Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Hei. Jeg er på utkikk etter ullpledd/heklet pledd. Jeg er litt usikker på hva det heter, men mener jeg har hørt både bestemors-ruter og mormor-ruter. Det er type "gammeldag", mange hadde det før. Vet noen om butikker, bruktbutikker, nettbutikker e.l som selger slike tepper, nytt eller gammelt?
Grooo Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Vil tippe at du kanskje kan få napp på et hobbyforum, feks http://forum.hobbyboden.com/
wok Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Eller gå på god gammeldags basar - ta mange lodd og håpe du vinner et
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage...SearchBackLink=
Gjest gjest - snart medlem Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Jeg har kjøpt to stk. på eBay....gå inn på eBay og søk på "granny afghan"....evt. "vintage granny afghan". Husk at du alltid sender selger en e-post hvor du ber om fraktkostnadene til Norge FØR du legger inn bud, slik at du vet hva de skal ha for å sende til Norge. (Også er det lurt å bestemme seg på forhånd hvor mye man vil gi....og ikke la seg rive med i budrunder... Mine to har kostet hhv. $10 og $ 15...of frakten har vært $20 for hver...altså har jeg betalt under kr. 200,- pr. stk.....og de er kjempefine! Det ene er lapper i off-white med rosa roser....herlig shabby chic....det andre er mer tradisjonelt med sort bunnfarge. Begge teppene har kommet i posten ca. en uke etter at jeg fikk tilslaget. Lykke til! (Slike tepper er bare vanvittig kuule!)
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Tusen takk for svar. Var utrolig mye fint på ebay. Nå skal jeg prøve meg på å kjøpe derfra for første gang, og er livredd
Merneith Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 (endret) Tusen takk for svar. Var utrolig mye fint på ebay. Nå skal jeg prøve meg på å kjøpe derfra for første gang, og er livredd Ebay er ikke farlig, men skummelt avhengighetsdannende! Nå ble jaggu jeg også fristet til å kjøpe et slikt pledd. Men skulle ønske de fantes i ensfarget naturhvitt, er ikke moden for oransje/brune enda.. Edit: denne var jo kul Endret 20. september 2007 av Merneith
pøbelsara Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Ebay er ikke farlig, men skummelt avhengighetsdannende! Nå ble jaggu jeg også fristet til å kjøpe et slikt pledd. Men skulle ønske de fantes i ensfarget naturhvitt, er ikke moden for oransje/brune enda.. Edit: denne var jo kul MIne to er er fantastisk fine....det ene er off-white.....riktignok med rosa roser. Ikke noe orange og brunt på noen av dem.....er ikke helt klar for det jeg heller....(Og jeg er den samme som postet eBay tråden over...har blitt medlem i mellomtiden:)) Og.....det er IKKE skummelt å handle på eBay.....men veldig morsomt....og vanedannende...akk, så vanedannende. Lurt å alltid være OBS på fraktkostnadene......og huske på toll-reglene, så får du ikke ubehageøige overraskelser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå