Gå til innhold

Strikkepinner på fly

Anbefalte innlegg

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Jeg har bestilt reise med Norwegian hvor jeg har oppgitt å bare ha med meg håndbagasje (de har innført en ny ordning hvor man må bestille og betale for større bagasje på forhånd, men man kan ha med mer håndbagasje enn før). Betyr det at jeg ikke kan ta med meg strikketøy? Sitter og ser på disse ganske tjukke pinnene i plast (nr 7), og lurer på hva som egentlig er forskjellen mellom dem og en penn eller blyant... Er de like strenge med dette på innenlandsreiser? Lurer på om jeg risikerer å måtte legge igjen strikketøyet hvis de nekter meg.

Endret av Frk Åberg
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde en informasjonssjef fra SAS på besøk på journalistikkstudiene, og hun svarte på masse rare spørsmål fra oss. Hun sa at ingen bestemødre (eller andre.. :) )skal bli fratatt strikkepinnene sine nå, at dette var ting som bare skjedde i forvirringa rett etter ny instruks etter 11.september.

(Men dette var før de innførte de merkelige og upraktiske reglene med væskemengde og all that jazz, så det kan jo hende de har begynt å ta fra folk strikkepinnene igjen.)

Skrevet

Nei, ikke lov, skaff deg noe annet å bedrive tiden med.

Skrevet (endret)

Jeg har reist med strikkepinner opptil flere ganger, rikignok til utlandet, og det har aldri vært noe problem.

Endret av Eliza Doalot
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har også gjort det før, men det var før flyselskapene ble paranoide. Det ble til at jeg ikke turte å gjøre det da jeg skulle reise nå. Var redd for å miste hele strikketøyet, eller evt. måtte levere fra meg pinnene og sitte og ta opp igjen 200 masker...

Skrevet

Strikkepinner går sikkert greit. Garn, derimot ...

Skrevet

En venninne av meg ble fratatt heklenål i sikkerhetskontrollen på gardermoen. Dette var en eller annen gang i løpet av det siste året.

Skrevet

Du kan jo ringe flyselskapet/flyplassen for å høre hva de sier.

Et kjapt søk på www.osl.no:

Skarpe eller spisse gjenstander og våpen

Her står ikke strikkepinner eller annet håndarbeidsutstyr oppført. Du kan jo printe ut siden og ta med deg tilfelle de stopper sktrikketøyet ditt.

• 2 uker senere...
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Da jeg endelig somlet meg til å maile Norwegian, fikk jeg dette svaret : "Du kan ta med deg 5-pinner eller rundpinner ombord på flyet."

Skrevet

Men hvis du tar med deg 6, DA blir det rabalder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...