Gå til innhold

Synligere rynker ved bruk av foundation

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente i begynnelsen av 20 årene og har fått endel linjer under øynene og begynner å se antydning til rynker i pannen.

Jeg er "avhengi" av foundation, men det er en minusside ved det og det er at disse linjene blir fremhevet.

Det ser jo overhodet ikke pent ut.. Hva kan jeg gjøre for at de ikke skal være så fremtredene?

Å kutte ut foundation blir vanskelig... føler meg så naken uten.. :sjenert:

Vet Loreal har kommet ut med en slags øyekrem som skal "legge" seg i disse linjene for å skjule de.

Noen som har prøvd denne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet akkurat hvordan du føler det med foundation. Har det sånn jeg også. Men ville nok ikke kjøpt øyekrem fra Loreal. Ville heller kjøpt enten hydra zen fra lancome eller all about eyes fra clinique. De er kjempebra begge to.

• 1 måned senere...
Gjest Raptuza
Skrevet

Får det same problemet om eg legg på for tjukt/dekkande lag med foundation. Løysninga for meg vart å legga et meir transparent lag. Og bruka concealer om øyepartiet.

Gjest Tigerjente
Skrevet

Bruk enten foundation eller krem med lysreflekterende pigmenter. Det legger seg i linjene, og framhever dem, slik at det ser ut som at de blir på linje med huden..

Gjest Gjest_Ariadne_*
Skrevet
Jeg er ei jente i begynnelsen av 20 årene og har fått endel linjer under øynene og begynner å se antydning til rynker i pannen.

Jeg er "avhengi" av foundation, men det er en minusside ved det og det er at disse linjene blir fremhevet.

Det ser jo overhodet ikke pent ut.. Hva kan jeg gjøre for at de ikke skal være så fremtredene?

Å kutte ut foundation blir vanskelig... føler meg så naken uten.. :sjenert:

Vet Loreal har kommet ut med en slags øyekrem som skal "legge" seg i disse linjene for å skjule de.

Noen som har prøvd denne?

De fleste kosmetikkmerkene har også foundations med såkalt "lifting" eller "anti-age"- effekt som skal skjule rynkene. De beste jeg har prøvd er Guerlain og Chanel, men MaxFactor sin er ikke så verst den heller.

Gjest Gjest_Tingeling_*
Skrevet

Dette kan jeg svare på! Jeg er make-up artist og har prøvd alt som er. Flytende foundation legger seg dessverre i linjer. Løsningen er en dagkrem med farge som jevner ut hudfargen og gir glød. Men den dekker ikke like bra som en faundation, men ser naturlig ut.

Selv er jeg helt avhengig av at det dekker godt og har funnet et tryllepulver! Og det klarer jeg meg absolutt ikke uten lenger. Det heter mineral-make-up og er et pulver (knuste mineraler) med farge. Det skal børstes inn i huden og forvandles nesten til en krem. Det er helt naturlig og tetter ikke porer. Det inneholder også naturlig Zink-oksid (også et mineral) som er den beste solfaktor for UVA-stråler. Som er de UV-strålene som gir oss rynker.

Mineral make-up kan kjøpes hos enkelte hudpleiere og heter ID bare escentuals. Denne boksen med tryllepulver er dyr... 3-400 kr tror jeg, men man klarer ikke å bruke opp en boks på et år en gang. jeg lover! For jeg bruker mye. Men jeg vet at Loreal og Isa Dora har kommet med tilsvarende produkter. De er billigere og lettere på få tak i, men jeg har ikke prøvd det enda. Men har tenkt til å teste de også. Lykke til! Det ser sååå natulig og fint ut og legger seg mye mindre i linjer enn kremen og tro ikke at det er et pudder for det er jo helt krise! Husk rouge eller solpudder i kinnene. :goodbye:

Skrevet

ID bare mineral er bra ,men dyrt og tørker ut huden.

prøv heller everydayminerals .mye bedre ,og bare 70 kr for 8 gr.

du får gatis 3 prøver av foundations,1 blush og 1 ,på everydayminerals.com.

tips,den i id som mesteparten bruker 3,2 medium beige er lik nautral beige i EM.

Skrevet
ID bare mineral er bra ,men dyrt og tørker ut huden.

prøv heller everydayminerals .mye bedre ,og bare 70 kr for 8 gr.

du får gatis 3 prøver av foundations,1 blush og 1 ,på everydayminerals.com.

tips,den i id som mesteparten bruker 3,2 medium beige er lik nautral beige i EM.

Mente id 2,3 medium beige er mye lik EM medium beige nautral.

Gjest Gjest_Adina_*
Skrevet

Formula choice:

Semi-Matte

Matte

Intensive

Original Glo

Hva med de forskjellige formulaene? og hva tlsvarer den warmth ID?

Skrevet
Dette kan jeg svare på! Jeg er make-up artist og har prøvd alt som er. Flytende foundation legger seg dessverre i linjer. Løsningen er en dagkrem med farge som jevner ut hudfargen og gir glød. Men den dekker ikke like bra som en faundation, men ser naturlig ut.

Selv er jeg helt avhengig av at det dekker godt og har funnet et tryllepulver! Og det klarer jeg meg absolutt ikke uten lenger. Det heter mineral-make-up og er et pulver (knuste mineraler) med farge. Det skal børstes inn i huden og forvandles nesten til en krem. Det er helt naturlig og tetter ikke porer. Det inneholder også naturlig Zink-oksid (også et mineral) som er den beste solfaktor for UVA-stråler. Som er de UV-strålene som gir oss rynker.

Mineral make-up kan kjøpes hos enkelte hudpleiere og heter ID bare escentuals. Denne boksen med tryllepulver er dyr... 3-400 kr tror jeg, men man klarer ikke å bruke opp en boks på et år en gang. jeg lover! For jeg bruker mye. Men jeg vet at Loreal og Isa Dora har kommet med tilsvarende produkter. De er billigere og lettere på få tak i, men jeg har ikke prøvd det enda. Men har tenkt til å teste de også. Lykke til! Det ser sååå natulig og fint ut og legger seg mye mindre i linjer enn kremen og tro ikke at det er et pudder for det er jo helt krise! Husk rouge eller solpudder i kinnene. :goodbye:

Hva mener du egentlig? Jeg har nettopp kjøpt denne ID saken, men hvordan skal man ta det på dersom man ikke tar det på som et pudder? *hjelp - uvitende*

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Mineralsminke skal "masseres" inn i huden med sirkelbevegelser, mens et normalt pudder bare børstes lett på.

Skrevet
Mineralsminke skal "masseres" inn i huden med sirkelbevegelser, mens et normalt pudder bare børstes lett på.

Så da trenger man en stivere børste enn en pudder børste??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...