Gå til innhold

Koselige ting å gjøre i julen

Gjest Moncler

Anbefalte innlegg

Noen som har gode forslag til hva man gjøre som er ekstra koselig i julen?

Synes adventstiden er så koselig jeg. Bare eksamen som ødelegger. Elsker alt fra bake kaker, pynte, spise nøttes og klementiner og selvsagt har jeg egen julekalender :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyggelig førjulsting: Inviter venner på grøtkveld! Mandel i grøten og marsipangris til den heldige vinneren - selvsagt.

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å dra fram noen gode gamle brettspill. Geni, fantasi o.l pleier alltid å slå an hos oss i hvertfall, og alle vil være med..

Er ikke så veldig "jul", men fortsatt veldig hyggelig og sosialt

Endret av Tussi!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleverksted..

Fikk med meg noen venner i fjor og da lagde vi pepperkaker, drops og seigmenn. Tenkte i år og lage kanskje kranser og kurver og kremmerhus. Også fylle disse med godteri og slikt. Og såklart grøt med mandel i. Skal også prøve og finne den grisen som veier 1 kg og koster omtrent ingenting i år også.

Også skal jeg prøve og få med meg enn vennine i skogen for å hogge juletre.. Tror det koster 400 eller noe og da er det inkludert tur i skogen med bål og det hele pluss et tre. Skal jeg ha fler enn et tre så koster det 100 kr mer og det er jo ingeting i forhold til hva juletrær koster nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hogge sitt eget juletre må være veldig koselig. Viktig å huske på å spørre skogeier om man ikke eier det selv da :)

Noe foreldrene mie har gjort et par år er å ha et gedigent juletre på gårdsplassen også invitere alle vener til sin personlige julegrantenning 1. søndag i advent. Med servering av gløgg og pepperkaker samt spilling av julemusikk. Enkelt, greit og billig, og ikke blir det noe rot heller ettersom man står ute. De gangene det har regnet har de åpnet garasjeporten og hatt serveringen der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid adventskalender...så har jeg juleverksted med venninner, vi hører på julemusikk, tenner adventslys og baker kaker :) Hvis det er snø er det koselig å ake og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer også for juleverksted. Vi lager små julepyntfigurer og julekort/pakkelapper. Og så gnafles det pepperkaker og klementiner og lasses nedpå med gløgg...Gleder meg! :hjerte:

Endret av frulou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Vi pleier også å ha juleverksted, hvor vi strikker og hekler julegaver.

Ellers så syns jeg det er så utrolig koselig å kjøre spark i jula. Da vi var små, tok vi sparken og dro og delte ut julegaver til venner. Krysser fingrene for at det er mulig nå til jul.

Jeg har også planer om å lage konfekt eller eventuelt kjeks, som jeg skal gi bort til de som ikke får gaver. Syns det er koselig å styre med slike småting i førjulstiden, da akkopagnert av julemusikk.

Å, jeg gleder meg til jul! Første året i egen leilighet i jula. Og dermed første gang vi skal ha eget juletre. Det blir stas! Har litt lyst til å lage litt egen juletrepynt, men tviler på at jeg har tålmodighet eller at jeg prioriterer det over julegaver som skal lages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro og hugget eget juletre i fjor, det var kjempekoselig (Jada, det var en lovlig organisert greie, vi betalte for treet også)

Desember er en deilig måned. Sette på julemusikk og bake julekaker og kose seg :)

Vi inviterte et vennepar på besøk til adventsmiddag en søndag i advent (vi er bortreist hele jula, da reiser vi til enten mitt eller hans barndomshjem, og besøker følgelig våre slektninger og sånn, så å holde juleselskap selv får vi ikke gjøre, så vi laga til før jul i stedet.)

Kjempekos.

Selve jula trenger jeg ikke noe ekstra koselig å gjøre, da HAR vi det koselig. Å spille brettspill sammen er kos, og i jula er min bror så vennlig innstilt at han går med på å spille spill med meg. (I oppveksten likte han det ikke så mye... Kjedelig å spille millionær med meg, han vant jo bestandig....) Når vi er hos min svigerfamilie er det ikke noe problem, mine tenåringssvigerinner spiller gjerne spill. Vi besøker folk, spiser gode kaker, og koser oss. Det er vel litt speiselt for oss, siden vi reiser "på tvers av landet" på juleferie, og skal presse inn mest mulig "familietid" før vi må tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...