Gjest Gjest_lavendel_* Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Er akkurat begynt på ei trening der vi tøyer mye og hardt. Etter første trening hadde jeg veldig vondt øverst på innsida låret. Det føltes nesten som om noe var røket. Etter andre trening var det blitt bedre, men da oppdaget jeg en stor (som ett tefat), dyp, blå/lilla flekk der det hadde gjort vondt. DA ble det plutselig "vondt" (les:besvimende ekkelt) igjen Noen som vet hva som har skjedd inni der?
Wildy Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Spørs om du har fått en strekk som har "røsket" av noe og gitt en blødning.
Supraspinatus Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Høres ut som en strekk. Pass på at du er skikkelig varm før du tøyer. Og du skal aldri tøye så hardt at det gjør vondt. Da risikerer du avrivninger. Hvis det er vondt når du trener der du har blåflekken bør du tar det rolig et par dager til det ikke gjør vondt, for så gradvis å trene det opp igjen.
Gjest Gjest_lavendel_* Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Takker for svar dere. Er det vanlig å få slike blåflekker?
Supraspinatus Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Ved strekk- og støtskader er det ikke uvanlig. Det skylden en blødning under huden. Hvis de oppstår plutselig uten at du skjønner hvorfor ville jeg blitt litt mer bekymret
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Okey.... da skal jeg driste meg på trening igjen i dag. Det har nok kommet fordi jeg har strekkt meg for hardt. Er ganske myk og har aldri opplevd dette før, så jeg følte for en "forsikring" fra andre mer erfaring. Takk, takk
Gjest Sativa Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Okey.... da skal jeg driste meg på trening igjen i dag. Det har nok kommet fordi jeg har strekkt meg for hardt. Er ganske myk og har aldri opplevd dette før, så jeg følte for en "forsikring" fra andre mer erfaring. Takk, takk Vær litt oppmerksom på det blå stedet i dag da, tror ikke jeg hadde tøyet der i dag.... blødningen kan jo starte igjen hvis vevet ikke er helet skikkelig..... Og selv om jeg regner med at du vet dette selv, så minner jeg deg på å varme opp veldig godt først...... jaja, jeg vet jg maser litt nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå