Gå til innhold

Hva ble det av den lemen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk besøk av 1 stk illsint lemen. Den sprang fra katten og inn under pianoet.

Katten og jeg jobbet lenge for å få den ut og pasifisert, men redusert som den var klarte den likevel å stikke av. Etter en lang stund med risting av alle gardiner, flytting av planter, lamper, kurver og møbler fant vi den i et helt motsatt hjørne av stuen.

Ennå engang klarte den å forsvinne, og hvor er den så nå???

Vi har hentet forsterkning, katten og jeg. Monsen er lokket inn, men han virker ikke til å være i jakthumør. Katten har mistet interessen og vil ut, men ikke om hun får lov. Hun får pent være her inntil den lemen er borte *henter kattebakke*

Jeg finner altså ikke den lemen og hva gjør jeg nå? Jeg skal tidlig opp og bør gå i seng. Kan den rasere alt av ledninger f.eks.? Bør jeg få den ut i kveld eller kan det vente til i morgen?

Jeg er sur og i drapsmodus!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg er sur og i drapsmodus!

*ringer NOAH*

Tror ikke jeg hadde lagt meg før dyret var ute. ;)

Endret av Toro
Skrevet

Jeg skal være snill med den når og hvis jeg finner den. Jeg pleier å legge et håndkle over dem og bære dem ut og det vil jeg også gjøre denne gang.

Jeg konfererte nettopp med mannen som er på jobb. Han synes at jeg kan legge meg og la kattene være inne i natt.

Det er jo en god idé, men hvordan vet jeg om gnageren er tatt hvis den blir spist opp?

Skrevet

Asj, jeg synes at jeg hører lemenlyder overalt, men kattekrekene har bare lagt seg til å sove, så jeg hører sikkert syner.

Tenk om det er en drektig lemen som slår seg ned for godt her mens jeg tror at den er spist fordi jeg går og legger meg og sikkert ikke finner den i morgen :hår:

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Har du fått lemen i huset? :overrasket: de som er så aggresive og sinte...ikke så ille som smileyen tilsier altså!

Hvis du erter et lemen, kan det bli så sint at det rett og slett dør av stress. Mange sier at lemen sprekker, men det som skjer, er at de blir så stresset at de får slag. De revner ikke, slik mange tror!

Lemenet skyr ingenting i flokk, men den blir ikke like tøff når den er alene! (pass på pusen din uansett, for lemen er en sint og hissig gnager)

Skru av lyset inne og sett på utelampa - legg eks. 5 solsikkefrø der lyset er!

Om du ikke ser at lemenet har forsvunnet, kan du lett se om det mangler noen solsikkefrø... :)

Endret av Silmarill
Skrevet (endret)

Denne var ganske tøff selv om den var alene. Kjeftet og hoppet etter katten som så derfor ikke ville ta den en gang til.

Vi har nok stresset den mye ved å jage på den en god stund nå, men den lever altså fortsatt. Er det sant at den dør eller er det bare en myte? Vi har hatt fornøyelsen av flere lemenbesøk her i høst (ivrige katter) og ingen har dødd av å bli fanget av oss.

Kanskje vi finner den død i morgen når vi skal flytte på alt.

Kjenner jeg mannen min rett vil han begynne å vaske nå hvor møblene likevel skal flyttes på *sukk* Helvetes gnager!

Hvor skal jeg legge solsikkefrø? Dyret er her i stuen i andre etasje så det har ingen mulighet for å finne ut ved egen hjelp.

Tenker at jeg tar en siste runde innen jeg legger meg.

Endret av Trille
Skrevet

Mora mi fikk engang ei mus i hus på vintern. Ho var hysterisk,hoppa ut av vinduet(det var var masse snø utenfor) og fikk naboer til å gå inn på musejakt,inkl katter ble sluppet inn.

De fant aldri musa.

Mamma turte ikke flytte hjem på flere dager.

Kan ikke si annet enn at du har min sympati!!

Skrevet

Tusen takk, prescella :)

Jeg er ikke redd den. Jeg har hatt katter og hele livet, så jeg har jaget gnagere før. Det er ledningene jeg er redd. For tiden har vi pc-parken med det ledningsrot som følger med installert i stuen.

Jeg går og legger meg nå og så må jeg bare finne den i morgen. Vi har hatt mus under kjøleskapet også og det er en større operasjon å få dem ut derfra. Det blir nok det siste vi flytter på *megasukk*

Natta!

Skrevet

Kanskje du kan slå av alle sikringer så du er på den sikre siden??

Lykke til,og håper du får sove godt

Skrevet
Hvor skal jeg legge solsikkefrø? Dyret er her i stuen i andre etasje så det har ingen mulighet for å finne ut ved egen hjelp.

Tenker at jeg tar en siste runde innen jeg legger meg.

Du må jo lyse den ut samtidig som du legger en sti av mat.Du lyser den ut ved hjelp av lamper og lommelykt

Skrevet

Å, da jeg skulle gå og legge meg "snublet" jeg selvfølgelig over en død lemen i gangen. Først ble jeg glad, men innså at det jo ikke kan være den samme. Døren har vært lukket og jeg har sett den levende lemen etter at jeg lukket døren.

Noen som husker "Lemmings" fra begynnelsen av 90-tallet engang. Jeg tror aldri at jeg ble ferdig med det.

Skrevet
Du må jo lyse den ut samtidig som du legger en sti av mat.Du lyser den ut ved hjelp av lamper og lommelykt
Skal jeg ha ytterdøren åpen hele natten?

Det tror jeg ikke er en god idé. Da ender jeg opp med flere lemen og naboens ukastrerte hankatt inne.

Skrevet
Kanskje du kan slå av alle sikringer så du er på den sikre siden??

Lykke til,og håper du får sove godt

Kanskje det, men jeg føler at det vil bli litt for hysterisk. Jeg har egentlig aldri hørt om noen som har fått ledninger gnaget over av lemen, nå hvor jeg tenker etter.

Nei, jeg skal legge meg og sove i trygg forvisning om at dette ordner seg i morgen *fornuftig*

Tusen takk til alle for gode råd :)

Gjest Tang Lung
Skrevet

Skulle hatt en pyton som klemte livskiten ut av den lille rakkern

"Fatality...flawless victory !"

*smiler ondt* ;)

Skrevet

Hadde den ikke tatt katten først?

For 5 min siden kom den spaserende hen over tærne mine og rett forbi katten som bare så nysgjerrig på den. Gjett om jeg var kjapp med håndkledet.

Hurra for lemenfri stue :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...