xeyes Skrevet 9. april 2003 #61 Skrevet 9. april 2003 Ja skulle nesten tro de var litt for nysgjerrige! Hva er vitsen med å si at legen har taushetsplikt når du må fortelle hva du skal hos legen til hun i resepsjonen?? :o *Kremt* Som legesekretær så kan jeg uttale meg Nei det er ikke fordi vi er nyskjerrige! Det er fordi når vi setter opp timer så må vi vite hva det gjelder, så legen kan få sett igjennom dagen sin og "vite" hva pasientene vil, og hvis det er noe akutt også. Det er faktisk folk som ber om akutte timer, og virkelig IKKE trenger dette når vi får vite hva det gjelder.. Nemlig! Det er jo greit nok det? Og hvis man skal ha en GU så vet legen at det skal være en GU, og forbereder seg på det. :D xeyes, ikke sååå nyskjerrig akkurat
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #62 Skrevet 9. april 2003 Takk xeyes:-) Godt å få en god forklaring på dette:)
Labella Skrevet 9. april 2003 #63 Skrevet 9. april 2003 *Kremt* Som legesekretær så kan jeg uttale meg Nei det er ikke fordi vi er nyskjerrige! Det er fordi når vi setter opp timer så må vi vite hva det gjelder, så legen kan få sett igjennom dagen sin og "vite" hva pasientene vil, og hvis det er noe akutt også. Det er faktisk folk som ber om akutte timer, og virkelig IKKE trenger dette når vi får vite hva det gjelder.. Nemlig! Det er jo greit nok det? Og hvis man skal ha en GU så vet legen at det skal være en GU, og forbereder seg på det. :D xeyes, ikke sååå nyskjerrig akkurat Fint med en oppklaring fra en som er i gamet :D Men fortsatt så synes jeg det er ubehagelig å måtte fortelle den som tar telefonen hvorfor jeg skal til legen - kanskje fordi jeg ofte har sett dem sitte i telefonen med åpen luke ut til venterommet uten å prøve å være diskret... Men det må kanskje være sånn... Jeg ville heller aldri be om en akutt-time uten å fortelle hva det gjaldt - det blir noe helt annet, synes jeg...
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #64 Skrevet 9. april 2003 Jeg hadde heller ikke bedt om en akutt-time om det ikke var akutt. Sleip er jeg kanskje, men ikke såå sleip
xeyes Skrevet 9. april 2003 #65 Skrevet 9. april 2003 Hih, nei er ikke morro å fortelle om såå personlige ting til sekretæren. Det blir så.. ja.. dere vet, er bare LEGEN som skal vite Syns faktisk det er litt ekkelt selv! Men ikke så ekkelt som da jeg ikke jobbet som legesekretær. Jeg hadde heller ikke bedt om en akutt-time om det ikke var akutt. Sleip er jeg kanskje, men ikke såå sleip Værste er at det finnes slike sleipe folk ja..
Gjest Zalomine Skrevet 10. april 2003 #66 Skrevet 10. april 2003 Men når jeg ber om en time 3 uker frem i tid, så er det ikke akkurat akkutt da... Og forrige legenjeg hadde, der hadde de ikke noen luke ut til venterommet, det var rett og slett samme rommet, bare en benk de satt bak. Ja, jeg har mang en gang stått og ventet på å få betale mens de snakka i telefonen. Skulle de da hatt en slikt samtale som jeg hadde med hun jeg ringte til hos min nye lege, så hadde jeg fått langt flere detaljer enn jeg hadde behov for.... Jaja, i dag er legedagen for angeleyes, så dette er spennende. Men jeg må løpe på jobb nå (ok, løpe til bussen i alle fall)
Gjest Gjesta Skrevet 10. april 2003 #67 Skrevet 10. april 2003 Ååh...jeg er spent idag jeg - på om Angeleyes får den beskjeden hun ønsker seg hos legen! Garantert en tråd jeg kommer til å følge med på utover dagen! Lykke til Angeleyes! Klem Kverula
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2003 #68 Skrevet 10. april 2003 jeg er kjempespent på hva legen sier jeg nå!! greier nesten ikke vente (her har det ikke skjedd noe som helst enda...)
Cathrine8182 Skrevet 10. april 2003 #69 Skrevet 10. april 2003 ops, jeg glemte å logge meg inn jeg..... LYKKE TIL HOS LEGEN!!!
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2003 #70 Skrevet 10. april 2003 Tusen takk for alle lykkeønskninger!! :D Jeg skal til legen 13.45, og skal løpe de 45 sekundene hjem ( legen er nesten naboen ) og meddele svaret. Jeg har ikke hatt hverken menssmerter eller noe mer rosa siden sist, så dette blir spennende. Men hva om denne testen også blir negativ da?? :evil:
Cathrine8182 Skrevet 10. april 2003 #71 Skrevet 10. april 2003 håper for din del at den blir positiv da!! skal krysse fingrene for deg jeg!
myagi Skrevet 10. april 2003 #73 Skrevet 10. april 2003 Ja nå er jammenmeg jeg også nysgjerrig her! XXXXX XXXXX krysser fingre for at svaret ble det du håpet på!
cloudy Skrevet 10. april 2003 #74 Skrevet 10. april 2003 nå måååå det skje noe her... kan ikke vente!
Gjest Duchess Skrevet 10. april 2003 #75 Skrevet 10. april 2003 Haaalloooooo.....*vi venter* Fortell fortell fortell
jordbær Skrevet 10. april 2003 #76 Skrevet 10. april 2003 Nå får vi svar snart.. Ser at angeleyes er her..*hOpPe*
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2003 #77 Skrevet 10. april 2003 Hei folkens! Sorry at det tok litt tid, var jo selvfølgelig litt ventetid hos legen.. Testen var desverre denne gangen også negativ :cry: Så da får jeg vel bare utelukke at jeg er gravid. Skulle hatt mensen for 23 dager siden nå. Legen sa at hormonene mine var i ubalanse, og at jeg ikke skulle bry meg så mye om det enda. Kommer den ikke i løpet av våren ( ja han sa det ), så skulle jeg ta blodprøve og en GU. Men det var nå litt leit at jeg ikke er gravid. Er litt skuffa ja, men jeg skal krysse fingrene så godt jeg bare kan for dere andre. Tvi tvi! Og ikke minst tusen takk for at dere følger meg og gir meg alle de lykkeønskningene. Det varmer :D Sender deg en mail snart jeg Duchess Klem til dere alle!
jordbær Skrevet 10. april 2003 #78 Skrevet 10. april 2003 ææssj.. Så dumt *trøsteklemme* Jaja.. Nå vet du det sikkert iallefall! Slipper å gå rundt og lure... Det blir nok din tur snart!
Cathrine8182 Skrevet 10. april 2003 #79 Skrevet 10. april 2003 stooor klem til deg!! nå sank håpet litt i meg da men....det trenger jo selvfølgelig ikke være det samme meg meg da...!! :-? jeg kan ihvertfall prøve å overbevise meg selv om det da...! dumt at det ikke ble det svaret du ønsket...!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. april 2003 #80 Skrevet 10. april 2003 I og med at det ikke passer for Angeleyes å få barn akkurat nå (har fått det inntrykket etter hennes innlegg) så vil jeg vel heller si at det var bra at hun ikke var gravid og at hun nå endelig har fått klarhet i sakene. Minnie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå