Gjest diandre Skrevet 3. april 2003 #1 Skrevet 3. april 2003 Skal til London i slutten av april og hadde bestemt meg for å reise med SaS selv om de er noe dyrere enn Ryanair. Men da jeg skulle bestille i går var kampanjen over og det kostet 2.600,- for billetten!!! Da bestilte jeg hos Ryanair, for dette var bare for mye for en ussel flytur. Har fulgt rådene fra dere her inne i guiden, og bestilt tidlig avgang fra Torp og sen fra Stanstead. Flere tips vedr tog til og fra flyplassen, Ryanair generelt osb? Er litt engstelig, for jeg leste også linken til den artikkelen som stod om Ryanair og sikkerhet......Noe jeg må passe på, kanskje?
Grooo Skrevet 3. april 2003 #2 Skrevet 3. april 2003 Den artikkelen som stod i Forbrukerrapporten om Ryanair og sikkerhet stod det mer om i det neste nummeret som kom ut. Der fikk en eller annen i Ryanair uttale seg, og det var ikke på langt nær så ille lenger. Fikk inntrykk av at Forbrukerrapporten tok tilbake (en del av) det de hadde skrevet i den første artikkelen. Husker ikke helt hva som stod, er en stund siden jeg leste det. Men jeg hadde i alle fall ikke vært redd for sikkerheten når det gjelder ett stort flyselskap. De følger da tross alt regler og slikt...
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2003 #3 Skrevet 4. april 2003 Vår tur for en uke siden med Ryanair til Stansted gikk supert! Flyet var i rute, bagasjen kom innen 10 minutter, returen tilbake til Torp gikk like smertefritt. Enkelt å komme seg inn til London fra Stansted. Kjøpte Togbilletter på Torp, 230 kr t/r Vi tok det tidligste flyet fra Torp, og det seneste flyet tilbake fra Stansted. Jeg var litt i tvil ang. Ryanair før jeg reiste, men det gikk kjempefint
Piglet Skrevet 4. april 2003 #4 Skrevet 4. april 2003 Med Ryanair får du det du betaler for... De skal jo følge div. rutiner osv., så jeg oppfatter ikke noen sikkerhetsrisiko. Det du derimot kan være oppmerksom på er, at det ofte oppstår forsinkelser, og at man ikke får plassbilleter, men derimot stiller seg i kø og setter seg det man vil. Husk også at man ikke får mat og med litt forsinkelser, flytur og noen timer i tog til Standsted, kan man godt bli sulten. Smart å ha med seg litt vann og mat... God tur! Piglet
Gjest diandre Skrevet 7. april 2003 #5 Skrevet 7. april 2003 Takk til alle som har svart. Skjønner ikke hvordan jeg klarte meg før jeg fant guiden...... Kan ikke se at noen har skrevet noe om taxfreeen på Torp og Standsted. Noen som vet om hvor godt utrustet disse er?
Gjest lmari Skrevet 7. april 2003 #6 Skrevet 7. april 2003 Tax free på Torp var veldig mini-mini for noen år siden - minnet om en bitteliten pølsekiosk. Nå er den bygget ut - og har det viktigste. Hvis du skal ha tak i spesiell parfyme eller sånt noe så tror jeg ikke de har det der, men den er mer enn bra nok for "vanlig" taxfree-handling. En del gode tilbud har de også, faktisk. På Stanstead er det lignende - ikke av de største, men heller ikke sånn mini-mini. .. vi reiser til Glasgow med RyanAir om en uke - det er også en tur som anbefales på det sterkeste!! Billige billetter og en fantastisk kul by!!
Gjest diandre Skrevet 7. april 2003 #7 Skrevet 7. april 2003 Til Imani Hvor får dere fatt i hotell i Glasgow da? På Internett? Har du noen å anbefale kanskje?
Gjest lmari Skrevet 7. april 2003 #8 Skrevet 7. april 2003 Hei! Glasgow anbefales som sagt på det sterkeste - det er en by full av sjarm og stilige gamle bygninger. Ikke minst er befolkningen der veldig sjarmerende og livlig! .. og så er det billig både å fly dit og bo der!! Shoppingen er også veldig bra - fordi det er så lite turister der, er det også veldig ok priser. Vi har funnet hotell på en side som heter www.smoothhound.co.uk Der er det hoteller i alle prisklasser. Vi har tidligere bodd på Hampton Court Hotell (koster ca 450 kroner natta - er helt ok) og nå skal vi bo på Willow hotel (cirka 500 kroner natta). Anbefales!!!
maiaa Skrevet 7. april 2003 #9 Skrevet 7. april 2003 Kan ikke påstå at jeg ble spesielt imponert av tax-freebutikkene noen av stedene... Torp sin var VELDIG liten. (Og de hadde ikke blader! -Krise når flyet var tre og en halv time forsinket! :o ) Stansted var greit nok, man får tak i det vanligste.
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2003 #10 Skrevet 7. april 2003 Men Torp har jo en svæææær Narvesen-greie - du kunne vel fått lov å gå dit hvis det var snakk om tre timer?? Jeg synes Torp var helt ok, jeg.. Selvfølgelig ikke det største utvalget, men helt greit, liksom. De har bygget ut mye de siste årene, så da kan du jo tenke deg hvor liten den var tidligere??
maiaa Skrevet 7. april 2003 #11 Skrevet 7. april 2003 Kunne sikkert ha spurt om å slippe ut, men vi visste ikke hvor forsinket det ville bli, de sa hele tiden "om ti minutter." (+ jeg er skikkelig pyse, så jeg hadde sikkert ikke turt å spørre likevel.... :oops: )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå