Minmy Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 (endret) Jeg har vært så heldig å bli fridd til, men min samboer kjenner meg godt nok til å vite at jeg har bestemte meninger om hvordan ringen skal se ut, så nå er vi på jakt i fellesskap... Jeg har alltid trodd at jeg ville ha Charlotte Lyngaards Love Rings, men etter å ha prøvd et par av dem ble jeg usikker. Er det noen her inne som har disse og som kan hjelpe meg? Hvordan synes du at de sitter på fingeren? Er du fortsatt fornøyd med valget etter noen år? De er jo uregelmessige i formen og det gjør dem vanskelige å kombinere med andre ringer, eller tar jeg feil?? Jeg har vært helt bestemt på at jeg vil ha en ring med struktur, men også her har jeg begynnt å tvile.... fordeler/ulemper?? Vi skal til guldsmeden i morgen og designe våre egne, unike ringer, problemet er bare hva jeg skal velge, tenk om jeg angrer! Noen som har ideer og tips om hva jeg bør tenke på/se opp for? Og om noen har kreative, orginale forslag til design så tar jeg imot med takk! Endret 18. september 2007 av Minmy
-Alvildebrud- Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Tenk klassisk uansett hvor lyst du har på noe annet, akkurat i øyeblikket. Du sier selv du allerede er i tvil. Kanskje det derfor er bedre med noe som du aldri blir skikkelig lei?
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Hei Jeg har en av disse lynggård love rings i matt hvitgull. Etter å ha brukt den i et par år har den blitt slitt blank, og kanskje mistet litt av den fine matte finishen. Ringen er heller ikke så kjempebra å ha sammen med rette ringer. Før brukte jeg en enstens diamantring ved siden av, men gullsmeden fortalte meg at lynggård ringen hadde slitt litt på klørne ved siden av slik at fatningen på diamanten ble litt svakere. Ringen er ikke vielsesring hos meg, så mannen har ikke denne da. Men en venn har en slik love ring for herre i gult matt gull, og jeg synes den ser bra ut på ham. Som vielsesring har vi blanke platina ringer som er helt enkle og uten sten. Hadde ikke valgt love rings fra lynggård som min vielsesring. Synes de blir litt for "trend" ringer, og så liker jeg å ha ha muligheten til å ha en diamantring inntil vielsesringen min når jeg føler for å "pynte" meg litt. Ellers synes jeg ikke at det er et must at mannen og kvinnen har like ringer. Viktigere at de ser bra ut på hånden. Jeg har spinkle hender og har ikke bred ring. Min mann så helt corny ut med alt for tynn ring så han har en bred tung massiv ring. Og når man prøver ring er det viktig at man prøver den i nogenlunde riktig størrelse. Er så vanskelig å bedømme om en ring er pen hvis den ikke sitter nogenlunde inntil. Og så synes jeg ikke at vielsesringer med en bitte liten diamant er så veldig kledelig. Da tenker jeg på disse ringer hvor stenen sitter midt på ringen og ikke dekker hele bredden. Men det er jo smag og behag.
LilleKylling Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Vi har glatte ringer i hvitt gull. Det tok ikke mange mnd før de ble matte og slitt. De kan ikke pusses ned, pga da pusser de bort det hvite gullet. De må gjøre et og eller annet som jeg ikke husker navnet på... de fyller ihvertfall igjen riper og gjør de blanke igjen. Men det koster jo litt... og de færreste gidder vel gjøre det flere ganger i året. Har ei venninne som har gult gull med struktur og hun sa at strukturen ganske fort ble slitt vekk slik at de ble glatte.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Hei Jeg har en av disse lynggård love rings i matt hvitgull. Etter å ha brukt den i et par år har den blitt slitt blank, og kanskje mistet litt av den fine matte finishen. Ser ikke poenget ditt. Disse ringene som alle andre ringer må ha oppussing. Jeg er veldig glad for min ring. Men det er ikke noe pent med annen ring ved siden av disse, dersom da ikke den andre ringen er laget for å passe inntil.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Ser ikke poenget ditt. Disse ringene som alle andre ringer må ha oppussing. Jeg er veldig glad for min ring. Men det er ikke noe pent med annen ring ved siden av disse, dersom da ikke den andre ringen er laget for å passe inntil. Ja, det vet jeg jo, men jeg mente bare at ringen min gikk fra å være matt til å bli blankslitt, og det kan jo ikke gullsmeden pusse opp som du sier. Da må den sendes inn og gjøres noe med for å få "matt" igjen. Og det er jo heller ikke noe stort problem det, bare greit å vite kanskje at finishen forandrer seg litt og at den vil fremstå som en mere blank ring etter noen års bruk.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Ja, det vet jeg jo, men jeg mente bare at ringen min gikk fra å være matt til å bli blankslitt, og det kan jo ikke gullsmeden pusse opp som du sier. Da må den sendes inn og gjøres noe med for å få "matt" igjen. Tull, ikke noen problem for en gullsmed å legge på ny struktur slik at ringen ser ut akkurat som den gjorde dagen du fikk den. Dette har jeg gjort med min.
Gjest Gjest_Stella_* Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Vi kjøpte matte ringer i hvitt gull i februar, og allerede nå er de blitt slitt helt glatte! Det er derfor dumt å kjøpte matte ringer unasett hvor fine man måtte synes de er i utgangspunkte. Ringer man bruker hver dag blir slitt, og da er nok gult gull eller paltina det beste valget! Selv synes jeg hvitt gult er veldig fint, men det holder seg dessverre ikke fint lenge i ringer som er i daglig bruk. Mitt råd er at dere velger klassisk, og heller ikke altfor brede ringer siden det jo er fint med to ringer ved siden av hverandre. Jeg tror også diamnater i gifteringen kun er et moteblaff (som også gjør det nå kombinere med andre ringer vanskeligere) Lykke til!
Stine66 Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 Jeg har blank ring i gult gull, og er veldig glad for det, ikke minst etter å ha lest kommentarene her inne Jeg fikk ringen da vi forlovet oss 10.februar 02, og den ser like fin ut i dag, og har ikke vært gjort noe med. Hadde en liten periode som høygravid da jeg gikk med den i et kjede rundt halsen, men ellers er ringen brukt hver eneste dag. Vurderer frem og tilbake å bruke ringen som giftering i tillegg, eller om vi ønsker nye gifteringer. Har ikke bestemt oss enda, men nesten så jeg heller mest på å beholde disse
-Alvildebrud- Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 Vi kjøpte matte ringer i hvitt gull i februar, og allerede nå er de blitt slitt helt glatte! Det er derfor dumt å kjøpte matte ringer unasett hvor fine man måtte synes de er i utgangspunkte. Ringer man bruker hver dag blir slitt, og da er nok gult gull eller paltina det beste valget! Selv synes jeg hvitt gult er veldig fint, men det holder seg dessverre ikke fint lenge i ringer som er i daglig bruk. Mitt råd er at dere velger klassisk, og heller ikke altfor brede ringer siden det jo er fint med to ringer ved siden av hverandre. Jeg tror også diamnater i gifteringen kun er et moteblaff (som også gjør det nå kombinere med andre ringer vanskeligere) Lykke til! Moteblaff med diamant i ringen? he he Se på de fleste andre tradisjoner utenfor Norge, så oppdager du, at du fint kan kombinere to diamantringer - og at det er like klassisk som noe annet! Jeg har to ringer i gult gull, begge med diamanter - og på samme finger! Kjempelekkert Og Stine66; kommentarene her inne er ikke alltid de samme som de du burde ta vare på og dra nytte av
Gjest Gjest_Minmy_* Skrevet 20. september 2007 #11 Skrevet 20. september 2007 Takk for tips alle sammen, nå er ringer bestilt og jeg føler meg trygg på at vi har valgt rett. Det blir egendesignede ringer i hvitt gull med ganske kraftig struktur, a' la Lyngaard alltså. Hans blir så bred som fingret tillater (nesten ) og min blir uregelmessig i formen (også a'la Lyngaard) med tolv små diamanter strødd utover. Guldsmeden fortalte at det ikke er noe problem å gjøre de matte igjen etter en tids bruk. Nå gjenstår bare å komme på en litt morsom gravering for dato og navn syns jeg er kjedelig - noen gode ideer??
Bente:) Skrevet 21. september 2007 #13 Skrevet 21. september 2007 Takk for tips alle sammen, nå er ringer bestilt og jeg føler meg trygg på at vi har valgt rett. Det blir egendesignede ringer i hvitt gull med ganske kraftig struktur, a' la Lyngaard alltså. Hans blir så bred som fingret tillater (nesten ) og min blir uregelmessig i formen (også a'la Lyngaard) med tolv små diamanter strødd utover. Guldsmeden fortalte at det ikke er noe problem å gjøre de matte igjen etter en tids bruk. Nå gjenstår bare å komme på en litt morsom gravering for dato og navn syns jeg er kjedelig - noen gode ideer?? Høres ut som dere får flotte ringer Graveringen i våre er navn navn. Men de skal etter graveres med E.D. i min og Ditto i hans. Dette pga at jeg alltid svarer ditto når han sier elsker deg Ettergraveringen er også en slags "gave" fra meg som ble behørig tatt opp og annonsert i min tale til Brudgommen
Gjest imli Skrevet 22. september 2007 #14 Skrevet 22. september 2007 Vi har vanlige glatte ringer i gull, de billigste på markedet... Så her er kanskje ikke jeg til så stor hjelp. Men jeg synes i alle fall ikke det er noe poeng i å bruke titusenvis av kroner på ringer (med mindre man har ekstremt god råd), når de billige variantene er like bra. Våre er like fine. Foreldrene mine har helt like ringer som oss, og de er like fine etter 25 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå