Quirky Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Hvor lenge holder en solkrem seg? Jeg har hørt at det bare er halvparten så mye faktor etter et år. Men hva med solkremen jeg kjøpte i sommer, kan jeg bruke den i påsken?
Gjest Deception Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Det går helt sikkert bra. Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til slike kategoriske utsagn om at "solfaktoren halveres etter ett år". Dessuten antar jeg at mineralbaserte faktorer "forsvinner" ikke på samme måte som kjemiske, siden det tross alt er snakk om reflekterende pigmenter i kremen.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Det er helt riktig som Deception sier at dette nok mest gjelder kjemiske filtre. Men uansett, om du bruker høy faktor vil det jo være igjen masse faktor til påske uansett.....
miss vims Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Holdbarheten til solkrem er litt avhengig av hvordan du har oppbevart den. Dersom den har lagt fremme i solsteken på stranden, ville jeg kjøpt ny til neste sesong. Har du hatt den i skyggen, kan du fint bruke den videre uten redusert holdbarhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå