Gjest Zalomine Skrevet 9. april 2003 #41 Skrevet 9. april 2003 Vel, jeg kan ikke noe om dette jeg, men noen sier jo at de bare har "spotting", ingen blødning, omtrent rundt menstider, og gjerne med mens-smerter, og at dette rett og slett er en festeblødning (ok, ikke blødning, feste-spotting?) og at smertene kan komme av at egget "graver seg inn". Mener ikke å "trekke opp håpet", så dere blir mer skuffet da, men dette er jo en teoretisk mulighet, er det ikke det da? Huff, så lett å sitte her og skrive dette for meg, som ikke har slike tanker selv. spist 7 piller av brettet mitt, det er lenge til mens, og jeg vet at den kommer... Lykke til, i alle fall. Om det ikke ble nå, for deg, så blir det en annen gang, når det passer bedre?
Gjest Zalomine Skrevet 9. april 2003 #43 Skrevet 9. april 2003 Ja. ellers er det torsdag i morgen, det var legedag for angeleyes, var det ikke? Når har du evt tenkt å teste da, Cathrine?
Cathrine8182 Skrevet 9. april 2003 #44 Skrevet 9. april 2003 er ikke helt sikker enda. tenkte jeg skulle gi det frem til over helgen ihvertfall. (da er den jo tre uker forsinket) og så stikke til legen neste uke dersom ingenting skjer... :-? det som er plagsomt er jo at den ikke kommer, og at testen i tillegg var negativ...!! jaja, bare vente og se...
Gjest Zalomine Skrevet 9. april 2003 #45 Skrevet 9. april 2003 En test kan være negativ selv om du er gravid, da anbefales det at du venter tre dager og tester igjen. (for i løpet av 3 dager fordobler vistnok nivået av HCG, som testene måler, seg) For noen gir ikke tester utslag før flere uker over tiden, men dette vet du vel.
Cathrine8182 Skrevet 9. april 2003 #46 Skrevet 9. april 2003 etter å ha lest en god del her inne har jeg fått med meg at testene ofte ikke slår ut før etter et par uker ja...! den siste testen jeg tok var på lørdag da. da var jeg to uker over tiden. men den viste seg å være negativ likevel... :o
Atmi Skrevet 9. april 2003 #47 Skrevet 9. april 2003 Kremt - ser jeg burde lest hele tråden før jeg svarte :oops: Sletter dette jeg.
magnhild Skrevet 9. april 2003 #48 Skrevet 9. april 2003 Heisann angeleyes og cathrine! hmm... jeg synes dette er spennende jeg da. Nå vet jeg ikke om du har blødd mer angeleyes, men jeg hadde nå lyst til å fortelle om hvordan jeg hadde det den første tiden etter at jeg ble gravid. (Nå slo det positivt ut på testen da så jeg visste det jo... ) Men jeg gikk uansett på do 'hele' tiden for å sjekke om jeg hadde begynt å blø. Hadde hele tiden den vanlig følelsen av at NÅ kommer mensen og fortet meg på do og ingenting hadde skjedd. Jeg hadde heller ikke noe særlig til tegn på det utenom stikking i og rundt livmoren. en følelse av at noen rev og slet i den for å få den ut på en måte... *vondt* Men ingenting sjedde, jeg hadde littegranne rosa utflod, men det ble ikke noe mer utav det... Og i går var jeg til jordmor og fikk høre en lite hjerte banke fort... Så det er faktisk mulig å føle at mensen er rett rundt hjørnet men å samtidig være gravid... Mange lykke til klemmer fra Magnhild
lillen Skrevet 9. april 2003 #49 Skrevet 9. april 2003 Man kan jo få bittelitt blødning og smerter både når egget fester seg (ca en uke etter el/befruktning!?), og når mensen "egentlig" sku ha kommet... Håper på det beste, for dere begge, C og A! Dere er ihvertfall tålmodige... og så er det jo laangt over tiden!
Cr@sh Skrevet 9. april 2003 #50 Skrevet 9. april 2003 Hei igjen... Lenge siden jeg har vært inne... Jeg har snart gått to uker over tiden. Tok en test allerede etter tre dager, som var negativ. Prøver å "stole" på den...men ikke så lett... Regner med at mensen er på vei... Din er kommet skjønner jeg?
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #51 Skrevet 9. april 2003 Hei! Jeg må si jeg kjenner meg godt igjen i det Magnhild sier. Jeg og går og sjekker hele tiden. Nå er det ikke mer rosa der lenger heller( har ikke vært det på noen timer), og heller ingen menssmerter som jeg hadde tidligere i dag. Det er/var ikke slik at jeg trengte bruke bind, truseinnlegg eller noe som helst. Det lakk ikke, var bare rosa "oppi der".. Men det var ikke utfloden min som var rosa tror jeg. Men jeg har hatt ganske mye utflod til tider etter at jeg ventet mensen. Vet dere om det er tegn på noe? Tror dere jeg begynner å gruble og lure eller? Skal krysse fingrene for deg jeg Cr@sh om at neste test blir positiv :blunke: Det samme gjelder deg Cathrine. Jeg får se hva som skjer i løpet av kvelden og natta...Uansett så skal jeg til legen i morgen. Timen var for noe annet, men det er kanskje like greit å nevne dette uansett siden jeg ikke har fått mensen ordentlig. :-?
Gjest Zalomine Skrevet 9. april 2003 #52 Skrevet 9. april 2003 du skal definitivt nevne dette ja. Nemlig, økt utflod er også noe som er litt typisk ved graviditet. Mensmurringer er også et mulig graviditetstegn. Mensen din har vært borte lenge. Ja, du bør nevne dette. Er du ikke gravid, så må det jo være en annen grunn til at mensen uteblir da. Dette skal du nevne, og gjerne nevne resultatet for oss (vel, jeg mener ikke å grave i privatlivet heller da.....) Lykke til uansett
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #53 Skrevet 9. april 2003 Ja jeg skal nevne det for han i morgen, håper han gidder å høre på meg istedet for å be meg bestille ny time for det. Han har nemlig bedt meg om det før, for han hadde ikke tid til å ta for seg begge "sakene" på en gang :evil: Klart jeg skal meddele det for dere, syns det er godt å ha dere å snakke med jeg
Labella Skrevet 9. april 2003 #54 Skrevet 9. april 2003 Ja jeg skal nevne det for han i morgen, håper han gidder å høre på meg istedet for å be meg bestille ny time for det. Han har nemlig bedt meg om det før, for han hadde ikke tid til å ta for seg begge "sakene" på en gang :evil: Klart jeg skal meddele det for dere, syns det er godt å ha dere å snakke med jeg Ta uansett med deg en urinprøve, da, den får du vel sjekket på legekontoret selv om legen ikke har tid til å "ta saken". Lykke til i morgen da! :D
Gjest Zalomine Skrevet 9. april 2003 #55 Skrevet 9. april 2003 Legen har ikke tid til at det plager deg mer enn en ting om gangen? Jeg tar alltid opp "alt jeg vil" når jeg er med legen jeg. Fordi jeg bare har pleid å gå en gang i året da. Ber om fornyet alle mine resepter,han måler blotrykket (det er egentlig det eneste han gjør av undersøkelser også, det MÅ han vel pga p-pillene han gir meg..) Og så spør han om det er noe annet, og så småsnakker han om skole og sånn (siden jeg bor i en annen by). Men nå har jeg bytta lege, nettopp siden jeg bor i en annen by (og dessuten ikke er så begeitrra for den andre legen) og her skulle legekontoret vite hva jeg skulle ha time for (fornying av resepter) det er jeg ikke vant med at de maser om hjemme. Og da det er min første time der forventa jeg egentlig at hun ville bruke litt tid på å generelt vite ting om meg da (gir meg vel ikke resepter uten å se på meg, bare basert på at jeg sier at "jeg pleier å få den og den og den, takk!") og dessuten skulle dama vite hvilket arbeid jeg har.... (jotakk, jeg er vaskehjelp, aktiv jobbsøker og forhåpentligvis en annen stilling neste gang jeg ringer dere) Vel, timen er etter påske, vi får nå se hva legedama tar seg tid til... Det ble mye tull som ikke hørte hjemme i tråden din det.... Lykke til i morgen da i alle fall!
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #56 Skrevet 9. april 2003 Ja jeg tar med meg en urinprøve i morgen for å være på den sikre siden. I morgen er det en uke siden jeg tok forrige test. Testen jeg tar i morgen, får jeg vel prøve å stole fullt ut på da Njah, han legen min er så humørsjuk, så det spørs hvilket humør han er i den dagen jeg besøker han. Men at de spør hva jeg trenger legen til,har jeg aldri vært borti. Det er vel mellom legen og deg?? :o
Gjest Zalomine Skrevet 9. april 2003 #57 Skrevet 9. april 2003 Ja, det mente egentlig jeg også, men jeg ble så paff at jeg svarte nå jeg. Men jeg mener at "jeg vil ha en time med fastlegen min takk" burde være nok! Skal da ikke behøve fortelle dama som tar telefonen alt jeg lurer på? Var mye rart jeg kunne tenke meg å snakke med legen om, men IKKE med telefonsvaredama nei. (måtte til og med ringe fra jobb grunnet de håpløse tidene de svarte telefonen) Lykke til i morgen.
Labella Skrevet 9. april 2003 #58 Skrevet 9. april 2003 Men at de spør hva jeg trenger legen til' date='har jeg aldri vært borti. Det er vel mellom legen og deg?? :o[/quote'] Jeg synes de telefonsvaredamene på legekontorene alltid spør hva jeg skal til legen for, jeg... Synes det er skikkelig ubehagelig :o Jeg kan forstå at de spør hvis man sier at man MÅ ha en time fort - for å vite om det er akutt eller ei, men hvis man skal ha en helt vanlig time skulle de jo ikke trenge det (mistenker noen av dem for å være litt nysgjerrige )
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #59 Skrevet 9. april 2003 Ja skulle nesten tro de var litt for nysgjerrige! Hva er vitsen med å si at legen har taushetsplikt når du må fortelle hva du skal hos legen til hun i resepsjonen?? :o
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #60 Skrevet 9. april 2003 Jeg har lest at de spør fordi de skal vite ca. hvor lenge du trenger å være inne hos legen. På det legesenteret jeg bruker er det satt av 20 min til hver pasient ved vanlige timer. Noen har kanskje annet system.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå