Gå til innhold

Tylösand

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette spørsmålet har vært oppe flere ganger, men har sikkert kommet til noen brukere siden sist, så jeg velger å spørre jeg.

Denne uka har nemlig Ikea kampanje på denne sofaen, slik at man kan få 2-seter + sjeselong for 4900, og det er jo nesten et kupp :) Jeg har akkurat flytta hjem fra utlandet, og jeg solgte alle møblene mine da jeg dro, for å spare lagerplass, så jeg må kjøpe til mye nytt.

Er den god å sitte i? Hvor lett er den å rengjøre? Angrer noen på at de kjøpte en slik? Hvorfor? Jeg vil bare høre erfaringene med den, selv om jeg heller i mot å kjøpe. Hvilken farge har du? Hvis du har Sand, blir det fort skittent?

Endret av Nolita
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har ikke denne sofaen, heller ikke prøvd den, men jeg kan svare deg på det jeg vet.

Dette er en microfibersofa. microfiber er lett å holde rent. Og veldig slitesterkt. Dette er en veldig rimelig sofa, så microfiberen er nok ikke av beste kvalitet.

Men ta å impregner den, så er det nesten ingen sak å vaske vekk ting, hvis du skulle søle. Det er også såpass mange gode flekkfjernere på markede. Støvsug ofte så ikke små partikler setter seg i fibrene og "sliper" de ned.

Så hvis du støvsuger den ofte og impregnerer den så er det ikke noe sak med lys microfibersofa. men det spørs selvsagt hvor godt og ofte du behandler den og at du tørker opp flekker med en gang. (ikke dra flekken utover, da bler den bare større. Men bare trykk litt forsiktig på den med en lofri klut med grønnsåpe eller flekkfjerner) Anbefaler ikke Zalo, den er sterkere enn hva folk tror ;)

Det sto jo også at det var avtagbart trekk på den.

kjempefin og rimelig :)

Endret av Minimi
Skrevet

Hei!

Vi har hatt den sofaen i over et og et halvt år nå! Er veldig fornøyd! God å ligge i, og fordi det er sjeselong går det fint å ligge to i den. Den er også god å sitte i, men litt dyp. På det meste tror jeg at vi har sittet 5 - 6 stk i den.

Har en lys grønnfarge og det har gått veldig greit i forhold til flekker. Jeg har ikke fulgt de rådene som Minimi kommer med, men det var gode råd. Følger du de tror jeg sofaen din varer lenger.

En annen genial ting er at den er utrolig lett å flytte på. Vi har flyttet med den 3 ganger. Den er lett å ta fra hverandre og lett å sette sammen igjen. Det gjør at du ikke er avhengig av bredde på dør, trappeoppgang ol når du skal ha en inn og ut av leiligheter.

Det eneste jeg har å utsette på den er at den ene puten har mistet fasongen mer enn de andre... Men til den prisen har man jo råd til å skifte sofa litt ofter...

Hvis jeg var deg ville jeg ikke vært i tvil, men kjøpt den! Tror ikke du vil angre!

Lykke til! :jepp:

Skrevet

Jeg synes sofaen er kjempefin! :jepp: Det jeg ikke liker, er at den blir litt "slarkete" (trekket blir litt for stort etterhvert) og er litt for dyp/myk.

Skrevet

Takk for svar! :)

Det blir nok Tylösand på meg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...