå, så blir det aldri aktuelt ... og da er jeg redd for at jeg kommer til å angre litt på at jeg bare fikk en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå