Gå til innhold

Rulleblad

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Okai, denne ble litt aktuell igjen.

De spurte, jeg sa "Nei jeg hadde vel visst det hvis jeg hadde hatt det?" og føler meg som en løgnhals og skurk, og det er jeg vel og, men nok om det.

Hvis de finner ut jeg løy, kan de sende snuten på meg?

Nei, men om du skriver under på kontrakten og dermed påberoper deg plettfri vandel kan det skje at du havner i en situasjon med erstatningsansvar om det blir oppdaget. Hvis firmaet du jobber for krever refundering av deler av betalt lønn fra vikarbyrået (det har de full rett til, om ansettelsen har skjedd under falske forutsetninger) kan du ikke regne med at vikarbyrået lar være å sende denne regningen videre til deg.

Spørres det i en mer uformell setting er jeg helt enig i at det bare er å holde kjeft.

Men tenk at vi har en sånn hardbarka kriminell her på KG! :)

Skrevet
Men vet nevøen min fikk avslag på jobb i et vaktselskap, for han hadde vært med på en ruteknusing som 14 åring..nå er han 22.

Dette må være helt feil. Uansett hva man gjør av kriminelle handlinger før man fyller 15 år 8som er dem kriminelle lavalder i Norge) vil det aldri vises på no rulleblad.

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_Smilla_*
Skrevet
Sto Forelegg på arkene jeg fikk, og ble en bot på 5000 spenn. Grunnen til at jeg spør er at adecco ikke vil ha noe med meg å gjøre hvis dette havnet på rullebladet mitt.

Hva er forenklet forelegg da? Sånn som de skriver med en gang mens du venter og koser deg? Dette ble gjort iløpet av en time..

Ok , sånn er det:

En kan få...

1. forenklet forelegg: ikke på vanligt rulleblad, men vil bli registrert hos politiet.

2. forelegg: vil stå på det vanlige rullebladet i 2år, på det uttömmende forever.

3. bot: hvis du får bot for en forseelse står det på rullebldet i 2 år, for en forbrytelse kan det muligens stå lenger.. litt usikker her, har bare forseelser på rullebladet mitt! =o)

Sorry snuppa, forelegget vil vises på rullebladet ditt (vanlig) i 2 år, så du må nok finne deg jobb på en annen måte i tiden som kommer. Bruk sjarmen din når du blir nödt til å legge frem attest - everybody makes mistakes.. Å du, ikke sikkert alle forelegg vises på attesten: kommer helt an på åssen jobb du söker, vettu. Lykke til!

Gjest Gjest_Smilla_*
Skrevet
Trodde virkelig ikke det kom på vandelsattsten at en hadde bot for fartsovertredelse. Min sønn har en, og den kom ikke på vandelsattesten han måtte ha for å få jobb i et alarm selskap. Men vet nevøen min fikk avslag på jobb i et vaktselskap, for han hadde vært med på en ruteknusing som 14 åring..nå er han 22.

At Adecco kna nekte deg å stå på listen selv om du har en fartsbot, høres ikke helt riktig ut i mine ører.

fartsbot kommer ikke på rulleblad, med mindre det også er snakk om rusmidler: "drink and drive". Heller ikke parkeringsböter kommer på rullebladet, he he - men det vil bli registrert hos polititet.

Vaktselskap er en av få yrker (ca 5) som kan kreve utvidet vandelsattest, der alle forseelser/anmeldelser/forbrytelser/ forelegg/ böter- vil stå - litt avhengig av åssen arbeid en söker. Trur sikkert nevöen din vil kunne jobbe i vaktselskap senere i livet, men en sjef vil vel forsikre seg o at han er moden nok for oppgaven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...