Zero Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Jeg lurer litt på hvor mange år man har rett på støtte og hva som teller som et år. Hittil har jeg fått stipend gjennom to år på videregående, lån og stipend et år på folkehøyskole og vurderer å søke på stipend for et år (deltid) på privatgymnas. Regner med at vgs går vekk, men hva med folkehøyskole? Og hva om jeg søker på stipend som elev på privatgymnas, bruker jeg opp et år med støtte da også?
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Vet ikke hvordan det er med videregående og privatgymnas, men folkehøgskole året blir iallefall regnet inn under de maks 8årene man kan få støtte!
Grønt blad Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 (endret) Vanlig videregående opplæring kommer utenom, men hvis du har brukt opp din rett til videregående opplæring, så tror jeg privatgymnas kommer innenfor de åtte årene. (Men jeg er som sagt ikke sikker på dette.) Folkehøgskole kommer innenfor de åtte årene. Du kan lese noe mer her. Det spiller ingen rolle om du skal ta utdanningen på deltid eller ei. Et år deltidsstudier spiser opp et av de åtte årene med støtte. Det tryggeste er å ringe eller sende e-brev til Lånekassen og spørre. Endret 18. september 2007 av Grønt blad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå