Gå til innhold

Overføre større pengebeløp fra utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ina_*
Skrevet

Har en stor sjekk som skal overføres fra Australske dollar til Norske kroner. Hvordan kan jeg få mest igjen av pengene ved å overføre de til norske kroner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antar at det du lurer på er hvordan du skal overføre pengene fra australia til norge og ikke hvordan du skal få best omvekslingskurs.

Overfør mellom bank kontoer og bruk swift/bic kode .

Gjest Gjest_Ina_*
Skrevet

Jeg vil vite hvordan jeg får mest igjen for pengene mine, det er vel hvem som gir meg mest igjen for valutaen. Advokatkontoret skriver bare ut bankremisse, så jeg må løse inn en pengesjekk... Må vite hvordan jeg kan løse den inn her i Nore uten å tape på det...

Skrevet

Valutainnløsnings kurser er ganske like i de fleste banker .

Hvis du vil sjekke hva kursene er så er de oppgitt både på hegnar.no og oslobors.no .

Jeg er desverre ikke sikker på hvordan du løser ut en bankremisse

:(

Gjest Gjest_Ina_*
Skrevet

Jeg snakket med banken og de gjorde det på "inkassomåten"... De sender sjekken til Australia også løser en bank der nede den inn og sender pengene til banken min, så får jeg pengene. Ulempen med det er at bankene har full kontroll på sjekken og kan løse den inn når det passer seg, pluss jeg må betale 2000 kr i gebyr til banken min og gebyr av ukjent beløp til den i Australia...

Skrevet

Det hørtes J***** dyrt ut .

Har du prøvd å ringe flere banker?

Banker varierer gjerne i gebyrer for de tjenestene de tilbyr .

Jeg hadde prøvd Dnb eller Nordea siden dette er banker som er ganske internasjonale , men er usikker på om noen av dem har filialer i akkurat Autralia ...

Gjest Gjest_Ina
Skrevet

Ja, det er dyrt... Men det er snakk om ca 1,1 mill i norske kroner med dagens kurs...

Skrevet

Ja , alt jeg vet er at det internasjonale overføringsgebyret ved bic/swift er det samme uavhengig av om du skal overføre 100 kroner eller 100 000 :) .

Syntes iallefall du skulle spørre i mer enn 1 bank siden jeg vet banker varierer ganske markant i størrelsen på gebyrer på spesielt utenlandska transaksjoner .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...