Gå til innhold

Tastaturet skiftet språk på MSN

Anbefalte innlegg

Gjest alenemoren
Skrevet

ikke vet jeg hva som skjedde men, tastaturet på laptoppen min skiftet fra norsk til engelsk (får ikke bruke æ-ø-å og ? samt en del andre tegn) men kun inne på msn når jeg snakker med folk. Dette skjedde mens jeg satt å skrev.. hakke peiling om jeg har vært ani en knapp eller ei.. men her for eks ... på knivveguiden så har jeg norsk tastatur, kun inne på msn den slår seg vrang.. hmm noen ideer ? :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ikke vet jeg hva som skjedde men, tastaturet på laptoppen min skiftet fra norsk til engelsk (får ikke bruke æ-ø-å og ? samt en del andre tegn) men kun inne på msn når jeg snakker med folk. Dette skjedde mens jeg satt å skrev.. hakke peiling om jeg har vært ani en knapp eller ei.. men her for eks ... på knivveguiden så har jeg norsk tastatur, kun inne på msn den slår seg vrang.. hmm noen ideer ? :kjefte:

*Dette er tredje gang jeg bryter min selvpålagte datataushetsplikt*

Sikker på at du ikke har kommet borti (venstre) alt+shift ? Hvis du er vant med å skifte mellom programvinduer med alt+tab, så kan det vel hende du kommer borti shiften isteden for tab'en ?

Gjest alenemoren
Skrevet
*Dette er tredje gang jeg bryter min selvpålagte datataushetsplikt*

Sikker på at du ikke har kommet borti (venstre) alt+shift ? Hvis du er vant med å skifte mellom programvinduer med alt+tab, så kan det vel hende du kommer borti shiften isteden for tab'en ?

emmm ehe *flau* hvor ligger shift tasten da? ser den ikke på tastaturet.. :fnise:

Skrevet
emmm ehe *flau* hvor ligger shift tasten da? ser den ikke på tastaturet.. :fnise:

Det er nok fordi det ikke står "shift" på den, men se her..

• 9 måneder senere...
Gjest Rand0mz
Skrevet

Høyreklikk verktøylinjen din. Hold over verktøylinjer til den viser menyen videre.

Så går du på språklinje. Språklinjen vil da vises på verktøylinjen din, trykk på den og velg Norsk Bokmål/Nynorsk fra menyen.

• 1 måned senere...
Skrevet
Høyreklikk verktøylinjen din. Hold over verktøylinjer til den viser menyen videre.

Så går du på språklinje. Språklinjen vil da vises på verktøylinjen din, trykk på den og velg Norsk Bokmål/Nynorsk fra menyen.

Hvis du ønsker er det også mulig å ta bort det engelske tastaturespråket, så du slipper at det hopper over på engelsk.

Det gjør du enkelt ved å holde musa over NO (norsk bokmål), (evt står det EN(engelsk) eller et annet språk) nede i verktøyslinjen. Høyreklikk og velg settings/innstillinger. Da får du opp en rute hvor du kan remove/fjerne og add/legg til de språkene du måtte ønske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...