Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt paa om det er noen Eldstad lesere her inne? Hva er i saa fall deres favoritt?

Tenker litt paa aa skrive seremne over hennes forfatterskap, men det blir minst ett aar til. Hva vil dere anbefale da? Folket paa Innhaug eller serien om Julie?

Hva liker dere med Eldstad? Og hvordan vil dere karakteriesere bokene hennes?

Bare lurer

Videoannonse
Annonse
Gjest Silmarill
Skrevet
Jeg har lest de fleste bøkene av Anne Karin Eldstad. Liker best samtidsromanene hennes; For dagene er onde, Senere Lena og Sitt eget liv. De andre romanene er også gode, men jeg synes hun gjentar seg selv litt med kvinneskildringene, gårdslivet etc, i Innhaug-serien, bøkene om Julie og Odel.

Nå er det lenge siden jeg leste bøkene, men til særemne om Elstad hadde jeg valgt Innhaug-bøkene. De gir et godt bilde av kvinnerollen på 1800-tallet.

Jeg gjentar dette som Abraxas skriver - rett og slett!

Har lest ALLE bøkene hennes og startet med Folket på Innhaug!

Gjest Elstad-fan
Skrevet

Jeg har allerede skrevet særemne om Folket på Innhaug, kan anbefale det. Jeg er veldig glad i den serien, bøkene om Julie også. Senere Lena likte jeg ikke noe spesielt, men For dagene er onde tenkte jeg på lenge etterpå. Det er ei veldig bra bok, fryktelig vond historie. Maria, Maria likte jeg også godt. Det jeg liker er hennes evne til nære skildringer om dagligdagse ting. Hun har levende, gode karakterer man rett og slett blir glad i.

Hjem var forøvrig en stor skuffelse, rotete og uten driv, veldig utypisk for Elstad.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Senere Lena likte jeg ikke noe spesielt..(..........)

(..........) Hjem var forøvrig en stor skuffelse, rotete og uten driv, veldig utypisk for Elstad.

Nå skal vi se! Jeg bruker ikke å være den som faktisk sier enig, enig, etter andres innlegg støtt og stadig - men nå gjør jeg det søren meg igjen i samme tråden!

Senere Lena likte jeg ikke noe spesielt - "Hjem" var bare "rot"

Sier bare enig her også :sjenert:

:)

Endret av Silmarill
Skrevet

Joda, liker bøkene hennes er godt, spesielt 'For dagene er onde'. Skrev særoppgave om den og to andre bøker. Er enig i at 'Hjem' bare er 'rot'. ;)

Mvh Yvonne :duskedame:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...