Gå til innhold

Hvordan sikre tunge kjøkkenskuffer?

Samba

Anbefalte innlegg

Jepp, hvordan skal jeg sikre tunge kjøkkenskuffer mot små fingre som gjerne vil åpne alt?? En ting er at han vil åpne de, det skumle er jo at han så lett kan klemme de søte små fingrene sine.

Noen som har tips til sikringsprodukter egnet for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frysepulver

Hvorfor vil du ha det?

Jeg skjønner at det er leit og vondt å klemme fingrene sine - men hvis det er dumt at han til stadighet åpner skuffene kan han jo kanskje lære hvis han klemmer seg en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en løsning som bør kunne produseres for en tikroning (kansje 30-40 kroner i butikken), men jeg tviler på at noen kjøkkenprodusenter vil lage det.

Løsningen forhindrer at skuffen lukker seg raskt eller at skuffen åpner seg raskt. Med en slik løsning vil skuffen sakte skli ut 5-6 cm ved å trykke på skuffen (push to lock - push to open). Det bør dessuten være mulig å ettermontere den "hvor som helst".

Bør jeg ta patent ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha det?

Jeg skjønner at det er leit og vondt å klemme fingrene sine - men hvis det er dumt at han til stadighet åpner skuffene kan han jo kanskje lære hvis han klemmer seg en gang?

Hvorfor jeg vil ha det? :ler: Jo, jeg vil ha det av samme grunn som jeg feks vil ha trappegrinn i trappa og vinduslås på soveromsvinduet hans. Av samme grunn som jeg ikke lar klorinflaska og salmiakkflaska stå der i sine fristende farger i et skap han med letthet kan åpne.

Guttungen er førøvrig bare 8 måneder, så problemet er ikke så stort enda, men jeg vil nå gjerne være føre var.

De skuffene det er snakk om er seriøst tunge, at jeg er redd at han ikke bare vil kunne klemme seg, men faktisk knuse/knekke fingrene der. Har du sett små barn"leke" med skuffer Frysepulver? De tar et godt tak i skuffen, og drar-dytter ut og inn. De skuffene jeg har er jo selvsagt skuffer som sklir lett ut, og derfor også inn....

Det er i og for seg ikke så dumt at han åpner skuffene, jeg har ikke noe farlig og skummelt i de skuffene. (Dessuten er han jo aldri alene på kjøkkenet) Skapdørene kan han jo også klemme seg i, men de har ikke det tunge draget over seg, så der får han heller lære at han kan klemme seg, tror jeg. Jeg er nok litt for redd for at å lære "the hard way" med de skuffene kan koste dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen forhindrer at skuffen lukker seg raskt eller at skuffen åpner seg raskt.

Høres smart ut, og jeg mener at noe slikt finnes for dører. At døren i hvert fall ikke kan smelle hardt igjen. Men jeg tror kanskje de er for store for å montere på skuffer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et Ikea kjøkken vi har, så vi får ta oss en tur dit. Sist vi var der hadde de ikke noe annet enn sikringsprodukter til vindu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har de nok bare vært utsolgt, for jeg kjøpte det første gang i 1997. Men jeg fant det tungvindt å ha dem på og lærte heller barna at dette var off limit. Satte opp en trappegrind på kjøkkenet slik at barnet ikke kunne gå dit når jeg ikke var der. Min søster derimot fant dem ikke tungvindte - så hver sin smak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø:

Hvilke av disse skulle sikre skuffene??

Mulig ikke men det var et hint om at du sikkert kan finne ut av det du leter etter ved å google litt selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig ikke men det var et hint om at du sikkert kan finne ut av det du leter etter ved å google litt selv

Ok, så hyggelig da.

Jeg er faktisk ganske god på å søke, jeg har faktisk funnet flere sider som har skuffesikring (;)), men nå lurte jeg på om noen hadde tips om spesielle produkter som var gode til mitt formål.

Noen som har tips til sikringsprodukter egnet for dette?
Endret av Samba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så hyggelig da.

Jeg er faktisk ganske god på å søke, jeg har faktisk funnet flere sider som har skuffesikring (;)), men nå lurte jeg på om noen hadde tips om spesielle produkter som var gode til mitt formål.

Ja jeg prøvde å være hyggelig og hjelpsom bare!

Du hadde IKEA kjøkken skrev du!

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/range/12323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De demperne skal vi ha in vårt nye Ikea kjøkken, som kommer forhåpentligvis før jul... :jepp:

Vi har nå et gammelt hjemmesnekret kjøkken som sikkert var pent da det ble laget i 1972... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ja jeg prøvde å være hyggelig og hjelpsom bare!

Du hadde IKEA kjøkken skrev du!

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/range/12323

Beklager om jeg misforsto. Det bare virket som om du var ute etter å lære meg å søke, ikke å komme med tips i det forrige innlegget du skrev skjønner du:

--------------------------------

Hvis dere har Ikeakjøkken så er det nesten rart at dere ikke har skuffedemperene allerede? Vi fikk med til alle skuffene da vi bestilte kjøkkenet.

Her er skuffedemperene. De sortere ikke under barnesikring - de er kun for å få skuffene til å lukkes langsomt:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60108677

:danse: Genialt!!!! De skal inn i vårt hus snarere enn snarest. Hvorfor ikke vi har sånne montert allerede vet jeg ikke. Vi har jo akkurat flyttet inn hit, og de som har bodd her før oss hadde eldre barn, og så kanskje på det der som unødvendig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Hvorfor jeg vil ha det? :ler: Jo, jeg vil ha det av samme grunn som jeg feks vil ha trappegrinn i trappa og vinduslås på soveromsvinduet hans. Av samme grunn som jeg ikke lar klorinflaska og salmiakkflaska stå der i sine fristende farger i et skap han med letthet kan åpne.

Guttungen er førøvrig bare 8 måneder, så problemet er ikke så stort enda, men jeg vil nå gjerne være føre var.

De skuffene det er snakk om er seriøst tunge, at jeg er redd at han ikke bare vil kunne klemme seg, men faktisk knuse/knekke fingrene der. Har du sett små barn"leke" med skuffer Frysepulver? De tar et godt tak i skuffen, og drar-dytter ut og inn. De skuffene jeg har er jo selvsagt skuffer som sklir lett ut, og derfor også inn....

Det er i og for seg ikke så dumt at han åpner skuffene, jeg har ikke noe farlig og skummelt i de skuffene. (Dessuten er han jo aldri alene på kjøkkenet) Skapdørene kan han jo også klemme seg i, men de har ikke det tunge draget over seg, så der får han heller lære at han kan klemme seg, tror jeg. Jeg er nok litt for redd for at å lære "the hard way" med de skuffene kan koste dyrt...

Det er nå forskjell på å falle ned en lang trapp og å drikke en flaske klorin kontra å klemme en finger i en skuff.

Jada, jeg har sett barn klemme seg og jeg har gjort det selv. Det er vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå forskjell på å falle ned en lang trapp og å drikke en flaske klorin kontra å klemme en finger i en skuff.

Klart det er forskjell. Det skjønner jeg også. Jeg brukte det bare som eksempel på å forklare deg hvorfor jeg ville få dempere kjøkkenskuffene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...