Gå til innhold

Selge eller beholde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes tanken på å skulle bruke kjolen sin til å feire bryllupsdager er ganske morsom:

1: Her satser vi på å være samme størrelse resten av livet?

2: Ut på restaurant i bryllupskjole? (Har aldri sett det..)

3: Halvparten av oss skal skille oss..

4: Bare til hjemmebruk?

5: Gjennskape bryllupsnatta?

Kan noen fortelle meg hvordan de skal bruke kjolen flere ganger? Jeg ser bare for meg det overnevnte, og det frister ikke meg!

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Synes tanken på å skulle bruke kjolen sin til å feire bryllupsdager er ganske morsom:

1: Her satser vi på å være samme størrelse resten av livet?

2: Ut på restaurant i bryllupskjole? (Har aldri sett det..)

Kan noen fortelle meg hvordan de skal bruke kjolen flere ganger? Jeg ser bare for meg det overnevnte, og det frister ikke meg!

Ikke alle av oss som alltid er på slanker'n (selvom det virker slik på KG), jeg har brukt samme str de siste 10 årene. Så regner ikke med at str blir noe problem.

Dersom jeg ikke farger den så skal min brukes på de bryllupsdagene som vi feirer med vennefest. Hvis jeg ender opp med å farge den så kommer jeg til å bruke den i andres bryllup og andre store fester samt når vi feirere bryllupsdager.

Skrevet

Min kjole henger nå fremdeles her, snart fire år etter bryllupet. Min datter plukket den frem nå i helgen faktisk og prøvde den. Jeg hintet frempå om kanksje jeg bare skulle selge den, men det skulle hun ikke ha noe av. Så da får den vel bare henge da. Mindatter er fjorten, så der et sannsynligvis ikke SÅ himla mange årene til hun gifter seg, så da kan den alltids henge så lenge. Og da får hun jo sy den om som hun vil, jeg har bare ei datter, så det blir ingen slossing om den, lissom, he he.

Skrevet

Jeg skal beholde min kjole.

Skal fjerne slepet slik at det blir en selskapskjole,kjolen er helt lys(bronse) mend brune broderier.

Har 2 store gutter så det blir vel noen flere bryllup på meg ,håper jeg da :jepp:

Skrevet

Planen var egentlig å selge den.

Den er i alle fall renset, men henger enn så lenge i skapet...

Mamma utbrøt første gang hun så den at "DET blir en lekker dåpskjole", hvorpå jeg mente at jeg ville gjerne få bruke den selv, før hun begynte å kutte den opp for å sy en dåpskjole, og hvem skulle hun døpe?

Vi har vel ikke helt bestemt oss for hva vi skal gjøre. Jeg tviler sterkt på at jeg noen gang vil bruke den igjen (selv om jeg har hatt samme størrelse de siste 10 årene, så har jeg ikke egentlig troen på at jeg vil ha den samme størrelsen de neste ti også, i alle fall ikke dersom mamma får rett i at vi får noen å døpe etterhvert...) og tviler på at en eventuell datter vil bruke den heller. Ja, jeg har sett mamma's kjole, og den var fin den, men jeg måtte endret mye på den for å ha den selv (Altså, "stilen" på den er sånnsett lik, men hennes har lange armer, mens min har spagettistropper. Jeg ville ikke ha lange ermer...) Ognoe sier meg at jeg ikke ville likt å klippe opp mammas brudekjole forå sy ny... Jeg brukte noe fra mammas bryllup, den vesle hekla brudekrona. Vi endret litt på den (sydde på perler) og det var greit, men kjolen ville jeg ikke brukt om hun hadde hatt den nei) Og hvem sier at en eventuell datter er samme størrelse som meg?

Nei, alternativene er vel å sy den om til dåpskjole, om det noen gang blir aktuelt, eller selge den. (og det blir en seriøst dyr dåpskjole... så det virker mer fornuftig å selge den...)

Men enn så lenge henger den renset i kleskapet og "avventer" litt. Kanskje jeg burde ta meg sammen og gjøre noe med det.

Skrevet (endret)

Hei jenter

Jeg har tenkt å kjøpe brukt kjole. Så hvis noen er i ferd med å ta avgjørelsen om å selge, send gjerne en e-mail med bilde til meg:

For å ikke skape unødig bry kan jeg gi følgende hint om hva jeg er ute etter:

- Ikke (langt) slep

- Ikke stroppløs

- Ikke alt for mye volum

- Ca 38 i størrelse

- 172 cm høy

Lykke til med valget: selge - ikke selge!

Mailadressen fjernet, se reglene

.

Tabby, mod.

Endret av Tabby
Skrevet

Nei, den kan jeg aaaaldri selge....

:rødme: :rødme:

Verdens fineste kjole, til verdens vakreste minner...

Skrevet

Jeg har vært innpå tanken på å kanskje farge den og sy den om til en vanlig kjole som jeg kan bruke i andres bryllup og andre store dager...men vet ikke heilt hvordan det fungerer....

Noen som har farget kjolen og sydd den om til vanlig kjole?

Syns det er en fin måte å ta vare på den på....også får en jo brukt den flere ganger...og nå er min kjole ganske enkel og da...

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har ikke kjøpt kjole enda, men antar at det blir noe som ikke er så lett å selge, siden jeg vil ha noe som ikke glir rett inn i norsk bryllupsmote akkurat nå. Har et håp om å få noe som kan farges og gjøres kortere, men vi får se.

Skrevet

Da mamma giftet seg hadde hun en litt spesiel brudekjole. Hun holdt dobbeltbryllup med sin søster. Søsteren hadde et arr på halsen etter en operasjon, og derfor gikk kjolene ganske langt opp i halsen. Kjolene er ikke sydd i vanlig brudekjolestoff, de er faktisk sydd av gardinstoff. Men både mamma og tanten min var helt utrolig nydelige.

Mamma har ikke vært særlig flink å ta vare på kjolen. Den har ligget i en svart søppelsekk i en bod i årevis.

Lurer på om det er mulig og rense og vaske den, om den bllir helt ren igjen. Lurer også på om det går ant å sy den om. Dette må jeg prøve å finne ut. Hvis dette går ant kanskje jeg gifter meg i den.

Det er min mormor som har sydd den, så det hadde vært fint å kunne bruke den i bryllupet.

Men hadde jeg kjøpt kjole så er jeg ikke sikker på om jeg hadde solgt den eller beholdt den. Veldig sentimentalt og selge den, men er det noe vits å beholde den. Man tjener jo litt på å selge den.

Skrevet
Hei jenter

Jeg har tenkt å kjøpe brukt kjole. Så hvis noen er i ferd med å ta avgjørelsen om å selge, send gjerne en e-mail med bilde til meg:

For å ikke skape unødig bry kan jeg gi følgende hint om hva jeg er ute etter:

- Ikke (langt) slep

- Ikke stroppløs

- Ikke alt for mye volum

- Ca 38 i størrelse

- 172 cm høy

Lykke til med valget: selge - ikke selge!

Mailadressen fjernet, se reglene

.

Tabby, mod.

Min matcher 4 av dine 5 krav......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...