Gå til innhold

Hva er renten på boliglånet ditt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finanslink. renten er 5,ettelerannet

Skrevet (endret)

Gikk akkurat opp fra 5.30 % til 5.55%, under Frie yrker hos Sandnes Sparebank. (100% finansiering, over 2 mill)

Endret av Bokormen
Skrevet

Har vel 6,5 (tror jeg det endte opp på siste renteøkning) da med 100% lån hos GE Moneybank, ikke førstehjemslån. Så i følge flere er visstnok dette bra til at det ikke er førstehjemslån.

Skrevet

Er det nominell rente eller effektiv rente dere forteller om?

Synes at det er den effektive renta som er viktigst.

Jeg har 6,0% nominell rente på et lån godt under 60% av lånetakst.

Effektiv rente oppgis ikke på nett, men i siste renteendringsbrev jeg fikk fra banken. Aner ikke hva den effektive renta er.

Skrevet

5,55% er nominell rente på lånet mitt. Mener at effektiv rente er 5,69 %.

Skrevet

Jeg har førstehjemslån på 100 % og eff. rente er nå 6,2 %. Kunne gått vært mindre.

Skrevet

Vi har 4,3%, tror jeg (fast rente, under 80%). Gruer meg til den avtalen går ut.

Skrevet

Vi har vel 5,75 % på det ene lånet hos DnB. Det meste har vi hos Pensjonskassen - de har fra 1. november 5 %. Alt innenfor 80 %.

Skrevet
Er det nominell rente eller effektiv rente dere forteller om?

Synes at det er den effektive renta som er viktigst.

Jeg har 6,0% nominell rente på et lån godt under 60% av lånetakst.

Effektiv rente oppgis ikke på nett, men i siste renteendringsbrev jeg fikk fra banken. Aner ikke hva den effektive renta er.

Det hørtes dyrt ut.. Hvis du går på din side - med følgende link (gjelder for lån på 1 mill inennfor 60 %) får du mange som tilbyr mye bedre rente. Mange tilbyr jo også å betale kostnader ved å bytte bank...

http://www.dinside.no/php/art.php?id=84655

Skrevet
Det hørtes dyrt ut.. Hvis du går på din side - med følgende link (gjelder for lån på 1 mill inennfor 60 %) får du mange som tilbyr mye bedre rente. Mange tilbyr jo også å betale kostnader ved å bytte bank...

http://www.dinside.no/php/art.php?id=84655

Jeg er gjest som har 6,0% nominell rente.

Må nok bare godta renta jeg fordi inntekten egentlig ikke er stor nok i forhold til gjeldsbyrden. Ergo har jeg ingen forhandlingsgrunnlag. Studielånet ødelegger alt for meg.

Banken kan på ingen måte tape da lånet mitt er på rundt 25% av salgsverdi.

Skrevet

Har 6,11 effektiv på 2/3 av lånet mitt (har bundet lånet på dette). Det resterende lånebeløpet er vel blitt noen lunde det samme etter hvert...

Skrevet
Jeg har boliglån i DnbNor og renten er 6,1%.

bant den i februar på 3.9. Avtalen skal vare i 5 år. Husbanken

Skrevet

Nå fikk jeg nettopp brev om at renten er satt opp fra 1. november

5 % nominell, 5,12 % effektiv. Vet ikke hva den er akkurat for øyeblikket, men tipper 0,25 % lavere. Har lån i statens pensjonskasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...