Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2003 #1 Skrevet 3. april 2003 Noen som vet om det er skadelig å prøve å pusse tennene med litt bakepulver eller litt salt på tannbørsten. (ikke blandet med tannkrem.) Har både hørt og lest at dette skal fungere.. Jeg både røyker og drikker kaffe, så jeg ser at tennene mine godt kunne vært en eller to nyanser hvitere. Blir glad for svar :blunke:
Salt Skrevet 3. april 2003 #2 Skrevet 3. april 2003 Hmm....husker at kjemilæreren min påstod det en gang. Personlig har jeg aldri prøvd det, men en venninne påstod i hvertfall at det smakte noe helt forferdelig, og ville følgelig ikke anbefale det...... :D
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2003 #3 Skrevet 3. april 2003 Hmm, jeg lurer på om det ikke er salt i den tannkremen jeg bruker.
Sisilie Skrevet 3. april 2003 #4 Skrevet 3. april 2003 Tror ikke jeg ville eksperimentert med bakepulver og salt- tenk på slimhinnene!! - Anbefaler "Denivit" til tannpuss. (er dette reklame,mon tro?).....jeg bruker den og har fått mye skryt for hvite tenner!
Sannasol Skrevet 4. april 2003 #5 Skrevet 4. april 2003 1/2 ts natron blandet med 1/2 ts salt kan du bruke av og til for å få hvitere tenner. Eller gni tenner og tannkjøtt med jordbær. Ellers bruker jeg Rembrandt tannkrem. Den er suveren. Eller kanskje Jif skurekrem?? (Opps, det var en spøk altså. Ei jeg kjenner ble lurt til det en gang, og det var visst ikke godt).
Gjest sexysadie Skrevet 4. april 2003 #6 Skrevet 4. april 2003 Hva med å ha melk i kaffen? det vil nøytralisere litt slik at tennene ikke blir like hurtig brune/gule. det var en tannlege som fortalte meg det!
Gjest Kinga Skrevet 4. april 2003 #7 Skrevet 4. april 2003 Jevnlig skuring av tenner med f.eks. salt vil nok også ødelegge emaljen, ikke bare være uheldig for slimhinnene. Slike ting skal kun brukes innimellom. Et annet godt tips er hydrogenperoxid 3% som fåes kjøpt på apoteket. Det kan man bruke etpar ganger for måneden og det oksyderer vekk belegg på tennene. Ved utstrakt bruk vil det nok gå utover emaljen dette også. Forøvrig er en overhaling med puss og polering hos tannlegen en gang iblant å anbefale også! Melk i kaffen er bra, likeså det å ta et glass vann til kaffen. Røykingen går det jo an å kutte ned på, og hold deg ihvertfall langt unna rulletobakk hvis du vil unngå gule tenner. Vibeke
Megan Skrevet 9. april 2003 #8 Skrevet 9. april 2003 Jevnlig skuring av tenner med f.eks. salt vil nok også ødelegge emaljen' date=' ikke bare være uheldig for slimhinnene. [/quote'] Ja, det var også min første tanke. Salt er alt for grovt for emaljen!!
myagi Skrevet 9. april 2003 #9 Skrevet 9. april 2003 Min fremtidige svoger har aldri brukt tannkrem!! Han synes der en uting av en eller annen grunn. Han har helt kule tenner og har aldri hatt hull. Men jeg kan desverre ikke hjelpe deg ang. bakepulver. Før i tia så pusset de jo tenner med salt. Har aldri hørt noe om at de hadde spesielt fine tenner da...
Transe Skrevet 9. april 2003 #10 Skrevet 9. april 2003 Hei. For ett år siden var jeg til tannlegen pga misfargingen. Han slipte med pimpsten og brukte air-flow ("sandblåsing"). Da har vert veldig bra og jeg har tenkt å ta en ny behandling med det første. Prisen var bare 300. Anbefaler det. 1
jordbær Skrevet 10. april 2003 #11 Skrevet 10. april 2003 1/2 ts natron blandet med 1/2 ts salt kan du bruke av og til for å få hvitere tenner. Eller gni tenner og tannkjøtt med jordbær EYY! :fy: Jordbær er ikke til for å gnis på tannkjøtt med.. Anyway.. Det er jo bakepulver i vanlig tannkrem da..
Gjest Poirot Skrevet 10. april 2003 #12 Skrevet 10. april 2003 Mener å ha hørt at baking soda og bakepulver ikke er samme ting.... I tannkremer fra USA reklameres det med bakingsoda.
jordbær Skrevet 10. april 2003 #13 Skrevet 10. april 2003 baking soda = natron (som er det samme som bakepulver)
Gjest Poirot Skrevet 10. april 2003 #14 Skrevet 10. april 2003 Trodde natron ble kjøpt separat, jeg? Jaja, da lærte jeg noe i dag også!
jordbær Skrevet 10. april 2003 #15 Skrevet 10. april 2003 Trodde natron ble kjøpt separat' date=' jeg? Jaja, da lærte jeg noe i dag også![/quote'] Umh.. Vel.. Skyld på ordboka da.. Neida.. Bakepulver lages vel av natron :]
Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2003 #16 Skrevet 10. april 2003 Bakepulver er en blanding av natron og et eller annet. Vil anbefale deg å ta en tur til tannlegen.
Elze Skrevet 10. april 2003 #17 Skrevet 10. april 2003 Fra Caplex: "bakepulver består av natron og et salt som gir en syre når det blir fuktet. Resultatet er at karbondioksid frigjøres og hever deigen. "
jojobing Skrevet 10. april 2003 #18 Skrevet 10. april 2003 syntes dette hørtest tvilsomt ut.. bruk heller godkjente produkter til det de er bergnet til..!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #19 Skrevet 22. april 2014 Har faktisk prøvd ut bakepulver på tenna en gang. Aldri igjen, da det kom nær tannkjøttet mitt svei det og begynte å blø. Det gjorde forferdelig vondt, og jeg så heller ingen forbedring Anonymous poster hash: bec73...801
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #20 Skrevet 22. april 2014 Har faktisk prøvd ut bakepulver på tenna en gang. Aldri igjen, da det kom nær tannkjøttet mitt svei det og begynte å blø. Det gjorde forferdelig vondt, og jeg så heller ingen forbedring Anonymous poster hash: bec73...801 Jeg tror også ts fant dette ut da hun prøvde det i 2003.. Anonymous poster hash: 74efb...e9d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå