Gå til innhold

Spm. om Asos og andre nettsteder for klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å bestille noen topper/tunikaer fra www.asos.com. Det jeg lurer på er om størrelsene derifra er noenlunde "normale" (om de tilsvarer de standardmålene som er oppgitt for størrelsene der), om en må betale mye i frakt, og om det kommer MVA i tillegg (slik som på f.eks kosmetikk over 200NOK).

Lurte også på om noen av dere har funnet en lignende nettbutikk (for klær) som er rimeligere? Dollarkursen er jo relativt lav nå, så hadde kanskje vært en idé å handle fra USA?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg har bestilt derfra (en gang for noen år siden) samsvarte bra med størrelsene oppgitt på siden - bare husk at disse igjen varierer litt etter merke o.l.

Det kommer mva/toll til om du bestiller for over 200 nok, og det er jo litt kjipt. Samtidig vil du kunne komme godt ut av det nå som dollarkursen er så lav. Porto avhenger visst av hva du bestiller, tyngre ting (f eks sko) kan fort bli veldig dyrt. Men det ser du i utsjekkingen.

Skrevet

Jeg har kjøpt sko og klær 2 ganger før over nett, og skal si at det blir dyrere etterhvert.

Kjære deg som lurer på ang. klær og sko fra nettbutikker. Skostørrelser varierer veldig mye, og den størrelsen du bruker til vanlig kan fort bli en størrelse for liten eller kankje for stor. En del av klærne har vanlig størrelse slik vi kjenner til, men skjørt,kjoler,bukser og undertøy bør du være litt forsiktig med. De kan fort være for små eller store. Bruker du medium, og finner et skjørt som tilsvarer medium etter norsk størrelse, kan det fort resultere at størrelsen enten er større,mindre eller ikke helt passende til din kroppsfigur. Så mål midjen, hofter og bryst for å være nøyaktig og presis.

Jeg har aldri shoppet på asos, men prøvd ut victoria secrets. Det blir ganske dyrt vist du kjøper tunge varer som sko. En ulempe med storshopping på victoria er at UPS, som er varelevrandøren deres tar penger for frakt etter kilo. Så har du kjøpt varer opp til 5000 kroner, hvor 2-3 av varene er sko, kan du vente deg en regning på litt over 1000kr i tillegg fra UPS. Men hver av de kronene er verdt det, og du blir fornøyd med kjøpet.

Skrevet
En ulempe med storshopping på victoria er at UPS, som er varelevrandøren deres tar penger for frakt etter kilo. Så har du kjøpt varer opp til 5000 kroner, hvor 2-3 av varene er sko, kan du vente deg en regning på litt over 1000kr i tillegg fra UPS. Men hver av de kronene er verdt det, og du blir fornøyd med kjøpet.

Det synes jeg høres rart ut, nettsiden deres sier noe annet:

http://www2.victoriassecret.com/html/custs...ping/#intlRates

Har både positive og negative erfaringer med Victoria's Secret. Undertøyet er fantastisk, men noen av klærne har dårlig passform og kvalitet. Men er alt i alt fornøyd egentlig.

Skrevet

Bestilt en gang fra ASOS, fornøyd med skoene, bestilte i den str. jeg pleier å bruke.

Toppen jeg fikk var dårlig kvalitet på, kjipt stoff.

Bestilt en bikini fra VS, den var bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...