Gå til innhold

Ville dere turt å bruke dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sjekker til stadig en del am.netsider, da jeg har bodd i usa, og vet de har kommet utrolig mye lenger enn oss i fht "dietpills".

Det siste nye er at Ephedra er tilbake, et produkt som ble tatt fra hyllene i 2005 men nå er det tilbake - helt organisk, og inneholder ikke effedrin, selvom det høres slik ut. Dvs, det inneholder urten ephedra, men i organisk form, ikke kjemisk (som jo er effedrine)

I tillegg er Hoodia det store på markedet nå. Dette er en urt fra sørafrika som demper sultfølelsen betraktelig.

Begge kan bestilles hit til norge, og regnes som lovlige. Men ville dere turt? jg legger ved to linker, så kan dere selv lese om disse to. Jeg selv er skeptisk til epehdra pga navnet, men ikke til hoodia.

Andre??

Linker slettet.

- Nigo (mod)

Endret av Nigo-san
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mente Hoodia var ulovlig i Norge? I forhold til at f.eks Hoodia-selgere på Ebay ikke sender til Norge.

Skrevet
Jeg mente Hoodia var ulovlig i Norge? I forhold til at f.eks Hoodia-selgere på Ebay ikke sender til Norge.

Tvilsomt, i og med at nettsiden sender til Norge hvertfall...Har også nettopp sett en fyr som selger samme greie på qxl :sjenert:

Skrevet
Sjekker til stadig en del am.netsider, da jeg har bodd i usa, og vet de har kommet utrolig mye lenger enn oss i fht "dietpills".
Ja, og er det ikke flott hvor slanke de har blitt der borte?
Skrevet

Tihi..

Men nei, jeg hadde ikke tord det.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hvorfor hadde dere ikke gjort det? Er ikke så veldig gdt argument å bare si "nei, det hadde jeg ikke gjort"...og neida, så slanke er de vel ikke blitt - men det finns da jommen en hel del slanke mennesker der også. Og noen av disse mener at disse pillene funker...Det er ikke akkurat som Reuxin her i Norge - men for å skjønne det, så les innholdet i dem.

Gjest StockDama
Skrevet

Hva med å legge om kosthold og trene og slikt istedet?

Det slår hvilken som helst slankepille ned i støvlene når det gjelder sunnhet. Og myyyyyye mindre sjangser for bieffekter =p

Skrevet

Efedrin kan være svært farlig! Det er faktisk en grunn til at det ikke er lov å selge i Norge lenger, har vært relaterte dødsfall. Og nei, Ephedera er ikke lovlig å innføre til Norge. Hadde det blitt oppdaget i tollen, ville det blitt stoppet :)

Les deg klok:

http://www.antidoping.no/files/%7BB96E16F3...5F5D6956%7D.pdf

Efedrin = dårlig idé

Fant også en relativt informativ greie om Hoodia, og bivirkninger etc. Frarådes (naturlig nok) om man ikke har fått det skrevet ut av en lege.

http://www.drugs.com/hoodia.html

Om du er så overvektig at du trenger medisinsk hjelp for å gå ned i vekt kan du få det hos legen. Om h*n ikke vil gi det til deg er det nok en grunn til det.

Å bestille kosttilskudd på nettet som man faktisk ikke har noen oversikt over hva inneholder, er gambling med helse!

Skrevet (endret)

Ephedra er rett og slett den planteslekten de utvinner efedrin fra.

Jeg hadde IKKE turt det.

Ikke så troverdig kilde, men relativt folkelig skrevet: http://en.wikipedia.org/wiki/Ephedra

Hvorfor skal folk alltid ta snarveier? Det er mye bedre, og mer stabilt å gjøre dette til en rolig kontrollert prosess. Resultatet blir mer langvarig og du kommer til å føle deg bedre.

dop er ut

Å bestille kosttilskudd på nettet som man faktisk ikke har noen oversikt over hva inneholder, er gambling med helse!

High five

Endret av Supraspinatus
Skrevet

Dette minner meg på en ferietur til Italia i fjor. Jeg hadde fått en skikkelig heftig reaksjon på et myggestikk, og det var så klart midt i ansiktet, så jeg gikk til apoteket for jeg tenkte at noe vanlig allergipiller kunne dempe reaksjonen litt, så jeg slapp å se ut som elefantmannen. Men det kunne jeg ikke få, nei fy, det måtte jeg til legen for. Men kanskje disse pillene med pseudoefedrin kan hjelpe - det kunne jeg få så mye jeg ville...så dette er nok litt forskjellig vurdert fra land til land.

Skrevet

Takker for linker og innspill. Jeg har nå valgt å la dette helt være, etter å ha lest mer om det på nett. Tror virkelig dette er noe man kan gå ned i vekt av, og jeg vet om flere dette har funket på, men jeg velger nå å ikke bruke det selv. Hovedgrunn: Jeg prøver å bli gravid, og ønsker i grunn ikke tulle med kroppen.

Er på diett, og det funker strålende, så jeg skal nok klare det med trening og diett..men det er klart det er lett å la seg friste? det forstår dere vel..?

Uansett, ephedra var aldri aktuelt for meg, da det er et effedrin-lignende middel. Dessuten, som en skrev her, så vil det bli stoppet i tollen.

Hoodia derimot er jeg ikke så skeptisk til, men lar det hele ligge. Takk for innspill, da!

Skrevet

Ephedra-arter er oppført som legemiddel på resept på lovdatas urteliste. Altså like greit å la vær å forsøke å importere, selv om det faktisk sannsynligvis er lovlig i enkelte tilfeller (ulike apoteker som har en lege som skriver ut resepter via post). Selv er jeg utrolig skeptisk til alt i retning efedrin.

Hoodia så vidt jeg vet er ikke på det kommersielle markedet ennå pga at det er vanskelig å dyrke i stor skala + en haug med rettighetsdiskusjoner, eksperimenter osv som må gjøres ferdig først. De pillene som selges som hoodia er vanligvis koffein. Men dette kjenner jeg ikke til i detalj.

Skrevet

Hvis du prøver å bli gravid er vel førsteprioritet å spise sunt og holde seg i form, ikke hive i seg kosttilskudd som man i praksis ikke aner hva inneholder. Og hvis dietten funker strålende, ser jeg ikke noen grunn til å begynne å herje med andre midler i tillegg, og det gjør ikke du heller, tydeligvis :)

Skrevet
Hvis du prøver å bli gravid er vel førsteprioritet å spise sunt og holde seg i form, ikke hive i seg kosttilskudd som man i praksis ikke aner hva inneholder. Og hvis dietten funker strålende, ser jeg ikke noen grunn til å begynne å herje med andre midler i tillegg, og det gjør ikke du heller, tydeligvis :)

Nettopp! :jepp:

Skrevet

Jeg hadde ikke turt å bruke det pr i dag, men var mer enn villig før. Bestilte meg diverse remedier på nett en gang og endte opp i politiavhør. Det kunne ha kostet meg masse penger og jobben min.

Skrevet
Man trenger vel ikke efedrin, når man har Cajenne ??

Cajenne har jeg hørt om, og at det visstnok skal ha bra effekt? men har du prøv det selv?

:)

Skrevet

akkurat min tanke også.. :fnise:

og nei, jeg ville ikke i mine villeste fantasier tatt slike piller!

Hvorfor ikke? Fordi jeg tror at dersom det hadde eksistert en pille som både fungerte så supert og som ikke var skadelig/stor risiko for å være mer skadelig en hjelpsom, så hadde den blitt brukt i mye større grad på overvekt, direkte fra leger.

Og fordi jeg ikke tror på at det finnes raske løsninger for å gå ned i vekt om man både ønsker at det skal være varig og holde seg sunn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...