Gå til innhold

Truet av fantasier?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_blabla_*
Skrevet

nettopp blitt sammen en herlig jente. Alt er virkelig bra.men vi nsakket om fantasier en dag. Hun føler at fantasier om andre er problematisk fordi i hennes hode er det slik at om man har en fantasi om en annen så har man også lyst på henne i vikreligheten. Ellers ville man ikke fantasert om det.. og føler seg derofr truet av mine fantasier o0m andre - som jeg i et svakt øyeblikk kom til å si at "det har vel alle".

Dette er helt motsatt for min del. jeg kan fantasere om andre jenter som jeg kjenner uten å ville gjøre noe i virkeligheten. Har alltid sett på fantasier som noe harmløst og sunt egentlig.

Er kvinner/menn forskjellige her ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel heller forskjell på person til person.

Jeg fantaserer ikke om mennesker jeg ikke føler meg tiltruket av i virkeligheten, dersom jeg først fantaserer om virkelige personer (noe jeg egentlig skjelden gjør). Men dette gjør ikke at jeg fantaserer om dem hver gang jeg treffer dem, eller på noen måte har ønske om å gjøre dette i virkeligheten.

Fantasi baserer seg altså på en viss grad av tiltrekkning for meg, men ikke noe jeg vil sette ut i livet likevel.

Som du sier kan fantasier være helt uskyldig om følelsene som er med ikke er annet en fiksjon de også. Trusselen kommer først inn når man egentlig ønsker personen/er sterkt tiltrukket av/ smålig forelsket i etc.

Men hvorfor ikke holde visse deler av fantasiene for seg selv. Å dele fantasier kan være pirrende, men man kan gjerne utelukke hvem de omhandler og kalle det en ansiktsløsperson heller.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
nettopp blitt sammen en herlig jente. Alt er virkelig bra.men vi nsakket om fantasier en dag. Hun føler at fantasier om andre er problematisk fordi i hennes hode er det slik at om man har en fantasi om en annen så har man også lyst på henne i vikreligheten. Ellers ville man ikke fantasert om det.. og føler seg derofr truet av mine fantasier o0m andre - som jeg i et svakt øyeblikk kom til å si at "det har vel alle".

Dette er helt motsatt for min del. jeg kan fantasere om andre jenter som jeg kjenner uten å ville gjøre noe i virkeligheten. Har alltid sett på fantasier som noe harmløst og sunt egentlig.

Nei fantasier er vel harmløse så lenge de ikke settes ut i det virkelige liv. Men er du forelsket så er det vel mest naturlig å tenke på det som tenner deg?Altså kjæresten?

Jeg tenker på det som tenner meg aller mest, og det er jo kjæresten. Men om han fantaserer om andre ting så må han få gjøre det og det er ikke utroskap.

Men vi liker jo ikke å tro at man fantaserer om andre. Man vil jo håpe og tro at den man er sammen med bruker kjæresten i tankene for å tenne seg selv.. Men slik er det jo dessverre ikke alltid

Skrevet

Hmmm, greit nok at hun ikke fantaserer om andre, men hun burde vite såpass at det faktisk er vanlig at man fantaserer om andre selv om man har kjæreste. Det er jo bare det seksuelle man fantaserer om, ikke følelsene.

Jeg fantaserer også om andre en del ganger. Det betyr ikke at jeg vil ah sex med noen andre, men i fantasien trenger jeg ikke disse varme følelsene for å bli kåt, og dermed kan jeg fint tenke på en annen (vanligvis en fantasiperson da). Det betyr ikke at jeg ikke nyter sexen med typen, for den er herlig, men hvorfor fantasere om noe man har? ;)

Når jeg legger meg om kvelden er uansett typen den jeg drømmer om å sovne sammen med, i sånne ikke-seksuelle fantasier vil ahn alltid være hovedpersonen, fordi det er han jeg er glad i og han jeg savner=)

Gjest =tentacle=
Skrevet

Jeg fantaserer nesten aldri om reelle personer fra dagliglivet, men hvis det skjer er det selvsagt fordi jeg har tent på noe ved dem, og altså har en reell lyst. Det betyr ikke at jeg ville benyttet meg av en anledning til å ha sex med dem, eller at jeg tenner mer på dem enn på den jeg har et forhold til. Fantasier om en man tilbringer mye tid med, som en kollega eller en i vennegjengen, er kanskje ikke 100% ufarlige, de vil kanskje kunne påvirke stemningen når man møtes.

Lyst er ikke det samme som vilje til å gjøre noe med lysten. Tror det er der dere snakker forbi hverandre :) Noen jenter vil dog ikke at partner noensinne skal føle lyst i forhold til noen andre jenter. Det blir lite realistisk å få oppfylt.

Skrevet

Det er da jeg tenker at det ikke er alt man trenger vite om hverandre.

Jeg ville foretrukket å ikke visst det dersom en kjærste tente på noen han faktisk kjente og omgikk i hverdagen.

En ting er å fantasere om "kjendisser"/kjente personer, men å fantasere om venner og bekjente ville jeg nok helst ikke visst om.

Hadde jeg noensinne fantasert om bekjente av meg, så ville jeg heller ikke fortalt en kjærste om det.

Ikke fordi det er noe farlig og at man ville gjort noe med det, men personlig føler jeg det ikke behagelig å vite at min kjære skal ut å drikke kaffe med en han fantaserer seksuellt om....

Gjest Gjest_blabla_*
Skrevet

helt enig i det meste dere skriver og jeg er heller ikke for at man sier hvilke personer man fantaserer om. Det kommer det normalt ikke noe godt ut av.. Skaper vel mer usikkerhet enn nødvendig.

Jeg følte meg litt angrepet da hun sa dette, for det er jo ikke noe problem å fantasere litt. Tenker at det bare kan være en hjelp feks i lengre forhold som kanksje har "kjølnet litt". Jeg for min del har ikke noe ønske om å sette fantsier ut i livet - er jo kun fantasi..

Man kan jo heller ikke gå rundt og være redd for hva den andre kanskje tenker på når man onanerer - blir jo veldig slitsomt i lengden.

Skrevet

Fortell henne om hva du legger i fantasiene dine i istedenfor å spørre om dine fantasier er normale eller ikke!

Gud! Hvor vanskelig skal det være?

Spørsmålene på KG har en tendens til å bli i retning "jeg er mann, hun er kvinne, hva kan jeg forvente?

Tenker dere overhode over hva dere spør om eller er det dagens norm at man ikke gidder å tenke over hva som er problemet og håper på at en "google" skal løse alle knuter på tråden!

Voks opp! FOR FAEN

Skrevet

For å si det sånn, jeg fantaserer ikke om noen jeg IKKE har lyst på.

Selvsagt må det være lyst til stede om jeg fantaserer om noen, og da kunne jeg tenkt meg dem seksuelt. Klart det.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Selvsagt må det være lyst til stede om jeg fantaserer om noen, og da kunne jeg tenkt meg dem seksuelt. Klart det.

Ja enig med den! Man fantaserer jo ikke om personer man ikke har lyst på!!

Skrevet

Fantasier er da harmløse. De burde være det, iallfall. Dama til TS høres temmelig krenkbar og sjalu ut, hvis hun bekymrer seg for fantasiene hans.

Jeg var i et forhold med en jente som tenkte på akkurat samme måten, noe som ble en temmelig stor belastning på forholdet etter hvert. I hennes tilfelle var det ganske merkelig at hun var sjalu på mine tanker, for etter at forholdet var over, fikk jeg rede på at hun hadde svermet for en annen fyr i lang tid. Kanskje denne formen for sjalusi hadde noe med at hun hadde ganske kort vei mellom tanke og handling selv.

Skrevet (endret)

Fantasier burde være harmløse, men de er det ikke alltid likevel :) Det er derfor man lyver når man får slike spørsmål av en kvinne. Har jeg lært med tiden. Nesten.

Bedøm selv:

"Gustenpus, tenker du noen ganger på andre kvinner når du runker eller vi har sex?"

"Nei, hvorfor skulle jeg det, jeg har jo deg. Du er den deiligste jeg vet om!"

vs

"Ja, jeg synes f.eks. flere av venninnene dine er skikkelig lekre. Jeg har ikke tenkt å gjøre noe med det altså, for det er jo deg jeg er glad i. Men noen ganger tenker jeg på hvordan vi alle sammen kunne knulle som ville dyr på en kjempestor dobbeltseng. Jeg kunne tatt NN bakfra mens hun slikket deg. Det er en digg tanke. Men det er jo deg jeg er glad i, du er den deiligste jeg vet om!"

Hvis du vil fortelle om fantasier, sørg for å skrive dem om til å handle om deg og dama di. Hvis du absolutt må fortelle om dem. Ikke alt må fram i dagen :ler:

Endret av Gustenpus
Skrevet

En gang for lenge siden fortalte jeg dama mi om enkelte av runkefantasiene mine. Hun var virkelig interessert, og virket så åpen på mange andre områder, så jeg fortalte ærlig om hva jeg fantaserte om hvis jeg skulle ha en stille stund.

Det hun var ute etter, var tydligvis å få høre om heftige fantasier som var om henne. Men det var de altså ikke, de var om N`vogue, eller hva de hette. De hadde en ganske heftig video på "Free your mind", der store deler av det foregår på catwalk/bord, og det er noen ganske stilige kostymer med. Pluss at det er noen vokale prestasjoner som den dag i dag gir meg gåsehud og frysninger på ryggen. Anyway, jeg hadde altså utbrodert denne videoen i fantasien.

Dette var begynnelsen til slutten på det forholdet, det skapte en kjempekrangel, og etterpå kunne jeg nesten ikke se på MTV uten at det kom en syrlig kommentar om det var noen heite negerdamer på skjermen.

Jeg forteller aldri noen dame om hva jeg napper løken til, så lenge jeg lever. Dere kan ikke takle det.

Skrevet

Hmm...jeg kan fantasere om menn eller kvinner jeg ser på bussen eller på gata jeg... uten at jeg kjenner de, er forelsket eller kunne tenkt meg å ha sex med de i virkeligheten. Ser bare for meg hvordan de kunne vært i senga...

Jeg fantaserer definitit ikke bare om kjæresten, noe han synes er helt greit. Det er jo bare fantasi. Om det er Johnny Depp eller en kamerat har ikke noe å si.

Skrevet

Jeg syns det er helt naturlig å ha fantasier om andre enn kjæresten, og ville selvfølgelig aldri ha levd de ut. Men jeg vil ikke vite hvem andre enn meg kjæresten min fantaserer om. Fikk vite det en gang, og etter det har jeg aldri spurt igjen. Jeg er egentlig ikke sjalu av meg, men merket det litt når jeg var sammen denne jenta i etterkant.

man trenger ikke å fortelle alt til hverandre, og man kan "skrive om" fantasiene før man forteller.

Skrevet

Men samtidig trenger det ikke ligge mer i det enn når man møter noen i butikken, forbipasserende etc som man tenker at ser bra ut og er sexy. Klart man synes personen er tiltrekkende om man fantaserer om vedkommende, men det trenger ikke være noen trussel. Å fantasere mye om én konkret person i omgangskretsen synes jeg derimot blir litt skumlere - sikkert ikke helt uvanlig, men man bør kanskje prøve å bremse slike fantasier noe.

Når det er sagt fantaserer jeg selv sjelden om andre enn samboern min, bortsett fra fantasipersoner, og selvsagt (?) virkelige personer når jeg har vært singel. Men jeg kan godt bli uskyldig betatt av folk jeg møter, og kanskje fantasere sporadisk om dem. Jeg mener at man merker selv hvilke fantasier som er ufarlige, og hvilke som evt skyldes mer alvorlige følelser for andre. Derfor bør ikke kjæresten føle dette som en trussel - men det er sikkert greit å ikke konkretisere noe mer.

Gjest =tentacle=
Skrevet
En gang for lenge siden fortalte jeg dama mi om enkelte av runkefantasiene mine.

[...]

Jeg forteller aldri noen dame om hva jeg napper løken til, så lenge jeg lever. Dere kan ikke takle det.

Nei, du har rett. Vi er dama di, alle sammen, bare med forskjelllige ansikter.

Skrevet
Nei, du har rett. Vi er dama di, alle sammen, bare med forskjelllige ansikter.

Nei, jeg går for atskillig mer romslighet enn hva som vises frem her, kan jeg forsikre.

Skrevet

Min mann vet at jeg aldri noensinne fantaserer om han,eller oss. Det er rett og slett fordi han er virkelighet, min hverdag og ingen fantasi. Jeg fantaserer stort sett om situasjoner og menn uten ansikt.

Jeg er helt overbevist om at min mann fantaserer om de lekre damene på jobben og helt sikkert også et par av mine venninner. Det bryr meg ikke. Jeg vil ikke vite om det og han får heller ikke vite om jeg fantaserer om en flott mann vi begge kjenner. Hva er vitsen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...