Gå til innhold

Fra forelskelse til....?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Jeg er en mann som i løpet av det siste året har være gjennom to forhold. Det ene varte cirka 3 mnd og det andre 5 mnd.

Begge gangene tror jeg forholdene har vært "bra", dvs vi har gjort en god del ting sammen, ingen store problemområder som man kan sette fingeren på og sexen har vært bra.

Men det som er skjedd begge gangene er at "forelskelsen har tatt slutt og hun fant ut at hun ikke hadde nok følelser".

Jeg synes jo det er pussig. Jeg er ikke en sånn forelskelses-person så jeg har vanskelig for å forstå det. Når man går inn i et forhold så har man en viss oppfatning av hvordan den andre personen er?

Klart dette kan endre seg, men er det sånn at en dag så er plutselig forelskelsen over og følelsene borte? Ser man personen på en helt annen måte?

Jeg skjønner jo om det dukker opp problemer av ulik art eller den andre personen plutselig viser en eller annen mørk side - men det virker litt rart at ting er bra den ene dagen..og neste dag er det ikke det....

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet (endret)

Høres ut som du finner en dame du liker og blir sammen med henne ut fra en vurdering. Så lenge du ikke får noe å klage på, er du fornøyd. Høres ut som et vennskap med sex. Virker du merengasjert overfor damen enn her? En som er forelsket, gir naturlig mye bekreftelse til den andre. F.eks blikk, ord, handlinger som viser at h*n synes den andre er deilig, flott, fantastisk, god. Kanskje du utstråler: Jeg synes du er grei nok/liker deg og ser ingen grunn til å skifte deg ut? Da forsvinner ikke følelsene fra en dag til den neste, men de blir lunkne og dør av mangel på næring.

Endret av =tentacle=
Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
Høres ut som du finner en dame du liker og blir sammen med henne ut fra en vurdering. Så lenge du ikke får noe å klage på, er du fornøyd. Høres ut som et vennskap med sex. Virker du merengasjert overfor damen enn her?

Tja det høres sikkert veldig kaldt og rasjonelt ut når jeg forsøkte å beskrive det. Det var nok ikke så ille, men jeg tror du har et poeng.

Jeg er nok ingen romantiker, men lurer jo på hvor mye bekreftelse man trenger?

Gjest =tentacle=
Skrevet
Jeg er nok ingen romantiker, men lurer jo på hvor mye bekreftelse man trenger?

Det er helt personavhengig :) De fleste vil vel mene at det skal være en del i et forhold som kun er noen måneder gammelt.

Skrevet

På en annen side er vi omgitt av ideen om at man skal føle seg levende hele tiden. Alt skal vekke følelser, nyheter, filmer, reklamer, skandaler, såpeserier som bruker intriger og begjær som grunnmur,

du skjønner sikkert hvor jeg vil?

Mange går inn i forhold med forventninger om MASSE følelser HELE tiden. Når de ikke føler nok, da blir du byttet ut, da skal de videre.

Spør bare besteforeldre-generasjonen. De rister på hodet av oss.

Skrevet

Story of my life, hoho. Jeg er så lei dette, at jeg sa til den nye kjæresten at sånn skal jeg ikke ha det, ikke gidd å lure meg til at alt er bra for å dumpe meg dagen etterpå.

Dårlige perioder kommer avogtil, og de jeg har vært sammen med har vært helt for jævlige til å takle dem. "Åh jeg føler meg ikke så forelsket i dag. Jeg dumper henne, jeg." Satser på at jeg har funnet meg et mannfolk nå, og ikke en ryggradløs glassmanet.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Det er helt personavhengig :) De fleste vil vel mene at det skal være en del i et forhold som kun er noen måneder gammelt.

Jeg mener at et forhold trenger næring hele tiden jeg og ikke kun i begynnelsen. Selv om du nå føler deg sikker på å ha fått drømmedamen/drømmemannen, så er det ikke grunn nok til å slutte å gi oppmerksomhet.

Det begynner å bli ille når du får mer komplimenter fra andre menn enn kjæresten din i hverdagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...