Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Siden juni har jeg gått ned omtrent seks kilo. Det jeg gikk ned i sommer var mest på grunn av sykling, for jeg hadde et relativt normalt kosthold med en del utskeielser. Etter ferien var over har jeg knapt trenet, samtidig som jeg har lite matlyst. (Sliter med depresjon). Har derfor fortsatt å gå ned i vekt, men en del tregere enn før. Nå er jeg litt bekymret for om jeg ødelegger forbrenningen min ved ikke å få i meg nok mat. Jeg er glad over å bli tynnere, men er redd for at alt skal komme tilbake igjen når jeg får tilbake matlysten. Jeg er 156 cm. høy, og veier nå 64 kilo. Siden jeg har en ganske stillesittende livsstil lurer jeg på om ca. 1200 kcal for dagen kanskje er nok? (Har for ordens skyld planer om å begynne å trene igjen, men akkurat nå er tiltakslyst en mangelvare). Kostholdet består av mye fiber, så jeg går ikke rundt og er konstant sulten...
Gjest Blondie65 Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Siden juni har jeg gått ned omtrent seks kilo. Det jeg gikk ned i sommer var mest på grunn av sykling, for jeg hadde et relativt normalt kosthold med en del utskeielser. Etter ferien var over har jeg knapt trenet, samtidig som jeg har lite matlyst. (Sliter med depresjon). Har derfor fortsatt å gå ned i vekt, men en del tregere enn før. Nå er jeg litt bekymret for om jeg ødelegger forbrenningen min ved ikke å få i meg nok mat. Jeg er glad over å bli tynnere, men er redd for at alt skal komme tilbake igjen når jeg får tilbake matlysten. Jeg er 156 cm. høy, og veier nå 64 kilo. Siden jeg har en ganske stillesittende livsstil lurer jeg på om ca. 1200 kcal for dagen kanskje er nok? (Har for ordens skyld planer om å begynne å trene igjen, men akkurat nå er tiltakslyst en mangelvare). Kostholdet består av mye fiber, så jeg går ikke rundt og er konstant sulten... Jeg tror 1200 kcal er i minste laget. Prøv å øke det til 13-1400 kcal. Det er bedre å gå sakte ned enn å ødelegge forbrenningen. Dessuten er det også sånn at kroppen vår har en forbløffende evne til tilvenning. Etter en stund på et visst kalorinivå er det akkurat som den tenker "jaja ... det blir ikke noe mer mat på meg så da får jeg jaggu ta vare på det som kommer" og så står man der kul i ro på et såkalt vektplatå. Da er det tid for endring og i ditt tilfelle vil jeg altså endret oppover litte grann og samtidig kanskje også endre kostholdet mht innhold? Og så kommer du i gang med treningen igjen og vips så er du i gang. Den gode nyheten - vet du hva det er? Vektplatå er egentlig din venn for når du en gang i fremtiden er ferdig slanket betyr det at hvis du fortsetter med et sunt og jevnt kosthold og trening så vil kroppen holde seg der. Det er bare det at akkurat nå tar kroppen dt litt på forskudd. Skift på kosthold og rutiner ca hver tredje måned sies det - for best resultat (ref. Vektklubbens eksperter).
Gjest s0l Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Jeg tror 1200 kcal er nok. Du er relativt lav, og veier ikke så mye heller - og når du er stillesittende som du sier... Vel, så tror jeg at det er nok.. Jeg brukte et år på å slanke bort 15 kilo. Lå vel på ca 1200 kcal pr dag jeg også, noen dager mer, noen dager mindre. Har fremdeles ikke lagt på meg, selv om det er en stund siden, pluss at jeg spiser det jeg har lyst på (innenfor rimelighetens grenser..). Det tyder vel på at jeg fikk i meg nok kcal, for ellers hadde jeg vel gått i sparebluss og lagt på meg det dobbelte etter endt slanking.
Gjest Kristin_ Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Spis mer (i hvertfall 200-300 kalorier), og ta det heller igjen med økt aktivitet også. Det absolutt beste du kan gjøre for forbrenningen din, hvis du bekymrer deg for det, er å trene
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Ja. 1200 kcal er nok. Men jeg vil absolutt anbefale deg å ikke spise så lite så lenge du er depressiv. Da blir det bare værre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå