mee mee Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 jeg flytter til england for å ta mitt siste semester. burde jeg skaffe meg et nytt abo, eller hvordan fungerer det? bloir jo himla dyrt å bare bruke det norske..
Gjest _Leela_ Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Da jeg var utenlands et år så skaffet jeg meg mobilabonnement i det landet. Fant et billig kontantkort der og benyttet meg av det. Hadde i tillegg mitt norske abo, et billig et som hadde 9 kr i fast mndavgift tror jeg så det var greit å beholde, kjekt å ha da man var i Norge. (Hadde forresten også med en gammel mobil, så det norske sto i den, dermed så jeg om det tikket inn mld ol, er jo alltid noen som ikke får med seg det nye nummeret.) Har også vært ute i en tre mnd periode, angrer faktisk på at jeg ikke kjøpte meg et kontantkortabo da. Da man får venner og kjente der nede så er det mye enklere og billigere å planlegge med et lokalt abo.
Leeloo Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Synes å huske at det var skikkelig pes å opprette mobilabo i angland for utlendinger, så ville nok satset på et kontantkort ja. Det kan tilogmed hende det kan lønne seg å legge inn fasttelefon (hvis de går med på det), jeg hadde hvertfall et abo der jeg ringte veldig billig hjem (man kunne velge to land i Europa man ville ha denne taksten til).
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Bor selv i London. Velg det teleselskapet som venner / familie event har da det er stor forskjell å ringe til en mobil i annet nett. Hvis ikke kan jeg anbefale www.t-mobile.co.uk de prøver å slå seg inn på markedet og har de beste prisene for tiden. Velg pay-as-you-go (kontantkort) løsninger, her får du bra avslag på telefonen og de billigste er under kr 300,- Å bruke kontantkort i England fremstår som rimerligere enn i Norge. Ta turen til www.carphonewarehouse.com, de har butikk på nesten på hvert gatehjørne.
Gjest Charlotte som har bodd i noen la Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Hvis du har hatt din nåværende mobil i oer 1 år, så ville jeg ha låst den opp og skaffet deg et simkort og et kontantkort abonnement i England. Jeg hadde det da jeg bodde der, og det funka fint. Hvis du vil ringe billig hjem til Norge, og tar med deg en laptop eller lignende, så vikke jeg skaffed meg Skype, noen hodetelefoner med mikrofon og lagt in £10 der. Når du en gang flytter hjem igjen kan du fortsatt bruke Skype og ringe billigt i Norge. Slik "overlevde" jeg 2 år i USA, langt fra familien min. :o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå