Gjest *noia* Skrevet 3. april 2003 #1 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har mistet lommeboka mi. Den har ikke blitt funnet på buss eller tog. Den må ha falt på bakken. I lommeboka ligger legitimasjonen min (bankkort), penger og et par gram hasj. Derfor har jeg noianoia. Hva kan skje? I verste fall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 3. april 2003 #2 Del Skrevet 3. april 2003 I værste fall? Vel, det værste som kan skje er jo allerede skjedd. Penga og kortene dine er borte, det samme er det med dopen din. Husk bare på å ring og sperr kortene dine... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 3. april 2003 #3 Del Skrevet 3. april 2003 Ring banken og sperr kortet ditt. NÅ - hvis ikke kan noen misbruke dette, tømme kontoen din og du må stå ansvarlig. Det er for mange det verste om kan skje. Så kommer dette med å misbruke legitimasjonen din - det er mange nk rundt omkring som ikke ser på den en gang når man bruker den så... Men som sagt - ring banken NÅ! Har du VISA så har du sikekrt en sånn 24-timers nummer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 3. april 2003 #4 Del Skrevet 3. april 2003 Er hasjen muligens det du er mest redd for? Nå kjenner ikke jeg til lovverket når det gjelder besittelse av hasj, men det er det kanskje noen andre som gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 3. april 2003 #5 Del Skrevet 3. april 2003 Da jeg mistet min pengebok, ble den levert inn til politiet som sendte den til meg. De finner nok dopen din, skal du se 8) Jeg trodde man var litt mer forsiktig med hvor man gjorde av stæsjet sitt? hehe. Kjæresten min har gitt meg et tips for kredittkort o.l. som ikke har bilde men sånn stripe som skal signeres bak; han skriver der "check ID" istedet for signaturen sin. så klarer de ikke å lære seg hans så lett, og må vise bilde ID for å bruke kortet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 3. april 2003 #6 Del Skrevet 3. april 2003 http://www.bangkok.no/praktisk_info.htm Et stykke nede på denne siden finner du tlf.nr til Bankenes meldingssentral. Der kan du ringe hele døgnet, uansett hvilken bank du bruker, og få sperret minibankkort. Så får du bare håpe at ingen leverer lommeboken din til politiet. Skjer det og de finner hasj i den går jeg utifra at du vil bli tiltalt for besittelse av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 3. april 2003 #7 Del Skrevet 3. april 2003 Besittelse av hasj til eget bruk gir forelegg på noen tusen kroner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 3. april 2003 #8 Del Skrevet 3. april 2003 Sorry - jeg så ikke før i dag det med hasjen jeg... jo, altså hvis politiet finner lommeboken, eller den blir innlevert der får du vel litt dask på lanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. april 2003 #9 Del Skrevet 3. april 2003 Sånn kan det gå når man går rundt med hasj på seg...Håper det var en liten lærepenge, jeg... Skikkelig irriterende å miste lommebok og kort o.l - håper du har sperra kortene dine! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2003 #10 Del Skrevet 4. april 2003 Er du litt smart så sier du at lommeboken din ble stjålet, og om politiet skulle komme til deg ang hasjen så benekter du etthvert kjennskap til det. Kanskje prøver de å gi deg et forenklet forelegg, men nekter du å vedta dette vil politiet slite tungt i retten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. april 2003 #11 Del Skrevet 4. april 2003 Jeg tror ikke de vil slite i retten. Vil nok føles ubekvemt å lyve i rettssalen, selv om det ikke er forbudt. Men vitner MÅ snakke sant...hva hvis de spør noen venner av deg? Lite sannsynlig at noen har puttet det der uten å si det til deg, hverken før eler etter at du mistet den. Forøvrig tror jeg ikke de går igjennom hele lommeboken slik at de finner det. Men mindre det ligger helt åpenlyst, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2003 #12 Del Skrevet 4. april 2003 Politiet vil sannsynligvis: - Ikke gå gjennom lommeboken(De har heller ikke lov til det, om det ikke foreligger konkret mistanke om noe kriminelt) - Neppe gå videre med saken om du sier at lommeboken ble stjålet - Om du skulle få et forenklet forelegg og nekte å vedta det, vil sannsynligvis ikke politiet velge å gå videre med en i utgangspunktet svak sak. - Skulle det komme til en rettssak vil bevisbyrden ligge hos aktoratet - det vil si at de må bevise at det uten tvil er at det ikke kan være andre som har lagt hasjen i lommeboka. Om du ikke tidligere er straffet eller det foreligger andre sterke indisier på at du er eieren av stoffet, er dette en relativ håpløs oppgave for aktoratet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. april 2003 #13 Del Skrevet 4. april 2003 Det som vil skje. En dame finner lommeboken og melder fra til eiersken. Og dermed slipper eierinnen og være noia for hasjen. Og til dere andre, hvorfor er det en lærepenge å miste hasjen? Å gi mennesker angst er altså "oppdragende" ifølge enkelte mennesker her på forumet. Det er ingenting som er mer angstfremkallende eller sinnsykt enn at politiet og NORGE A/S skal bruke ressurser på et par gram hasj. W Men noen må jo skape arbeidsplasser.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå