Gå til innhold

Selge eller beholde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal du selge eller beholde brudekjolen?

Hvorfor har du valgt slikt?

Dere som beholder kjolen, kommer dere noen gang til å bruke den igjen?

(jeg har lyst til å bruke min når vi skal feire bryllupsdager, men er litt redd for at andre skal reagere på dette)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å prøve å få solgt kjolen, har jo ikke bruk for å ha en bryllupskjole hengende i skapet.

Skrevet

Jeg kommer til å selge den regner jeg med,har jo ikke bruk for å ha den hengende i skapet.

Nå har ikke jeg fått kjolen min ennå da, er litt redd for at jeg kommer til å få lyst til å beholde den,når den først er i hus....

Men da håper jeg fornuften seirer og at jeg selger kjolen allikevel.

Personlig synes jeg det er litt merkelig å ha på brudekjolen fler ganger,men dersom det er mulig å gjøre noen små endringer på den,så kan det jo kanskje gå greit?

Skrevet

jeg skal beholde den. :) håper min datter (hvis jeg noen gang får det :fnise: ) har lyst til å bruke den. forloveden min skjønner ikke at jeg skal beholde den. han sier bare: ville du brukt mora di sin hvis ho fortsatt hadde hatt den. og ja, så klart jeg ville. :) det går jo uansett ann å stæsje den opp. hadde vært artig å latt den gå i arv. :jepp:

Skrevet

Jeg har den fortsatt hengende på loftet - men det kan hende jeg prøver å selge det etterhvert. Den må isåfall fikses litt fordi jeg tråkket på en del m tynt stoff og da revnet den litt....

Hvis jeg ikke selger den så blir det for at dattern min eventuelt kan få den..om hun ikke vil bruke den slik den er nå så kan den jo fikses endel på sikker5t. eventuelt sys om til dåpskjoler eller noe...

Nei den blir nok solgt...men ting tar tid...

Jeg ville ikke brukt brudekjolen om igjen på bryllupdager. Med mindre brudekjolen er en "vanlig hvit" kjole og ikke er typisk brudekjole...

Skrevet

Jeg håper på å få solgt kjolen. Hvis ikke, må jeg vel vurdere å gi den bort - Fretex eller noe? Vet dere om man pleier å få solgt kjolene etterpå? Virker som om de fleste kjøper nytt... Forloveden mener ihvertfall at det er uaktuelt å ha den hengende. Det har vi ikke plass til. :gråte:

Noen venninner lurte på om jeg hadde tenkt å sy den om til dåpskjole når den tid kommer. Det er egentlig en veldig søt tanke, men jeg tror ærlig talt det hadde blitt en fryktelig opplevelse å se kjolen bli klippet istykker. :gråte: Vurderer noen av dere å sy dåpskjole av kjolen?

Skrevet

Har sett endel omsydde brudekjoler som er gjort om til dåpskjoler, og det er jo litt spesielt. Di jeg har sett ble veldig fine, og den ene var over 30 år gammel. Stas når barnebarn blir døpt i mormor eller farmor sin brudekjole da:)

Skulle gjerne har min mammas kjole,-men den kvittet hun seg med etter bryllupet:(

Skrevet
jeg skal beholde den. :) håper min datter (hvis jeg noen gang får det :fnise: ) har lyst til å bruke den. forloveden min skjønner ikke at jeg skal beholde den. han sier bare: ville du brukt mora di sin hvis ho fortsatt hadde hatt den. og ja, så klart jeg ville. :) det går jo uansett ann å stæsje den opp. hadde vært artig å latt den gå i arv. :jepp:

Jeg tror det er fåtallet som ville synes det var ok å bruke sin egen mor soin brudekjole, selv om det er mulig å stasje den opp.

Jeg kunne aldri tenkt meg å bruke min egen mor sin, for den så rett og slett forferdelig ut :fnise: Men den var populær på hennes tid, men totalt feil i vår tid. Og det vil nok din kjole bli også, den dagen din eventuelle datter gifter seg.

Men tanken er god, for det hadde vært artig å fått til noe slikt.

Gjest Gjest_Kitsune_*
Skrevet

Jeg vil helst selge alt mitt. Men skjønner at det kan være vanskelig, når man ser på finn og sånn. Kanskje noen vil låne kjolen min?

Men dersom den blir hengende i 40 år, hvordan kan man best oppbevare den da slik at den ikke falmer og mister kvaliteten?

Blir sikkert artig for evt. døttre å se på den og drømme seg bort i, hihi..

Skrevet

Jeg kommer ikke til å selge min. Skal være med og tegne den selv, den skal sys av mitt søskenbarn, og jeg er helt sikker på at jeg aldri hadde fått meg til å selge den. Jeg tror nok at den vil bety for mye for meg til å gjøre det :)

Men så er jeg litt nostalgisk når det gjelder slikt, og det har jeg vel fra min mor. Hun beholdt mye av de minste klærne fra jeg var liten, og det har mine barn brukt, og det synes jeg er så gøy. Jeg har også beholdt mye av de minste klærne fra mine barn.

Selv så kunne jeg ikke brukt brudekjolen fra min mor hvis hun hadde hatt den (men hun lånte bare sin venninnes kjole pga dårlig råd), for vi har helt forskjellig kroppsfasong :)

Skrevet

Jeg gidder ikke sekge min, skal om s bruke den til karneval eller noe... Betalte jo nesten ingenting for den , skreddersydd til meg - så d ville vært dumt å ta penger for den..

1500,- inkl frakt og porto... er jo gratis.

Kanskje noen vil låne... hehe;)

Skrevet

Jeg skal helt klart beholde min kjole. Bare fordi jeg vil ha den..=)

Men en ting jeg lurer på..Dere som absolutt skal selge kjolen etterpå, hvorfor kjøper dere istedet for å leie?

Vet jo da og at noen kjoler går bare an å kjøpe, så finner man kjolen man vil ha så skjønner jeg..

Men hvorfor kjøpe alt nytt hvis den skal selges til halv pris etter bryllupet...?

Skrevet
Jeg skal helt klart beholde min kjole. Bare fordi jeg vil ha den..=)

Men en ting jeg lurer på..Dere som absolutt skal selge kjolen etterpå, hvorfor kjøper dere istedet for å leie?

Vet jo da og at noen kjoler går bare an å kjøpe, så finner man kjolen man vil ha så skjønner jeg..

Men hvorfor kjøpe alt nytt hvis den skal selges til halv pris etter bryllupet...?

Kanskje fordi det i noen tilfeller faktisk lønner seg. Svindyrt å leie kjole, enkelte steder er det faktisk ikke så sinnsykt stor forskjell i pris på å kjøpe og leie.

Skrevet (endret)

Hvis jeg ender opp med å gifte meg en gang, (håper selvfølgelig det), vil jeg kjøpe og beholde brudekjolen.

Jeg er villig til å betale en del for en kjole jeg virkelig faller for, og som er et fysisk minne på den fantastiske dagen en av mine viktigste drømmer gikk i oppfyllelse. Ser selvsagt argumentene ved å selge, men jeg tror nok jeg kommer til å beholde min.

Ganske symbolsk, men jeg er litt nostalgisk.

Endret av Jenna88
Skrevet

Beholder min!

Jeg skal sy om min noe, ta av slepet og rosen på hoften. Har tenkt på å farge den også, men ikke helt bestemt meg for det enda.

Kommer garantert til å bruke min på nytt når vi skal feire bryllupsdager.

Synes det er koselig, er jo tross alt den fineste kjolen jeg noen gang har hatt.

Skrevet
Beholder min!

Jeg skal sy om min noe, ta av slepet og rosen på hoften. Har tenkt på å farge den også, men ikke helt bestemt meg for det enda.

Kommer garantert til å bruke min på nytt når vi skal feire bryllupsdager.

Synes det er koselig, er jo tross alt den fineste kjolen jeg noen gang har hatt.

hmmmm, det er noe å tenke på. :klø:

kanskje det istedet ja. kan bli stilig det jo. :jepp:

Skrevet
Skal du selge eller beholde brudekjolen?

Hvorfor har du valgt slikt?

Dere som beholder kjolen, kommer dere noen gang til å bruke den igjen?

(jeg har lyst til å bruke min når vi skal feire bryllupsdager, men er litt redd for at andre skal reagere på dette)

Min mor solgte aldri sin, men vi ble jo eldre (flere søsken som lånte den helt til hun la den på "loftet når hun så hvor interessert vi var i å kle oss ut...*") og hun hadde en søster som skulle gifte seg, da sydde hun brudepike-kjoler av sin brudekjole til de to brudepikene i sitt søsters forestående bryllup (de er ennå gift etter...30 år) Sidespor, men har familie som knapt kan la være å lage noe nytt av noe gammelt... Og når min (vår) mor hadde fått nok av at vi raste i hyller og kjeller og koft og skap, og kledde oss ut og spilte teater, da ...

Ikke spør meg hva som er riktig å gjøre, jeg har aldri tenkt å gifte meg, men svarte hva en brudekjole kan bli brukt til, f.eks. til å bli klippet om og sydd til andre kjoler til barn når de skal bli brudepiker.

Skrevet (endret)

Fordi det ofte er billigere.

Si du kjøper en kjole til 10.000kr

Så selger du den igjen for 5.000kr

Da var dine kostnader på kjole totalt 5.000,-

De stedene jeg leide kostet det FRA 6.000 kr å leie.

Da er regnestykket enkelt :jepp: I tillegg til at det ville kostet mere å leie er nå en ny kjole som regel penere enn en som er brukt flere ganger og er sydd inn/ut diverse ganger.

Endret av *Emma*
Skrevet

Å leie kjole er dyrt. Jeg kjøpte min på salg (prøvemodell i salongen) til under 7.000. Hvis jeg får solgt den, vil jeg nok tro jeg sparer MYE på kjøp fremfor leie.

Dessuten, hvis jeg hadde leid en kjole, hadde jeg sikkert knapt tørt å bevege meg i frykt for å ødelegge kjolen - tråkke på den, slik at den revner og sånn. Er det MIN kjole, slipper jeg å bekymre meg for dette. Hvis den så revner, slipper jeg ihvertfall å gå tilbake til salongen med en ødelagt kjole og maaaange unnskyldninger... :sjenert:

Cape eller lignende kommer jeg derimot til å leie fra salongen hvor kjolen ble kjøpt, siden denne er ganske kort og ikke mulig å tråkke på... :jepp:

Skrevet

Jeg hadde tenkt å selge min faktisk, men mannen synes vi skulle la den henge.

Datteren vår mener hun skal gifte seg i den, mens jeg prøver å si at innen hun skal gifte seg synes hun sikkert ikke den er noe fin :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...