Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Kjæresten min har god kontakt med sin første kjæreste som han var sammen med i to år. De kan fint møtes, feste sammen og slikt. Jeg er ikke sjalu på dette fordi jeg virkelig føler at han er over henne, og bare ser på henne som en venn. Er dette egentlig litt naivt å tro?
La Luna Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Så hvis vi på forumet synes du er naiv, skal du da nekte han å møte henne, eller hva tenker du egentlig?
Gjest ts Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Du trenger ikke bli sarkastisk. Det er stilt dummere spørsmål på dette forumet. La meg omformulere sp, da; synes dere det er greit om kjæresten har god kontakt med eksen sin?
Gjest Blondie65 Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Du trenger ikke bli sarkastisk. Det er stilt dummere spørsmål på dette forumet. La meg omformulere sp, da; synes dere det er greit om kjæresten har god kontakt med eksen sin? Grunnen til at vi blir litt sånn :8-): er rett og slett at hvis vi hadde hatt en tier for hver gang dette spørsmålet hadde blitt stilt så hadde hver og en av oss nå vært rik ... Og så til spørsmålet: Det er mange måter å ha kontakt med eks'en på. Noen har et regelrett p... vennskap bak ryggen på nåværende dame, andre har nakenbilder på mobilen, andre samarbeider med eks'en om barna, andre har gått tilbake til vennskap slik det var før de ble sammen med eks'en. Det er i grunnen bare de to siste som er akseptable etter min mening. Å være venner med en eks bør ikke være problematisk i seg selv da det jo er en grunn for at man likte hverandre i utgangspunktet. Men begge må kjenne sin plass i forhold til den nye samboeren og vite at det finnes grenser for hvor nært vennskap det skal være eller hvor ofte det skal være kontakt. En eks som på mega usjarmerende vis ringer eller SMS'er i fylla natt til søndag er over grensen f.eks.
Gjest StockDama Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 ja, det er greit =p hvorfor skulle det ikke være det? med mindre han har gitt god grunn til at han ikke burde det.
Gjest Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 Jeg er venner med eksen min, ser ikke noe galt i det hvertfall..
Gjest Gjest_Hønepøne_* Skrevet 30. september 2007 #8 Skrevet 30. september 2007 Jeg er litt lite konsekvent... jeg er fortsatt veldig nær min eks, han er blitt som en bror for meg. Min kjæreste har overhodet ingen problemer med det, men min eks sin samboer forstår ikke hvorfor man skal ha kontakt - "det er jo en eks!" For min del vet jeg jo at vennskapet med eksen min er helt uskyldig, overhodet ingen trussel for hans nye forhold. Og jeg hadde nok ikke latt det gå stille forbi dersom hun nektet han å ha kontakt med meg. Men. Hadde det vært min kjæreste som hadde et såpass tett vennskap med sin eks, .... da vet jeg ikke helt om jeg hadde likt det. Hadde følt det fryktelig ukomfortabelt, absolutt. Men jeg tror jeg hadde akseptert det. Jeg tror kanskje det ville avhenge av hvordan min kjæreste prata med meg om det på. Jeg vet at min eks helst ikke vil diskutere dette med dama si, og da hadde nok jeg også syntes det var fælt.
Gjest Piper Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 Så lenge du ikke har noe problem med det, så burde det heller ikek være noe problem. Jeg har bare kontakt med en av mine ex-er, og det er han jeg har første barnet sammen med. Ellers har jeg aldri forstått det å være venner med ex-er, for er ejg ferdig så er jeg helt ferdig.
Gjest Gjest_Miobell_* Skrevet 30. september 2007 #10 Skrevet 30. september 2007 Tja, min ex var venn med sin ex, bare venner altså. Det hadde de vært i mange år før jeg kom inn i bildet..... Nå er de forlovet og venter sitt første barn. Skulle ønske at jeg hadde turt og sette ned foten, isteden for å bare akseptere att de er venner
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 30. september 2007 #11 Skrevet 30. september 2007 Kjæresten min og jeg diskuterte akkutat dette helt nylig, og var skjønt enige i at: NEI, det er ikke greit å være venn med ekser, dermed basta! Dersom man har barn sammen er det noe helt annet, og vennskapet har med barna å gjøre. Hva andre velger/mener må være opp til hver enkelt, men selvsagt må man som partnere komme frem til en felles holdning på dette.
*Svima* Skrevet 30. september 2007 #12 Skrevet 30. september 2007 Syns det er helt uproblematisk. En person man har vært kjæreste med har man også ofte hatt et nært vennskap med og syns ikke det blir riktig at man skal måtte kutte ut venner pga nåværende kjæreste. Både jeg og kjæresten har kontakt med ekser. Det er selvfølgelig viktig at man er helt ferdig med eksen som "kjæreste-emne", men å vise tillit syns jeg er viktig i et forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå