Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! :D

Jeg skulle hatt mensen ca 18. - 20. mars, men den har uteblitt. Jeg tok en test i forrige uke for å se om jeg var gravid, men testen var negativ.

Men mensen fortsetter å utebli, så i morges tok jeg nok en test, og denne var også negativ.

Jeg prøver bare å tenke at jeg da ikke er gravid, men så kommer flere å sier at man ikke alltid skal stole på disse testene osv. Dette sa tilogmed hun på apoteket til min samboer.

Jeg har ikke ømme bryster eller noe sånt, eneste jeg merker er at det stikker til noen ganger der nede.

Er det flere som har opplevd dette og hvor det viste seg at dere var gravide/ ikke gravide?? :blunke:

Videoannonse
Annonse
Gjest Mayamor
Skrevet

Enkelte har en treg økning på HCG nivået i blodet.

Det er nok ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet. :-?

Vet at den biten er vanskelig... :wink:

Ellers anbefaler jeg deg å gå inn på www.snartgravid.no

Mange med gode kunnskaper der inne. :P

Ellers er det liten vits å gå til lege - for hjemmetester er like sikre som legetester... Har faktisk hørt om flere som kommer til legen for å ta test - og den har vært negativ... Så har de tatt ny hjemmetest = positiv... :o

Maya30

Skrevet

Om mensen uteblir av andra anledningar än graviditet kan det vara bra att gå till läkare ändå.

Mensen kan utebli helt eller vara sen om du är gravid, mycket stressad, förlorar mycket i vikt (tex har anorexia), har någon sjukdom i underlivet (allt från könssjukdomar till cancer), använder p-piller eller p-spruta, eller för att du oroar dig eller...

Gjest Anonymous
Skrevet

Tenkte jeg skulle ta kontakt med legen på mandag hvis jeg ikke får mensen i mellomtiden, men det er kanskje ingen vits i det da?

Var inne å kikket på snartgravid -sidene, og de eneste symptomene jeg fant som kunne stemme med meg er at jeg har vært litt kvalm i korte perioder av dagen- noe jeg aldri pleier å være ellers- og at jeg har dårlig mage til tider og humørsvingninger som ikke ligner grisen :lol: , men dette kan jo komme av så mye annet og atte..

Hmmm.. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fikk visst samtidig svar fra deg Furstina.. :)

Stresset er jeg ikke, jeg har vært litt deppa den siste tiden, men jeg syns ikke jeg har vært SÅ ille til at mensen skal utebli.., jeg har ikke gått ned i vekt selv om jeg burde det, har ingen kjønnssykdommer, går ikke på p-piller eller sprøyte, og jeg håper da for guds skyld at det ikke er noe galt der nede.. :(

Men det er jo som du sier så mangt som kan være skyld i at mensen ikke kommer..

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du leste Jinx første innlegg i denne tråden? Det samme kan jo være tilfelle for deg (med graviditetstesten).

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk skal du ha Julienne :wink:

Ja kanksje det er det samme med meg..? Men det er sikkert ikke det. :rodme:

Gjest Anonymous
Skrevet

Mensen har fremdeles ikke kommet, så jeg får vel ta en tur til legen på mandag... :-?

Gjest Lottemor
Skrevet

grådig spennende..dumt det var lördag og ikke den dagen jeg trodde det var i dag da nemmelig söndag for da hadde det bare vert en dag til vi hadde fått svaret :)

Lykketil i allefall....

~Lottemor~

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for det :D

Er ganske spent selv også, samtidig som jeg prøver å overbevise meg selv om at jeg ikke er gravid. Vet jeg blir så skuffa om jeg ikke er gravid, selv om det ikke passer inn i planene med barn nå.. :wink:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Vet jeg blir så skuffa om jeg ikke er gravid' date=' selv om det ikke passer inn i planene med barn nå.. :wink:[/quote']

Hvordan er det mulig og skrive noe slikt? :o Kan noen forklare meg?

Minnie

Gjest Jersey
Skrevet

Lykke til på mandag angeleyes.

Minnie- det finnes noen som er fleksible mht planer de har med livet sitt.

Et barn er ingen ulykke, det er min mening.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jada, jeg skjønner at du syns det er tåpelig å skrive noe sånt.

Men så dom som jeg tydeligvis er, så ønsker jeg barn. Men vi er ikke prøvere eller noe sånt, vi vil gjerne vente til tiden er "den rette".

Så selv om det beste er at jeg ikke er gravid nå, så vet jeg at jeg innerst inne blir litt skuffa om jeg ikke skulle være gravid.

Jeg har nok ikke så "firkanta" følelser og tanker som deg :wink:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Jada' date=' jeg skjønner at du syns det er tåpelig å skrive noe sånt.[/quote']

Okay, så dere er ikke prøvere- dere ønsker ikke noe barn akkurat nå men allikevel blir du skuffet om du ikke er gravid? Betyr det da at du ønsker barn men ikke tør innrømme det ovenfor partner?

Skjønner fortsatt ingenting!

Minnie

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg gir kanskje tvetydige signaler ja, men samboeren min vet jeg vil ha barn. Det vil han også, men vi har blitt enige om å vente litt.

Så selv om vi burde vente, så blir jeg skuffet om jeg ikke er gravid.

Har ærlig talt ingen god forklaring på dette.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Har ærlig talt ingen god forklaring på dette.

He He, bra du er ærlig hvertfall :D og jeg håper for din partners del at det ikke ligger noe p-pille triksing bak dette.

Lykke til hos legen på mandag!

Minnie

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for det, og nei det ligger ikke noe lureri bak dette. Jeg kunne aldri lure han til noe så alvorlig som dette. Ja ikke til noe annet heller for den saks skyld. :wink:

Jeg får se hva de sier i morgen.. :-?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Takk for det' date=' og nei det ligger ikke noe lureri bak dette. Jeg kunne aldri lure han til noe så alvorlig som dette. Ja ikke til noe annet heller for den saks skyld. :wink:[/quote']

Godt og høre, du virker ikke som typen til det heller. Men hvis du er gravid nå, da har vel prevensjonen sviktet?

Minnie

Skrevet

Hvis du egentlig kunne tenkt deg å vente litt med barn, så skjønner jeg likevel at du blir glad dersom dere har blitt det nå; for det kan jo være vanskelig å bli det; og dermed er det jo bare å prise hverandre for å ha klart det!

Lykke til fra meg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...