Gå til innhold

Rengjøring av dusjvegger

Anbefalte innlegg

Gjest vaskedama
Skrevet

Noen som har tips til hvordan skjoldete dusjdører blir skinnende rene og blanke igjen?

Jeg vasker/skrubber med jif baderom - og det tar alt av såperester osv.. Det er allikevel skjoldete.. Noen tips?

Har sett på rengjøringsprogram på tv hvor de har brukt kokende vann, sitron og bakepulver(?).. Usikker på om dette fungerer og hvilket blandingsforhold det skal være da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med mikrofiberklut for glass. Det gjør i allfall det meste annet glass skinnende blankt.

Skrevet

Slenger meg med her, for dette lurer jeg også på..vi har prøvd det meste, men ikke noe hjelper..

Skrevet

Jeg brukte Jif skurekrem for såpeflekkene, og gikk deretter over med Jif universalspray etterpå. Funket fint det da vi hadde glatte dusjvegger.

Skrevet (endret)

Noe som også funker fint(på det meste egentlig), er en blanding av zalo og salmiakk. Blir skinnende rent :)

Endret av Leiababe
Skrevet
Jeg brukte Jif skurekrem for såpeflekkene, og gikk deretter over med Jif universalspray etterpå. Funket fint det da vi hadde glatte dusjvegger.

Noe som også funker fint(på det meste egentlig), er en blanding av zalo og salmiakk. Blir skinnende rent :)

Prøvd begge deler...funker ikke på dusjveggene mine...

Skrevet

Er det slike dusjdører som er bevegelige du har (ikke dusjkabinett)?

Jeg synes at salmiakkvann og nal er det eneste som fungerer på slike dører. Dryppvåt klut knikkes over dørene for så å bruke nalen. Salmiakken løser opp såpe/ annet guff skikkelig. Pleier også å bruke dusjen til å skylle rent vann på dørene innvendig før bruk av nalen til å unngå skjolder.

Det eneste du må passe på er at det kun er vann du blander sammen med salmiakk.

Skrevet
Er det slike dusjdører som er bevegelige du har (ikke dusjkabinett)?

Det eneste du må passe på er at det kun er vann du blander sammen med salmiakk.

Har prøvd bare salmiakk også :sur:

Det er dusjkabinett med en skyvedør.

Skrevet
jif vindusvaskesett

DET har jeg faktisk ikke prøvd, ennå...det må prøves!!

Skrevet

Jif skurekrem og en gryteskrybb(Svamp m skrubb)

Skrubb forsiktig, skyll av og evnt. tørk med microklut eller nal.

Skrevet

Vi fikk installert nye dusjdører i glass fra Porsgrund for noen måneder siden, og da fulgte det med et rengjøringsmiddel som heter ShowerClean. Det skal smøres på dørene, virke i noen minutter, og så skylles av med dusjen. Det fungerer kjempebra - dørene blir skinnende blanke og helt uten skjolder, og man trenger ikke en gang å bruke nal eller polere dørene etterpå. Jeg regner med at det kan skaffes hos forhandlere som fører Porsgrund baderomsutstyr. :)

Skrevet

Har kjøpt TD Bad og rent hos våtromsbutikken. Hjelper også å bruke nal på dørene etter du har dusjet, så holder dusjen seg renere lenger.

Gjest Gjest_minime_*
Skrevet
Har kjøpt TD Bad og rent hos våtromsbutikken. Hjelper også å bruke nal på dørene etter du har dusjet, så holder dusjen seg renere lenger.

Den samme bruker jeg og er meget fornøyd med den!

I tillegg har vi følgende "regel"/vane hjemme hos oss:

- Når man dusjer tar man en kjapp spyling rundt i dusjhjørnet før man skrur av vannet; det tar ca 30 sekunder og våre dusjdører i mørkt glass ser alltid rene og delikate ut :jepp:

Skrevet

JEG VET! Hart det samme problemet hjemme. Har prødv en masse. Og skal nå prøve noen av de ovenstående tipsene + et tips jeg fikk her om dagen: gni en sitron på veggen slik at "filmen" blir borte. Skal visstnok også funke bra på bilruter. Verdt et forsøk! :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Her skjønner jeg at det er mye som er uprøvet.. Jeg skal prøve flere av tipsene deres. Dette med nal blir litt vanskelig ettersom dørene er buet. Men det er glatte dører som man kan dytte inntil veggen - ikke dusjkabinett.

Igjen tusen takk. Jeg skal la dere få vite hvordan det går. Satser på å prøve litt med salmiakk i kveld.

Takk for rådene!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Den samme bruker jeg og er meget fornøyd med den!

I tillegg har vi følgende "regel"/vane hjemme hos oss:

- Når man dusjer tar man en kjapp spyling rundt i dusjhjørnet før man skrur av vannet; det tar ca 30 sekunder og våre dusjdører i mørkt glass ser alltid rene og delikate ut :jepp:

Vi dusjer også alltid dørene med varmt vann når vi er ferdige å dusje - og på avstand ser de rene ut.. Det er bare så irriterende at man ser skjolder når man står i dusjen.. (perfeksjonist)

Men jeg har ikke prøvd det middelet..

Skrevet

Det heter forresten TD Bad og Dusj. Jeg skrev feil :)

Gjest Gjest_minime_*
Skrevet
Vi dusjer også alltid dørene med varmt vann når vi er ferdige å dusje - og på avstand ser de rene ut.. Det er bare så irriterende at man ser skjolder når man står i dusjen.. (perfeksjonist)

Men jeg har ikke prøvd det middelet..

Jeg vasker badet en gang i uken og da bruker jeg TD vask og nal eller håndkle etterpå. Blir ikke særlig skjolder i uka når vi spyler etter hver dusj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...