Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært medlem siden oktober, men ikke aktiv som skribent. Jeg har tittet innom, og først tatt "tastatuert" fatt i dag.

Jeg reagerte sterkt på en sak som en bruker her inne la ut. Jeg ble anklaget for å ønske denne brukeren vekk fra forumet, noe som overhodet ikke var hensikten.

Tråden ble låst, og nå ble akkurat en liten kommentar slettet fra en annen tråd. Jeg skal innrømme at kommentaren var et lite stikk i siden til den det gjaldt, men den var overhodet ikke stygg.

Er mine stikk så mye verre enn hennes anklagelser? Det virker som om hun har moderatorene på "sin" side, og at et lite vink fra denne brukeren er nok til å få slettet mine meldinger.

Jeg bare lurer på hvordan jeg skal forholde meg til dette. Kan vi aldri kommentere usannheter? Vil alltid trådene bli låst?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er reglene som gjelder. Dette er plattformen og utgangspunktet for alt vi gjør her inne.

Så kommer alle de sakene hvor det må brukes skjønn. Og da skjer det for oss moderatorer, at noen synes vi sletter for mye og reagerer for raskt - andre synes vi sletter for lite og lar ting stå for lenge. Det er en balansegang som vi forholder oss til hele tiden.

Det som gjør det vanskelig er at noen brukere kjenner vi bedre enn andre. Noen ganger så er erfaringen vår at det ypper til bråk, når en eller flere sier akkurat det eller det til den eller den. Og dette skal være et hyggelig sted for alle - selv om man diskuterer så fillene fyker. Og da må vi forsøke å holde dette stedet til nettopp det.

Når det gjelder hvem som sier hva på nettet - hva som er sant etc. så er dette internett, og man må ta det for det. Det betyr at folk kan i prinsippet lyve og bløffe, ha egne identiteter her inne, eller ikke. Dette er opp til hver bruker. Å motta seriøse medisinske råd av noen du ikke kjenner på nettet, ville jeg aldri anbefale. Jeg kunne utgi meg for å være lege og komme med de syke rådene, men det er faktisk ditt ansvar å ikke følge dem, selv om jeg selvsagt ville være helt gæern om jeg gjorde noe sånt. Og jeg tror ingen her er sånn, men velmente råd må man ta med en klype salt - uansett hvor velmente de er.

Og tilslutt - har du direkte spørsmål til en bruker - om det ene eller andre, og dette blir en perosnlig diskusjon, bruk pm - det er det den funksjonen er for. Er det noe du synes går over streken eller konkrete spørsmål til våre vurderinger, send oss også en pm, og vi skal svare så godt vi kan.

Husk bare at vi ikke diskuterer enkeltbrukere, men svarer på generelt grunnlag.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du vil komme til bunns i saken, kan du jo alltids lage en ny tråd som omhandler blå respept/paragrafhenvisning. Poenget er at vi må diskutere sak, ikke person.

Men jeg er enig med deg, det er vanskelig å vite hvor grensen går, og noen "tåler" vi mer av enn andre.

Gjest gotthard
Skrevet

vil også si jeg opplever at enkelte kan gå veldig langt i personkritikk mens andre knapt kan si de er uenig før de blir sensurert eller tråen sletta.

om det da er moderator som ikke følger med , dvs at hun ser det for seint hva som pågår på tråen eller om det er tryne faktor skal jeg ikke si noe om , men det er klart at en moderator klarer ikke og følge alle tråene ved vært nut innleg.

en blanding av trynefaktor og sein reaksjon kansje?

men når en kan kalle folk teite 15 ganger på en tråd uten at det blir reagert mens når en da tar til motmæle og sier at den også er teit så reagerer jeg på at den som sier det sist blir sensurert mens den som til stadighet sier det ikke blir berørt...........

Skrevet

Vi må diskutere sak og ikke person hvis man diskuterer en sak på generelt grunnlag. det er jeg veldig enig i.

Det jeg ikke er enig i er at en tråd med spørsmål ang. en sak blir låst. Hvis jeg kommer med helt ville påstander, så ville det ikke være noe merkelig at noen stiller spørsmålstegn ved mine utsagn. Hvis mine påstander stemmer, så vil jeg jo bare argumentere, eller komme med fakta som kan bevise at jeg har rett. Er de usanne, så har jeg da ingen andre å takke enn meg selv.

Å låse tråden vil dessuten forhindre at andre kan bidra med sine synspunkter.

Man må være klar over at dette er et diskusjonsforum og at ting som blir sagt her ofte kan være på kanten av sannheten, men jeg vil allikevel si at dersom noen kaster usannheter ut i debatten, så må det være vår rett til å kunne argumentere mot disse uten at noen skal låse tråden for å beskytte den brukeren som ytrer seg over sin egen evne.

Er det ikke den som kommer med usannhetene som faktisk tråkker over grensene her? Ved å låse tråden blir jo dette mennesket prioritert som et "offer" og kritrikeren blir automatisk stemplet som syndebukken.

Personvern er viktig, men er det ikke like viktig med brukerrespekt?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Er mine stikk så mye verre enn hennes anklagelser? Det virker som om hun har moderatorene på "sin" side

Jeg bare lurer på hvordan jeg skal forholde meg til dette. Kan vi aldri kommentere usannheter?

Ha Ha Ha- er det noen som ikke har mod. på sin side så er det meg. Jeg tilbringer mye tid med å krangle med dem.

Se på hvordan du skriver "kommentere usannheter"- nå kalte du meg akkurat for løgner nok en gang :o og alikevel synes du det er rart at tråden din ble stengt.

Minnie

Skrevet

Du skal visst sørge for at enda en tråd blir stengt?

Du får holde deg til sannheten, da vet du, så slipper du slike ubehageligehter. Både det å få moderatorer på nakken og andre brukere.

Man blir mindre paranoid ved å ikke dikte opp kriser for å skape blest om sin person.

Vet ikke hva du har for et problem, men jeg er for gammel til å la meg påvirke av dine skandaler. Synes bare synd på de som faktisk faller for fantasien din og gir av seg selv for å få deg til å føle deg bedre.

Jeg er ikke så "gammel" her på dette forumet, som du så klokt kommenterte, men du har jammen gjort det lett å plassere deg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Men kan vi ikke diskutere det det handler om da? Er det eller er det ikke slik at blå respepter må inneholde en paragrfahenvisning? Hvis det ikke står noen paragraf, er det ikke blå resept da?

Skrevet

Blårespeter må ikke bare inneholde en paragraf. De må også skrives ut på egen reseptblokk utstedt av trygdekontoret.

På den skal paragrafen også påføres. Helt riktig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svaret, Bandena. Greit med noen som vet hva de snakker om! :D

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Alt som ikke handler om den opprinnelige saken - eller som er generelt, vil bli fjernet - i håp om å holde tråden seriøs.

Tusenfryd - moderator

Gjest Anonymous
Skrevet

Alt som ikke handler om den opprinnelige saken - eller som er generelt, vil bli fjernet - i håp om å holde tråden seriøs.

Tusenfryd - moderator

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Tusenfryd - moderator

Skrevet

Tusenfryd - moderator

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Tusenfryd - moderator

Gjest Cruella
Skrevet

Ikke enig i den kommentaren; Har snart hele forumet mot seg.

Jeg er uenig med Minnie i mange tråder og kan gå krasst ut, men det er glemt i andre tråder, forsøker så godt jeg kan.

I andre temaer kan jeg være veldig enig, og ønsker da å påpeke det.

Jeg skrev i en annen tråd at mange ikke klarer å skille sak og person, men tror jevnt over det ikke gjelder hoveddelen av Kg's brukere.

L-B

Skrevet

Tusenfryd - moderator

Skrevet

Vi ønsker ikke persondiskusjoner. Dersom noen har noe usnakket med noen, ta det på PM eller mail.

Ellers får dere selvsagt gjerne diskutere dette på generelt grunnlag.

(få slippe mer stenging av tråder nå da, vær så snill)

Skrevet

Tusenfryd - moderator

Gjest Pjusk
Skrevet

Tusenfryd - moderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...