Gjest Gjest Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Er helt fersk på denne typen sminke og fikk nylig tilsendt noen prøver fra Alime, men synes det er veldig "uvijnle" (eh, bruker dialekt i mangel på bedre uttrykk) - lite hensiktsmessig, kanskje - at foundationen er i løs form. Kommer jo x ganger mer på kosten enn behøvelig og er vanskelig å få ristet av uten at alt faller av. Finnes det mineralsminke(foundation) i fast/presset form?
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Glo minerals har presset pudder. Jeg liker det kjempegodt
Gjest Deception Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Helt ren mineralsminke er vel som oftest i løs form. GloMinerals inneholder litt andre stoffer i tillegg til rene mineraler, men hvis du ikke har noen moralske skrupler med det, kan jeg, som gjesten over, trygt anbefale den pressede foundationen derfra.
Quirky Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 (endret) Helt ren mineralsminke er vel som oftest i løs form. GloMinerals inneholder litt andre stoffer i tillegg til rene mineraler, men hvis du ikke har noen moralske skrupler med det, kan jeg, som gjesten over, trygt anbefale den pressede foundationen derfra. Hvilke moralske skrupler skulle det være? Jeg anbefaler også den pressede foundationen fra GloMinerals. Endret 19. september 2007 av Quirky
Gjest Deception Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Hvilke moralske skrupler skulle det være? Det finnes alltid noen naturkosmetikkfriker som ikke synes det er OK med sånne bastardprodukter som Glo. Huden min liker Glo bedre enn ID, i hvertfall, ren eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Jeg synes også mineralsminke var utrolig slitsomt og sølete. Fast pudder må jo være en god løsning.
Quirky Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Det finnes alltid noen naturkosmetikkfriker som ikke synes det er OK med sånne bastardprodukter som Glo. Huden min liker Glo bedre enn ID, i hvertfall, ren eller ikke. De der ja...
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Men, herregud, for noen priser det var på de Glo Minerals-produktene! (Beautybasket.no)
Mona Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 Jeg skal prøve Glo når jeg en gang går tom for BE/Kiss me. Selv om det ser pent ut, synes jeg det tar alt for lang tid! Men jeg er litt redd for at Glo ikke dekker nok, men skal i alle fall prøve.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 Hei Youngblood mineral make-up har en veldig god presset pudder. Den er veldig dekkende, passer godt for normal til fet hud.
Umuriel Skrevet 21. september 2007 #11 Skrevet 21. september 2007 Men, herregud, for noen priser det var på de Glo Minerals-produktene! (Beautybasket.no) Ebay er en fin ting
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2007 #12 Skrevet 22. september 2007 Jeg er av de som foretrekker løse mineraler over faste. Jeg fant aldri en passende farge i Glo og er dessuten en av -naturfrikene - nevnt over her Kort oppsummert har jeg vært innom de fleste av merkene (ikke L'oreal da jeg ikke regner det som mineralsminke). Det er endel forskjell på merkene og noen er faktisk mer sølete enn andre, trikset er jo innlysende nok å bruke så små mengder at det ikke blir noe igjen til å søle. Kissme søler eg mye mindre enn Everyday Minerals fordi du trenger mye mindre pudder for at det skal bli fint. Pure Luxe søler mer enn begge disse, vet ikke hvorfor men det er sikkert noe med ingrediensene (synes øyenskyggene drysser litt mer hos PL også). I.D og de andre store merkene med bismuth er i min erfaring blant de som griser mest fordi du må bruke mye mer makt for å få mineralene inn i huden (også kalt buffing) og det tar også lengre tid. Når det gjelder Ebay er det en gudegave for merker som I.D, Glo og Jane Iredale (også verd å prøve men sinnsykt overpriset) men når det gjelder Pure Luxe, Everyday og andre små selskaper der de så billige likevel at det er bedre å støtte dem direkte. Man vil jo at de skal være der forever å fortsette å gi oss valgmuligheter.
Gjest beekeeper Skrevet 22. september 2007 #13 Skrevet 22. september 2007 Jeg har også for første gang begynt med mineralsminke, men hjelpes meg så mye søl det blir. Alt for mye på kosten, og det drysser jo overalt.. Boksene er jo bitte bitte små, så det er ikke så enkelt å bruke det uten å søle. Hvis jeg har for mye på kosten, så drysser det også over alt, og man må for all del ikke puste inn! (Da får man sminke i nesa og nyser hele dagen) Jeg liker måten sminken føles på, og jeg liker også at jeg ikke har kviser lenger, men jeg synes det blir mye pes og mye dryssing rett og slett.. Også liker jeg ikke concealeren, synes ikke den dekker nok.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2007 #14 Skrevet 22. september 2007 Hvor mye pudder bruker du egentlig? Jeg har aldri hatt det problemet du beskriver. Det er fullt mulig å banke kosten min mot vasken uten at noe faller av før jeg påfører. Det høres nesten ut som du dypper kosten i boksen og så påfører rett på huden, stemmer dette? Hvis du har prøvebokser kan du jo ta litt i en kopp eller tefat (bittelitt), jobb alt inn i kosten og voila, null gris (men litt tid tar det jo). Synes faktisk det ble mer søl i gamle dager da jeg påførte flytende foundation men fingrene men jeg er også enig i at det er lettvint med svamp og fast pudder ))
Gjest beekeeper Skrevet 22. september 2007 #15 Skrevet 22. september 2007 Hvor mye pudder bruker du egentlig? Jeg har aldri hatt det problemet du beskriver. Det er fullt mulig å banke kosten min mot vasken uten at noe faller av før jeg påfører. Det høres nesten ut som du dypper kosten i boksen og så påfører rett på huden, stemmer dette? Hvis du har prøvebokser kan du jo ta litt i en kopp eller tefat (bittelitt), jobb alt inn i kosten og voila, null gris (men litt tid tar det jo). Synes faktisk det ble mer søl i gamle dager da jeg påførte flytende foundation men fingrene men jeg er også enig i at det er lettvint med svamp og fast pudder )) Jeg tar bittelitt pudder i lokket på boksen, så bruker jeg kosten. Synes det går greit noen ganger, men noen ganger banker jeg kosten i vasken for å få av pudder, men den vil den ikke slippe. Det legger seg et slags lag utenpå kosten som jeg ikke får til å "jobbe" inn eller få av. Problemet er jo boksene. De er så små, at det er umulig å bruke sminken uten å søle ut. Det ligger også masse sminke i .. hvordan skal jeg forklare dette? mellom boksen og lokket, sånn at det er umulig å åpne boksen uten at det drysser ut. Det er sikkert bare jeg som ikke kan det ordentlig Men må si at jeg synes det er mer lettvint med annen sminke rett og slett..
Umuriel Skrevet 22. september 2007 #16 Skrevet 22. september 2007 Mindre søl med presset pudder. Men jeg har aldri opplevd søl som et problem selv med mineralfoundation. Tar bittelitt på kosten hver gang og jobber det godt inn før evt ny påføring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå