Lola83 Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Har du gitt en ekstra-nøkkel til en nær venn eller familiemedlem, dersom noe uventet skulle skje? Jeg er single og bor alene, familien min bor i en annen by, har tenkt mye på og gi en nøkkel til en venninne....men er ikke helt sikker på hva jeg egentlig mener angående dette, så håper andre kan komme med råd på hvordan dere eventuelt har gjordt det
Gjest Mirina Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Naboen har en nøkkel, og han er en nær venn av kjæresten min.
Lilith Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Jeg har spredd ekstranøklene mine litt her og der hos venner/familie, og synes det er veldig greit i fall jeg skulle miste/glemme mine et sted
Chica Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Har en reservenøkkel liggende hos foreldrene mine. Vet 100% at de ikke låser seg inn uten at jeg har bedt dem om det. Hadde ikke foreldrene mine bodd i nærheten ville reservenøkkelen ha blitt plassert hos venner.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Hvis du er redd for at de skal låse seg inn eller lignende, kan du legge nøkkelen oppi en konvolutt, forsegle den, og skrive navnet ditt utenpå, altså med din egen signatur. Det er veldig lurt å ha en nøkkel liggende et sted, i tilfelle noe utventet skulle skje.
Lola83 Skrevet 18. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2007 Hvis du er redd for at de skal låse seg inn eller lignende, kan du legge nøkkelen oppi en konvolutt, forsegle den, og skrive navnet ditt utenpå, altså med din egen signatur. Det er veldig lurt å ha en nøkkel liggende et sted, i tilfelle noe utventet skulle skje. Hva mente du?
Gjenglemt sykkellås Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 Hva jeg mente? Med konvolutten? Du merker jo fort om den er åpnet når du skal ha nøklene tilbake/trenger de. Siden konvolutten har din signatur utenpå kan man ikke bytte konvolutt uten at det blir oppdaget heller. Derfor kan ikke nøklene bli "misbrukt". Skjønner? Og det er kjekt å ha nøkler liggende hos venner/familie av mange grunner. Vannlekasje i leiligheten når du er på ferie, hvis vesken din blir stjelt, hvis du låser alle nøklene inn i bilen osv.
Champagnepiken Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 Jeg har en nøkkel liggende på jobb og en hos naboen, sånn i tilfelle noe. For eksempel presterte jeg å glemme å slå av oppvaskmaskinen da jeg dro på ferie - da var det veldig greit å kunne sende ham en sms og be ham stikke inn og slå den av!
Lola83 Skrevet 18. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. september 2007 Hva jeg mente? Med konvolutten? Du merker jo fort om den er åpnet når du skal ha nøklene tilbake/trenger de. Siden konvolutten har din signatur utenpå kan man ikke bytte konvolutt uten at det blir oppdaget heller. Derfor kan ikke nøklene bli "misbrukt". Skjønner? Og det er kjekt å ha nøkler liggende hos venner/familie av mange grunner. Vannlekasje i leiligheten når du er på ferie, hvis vesken din blir stjelt, hvis du låser alle nøklene inn i bilen osv. Ja, sånn ja..men jeg tenkte mere på hvis jeg plutselig skulle dø alene hjemme, hehe..at noen etterhvert kan låse seg inn, hehe.. Liksom si til en venninne, hvis du ikke hører fra meg på en uke eller får tak i meg på en uke, så er jeg død, hihi.. Men det er selvfølgelig også praktisk om man skulle låse seg ute, få frastjålet vesken etc..
Mann 42 Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 Jeg gav ekstra nøkkel til kjæresten en gang. Det første som skjedde var at hun brukte nøkkelen til å gå gjennom leiligheten min. Hun ryddet forsåvidt og tok oppvasken, men det var i realiteten en husransakelse. Ikke gi nøkkel til en person med stort kontrollbehov. Etter dette begynte jeg å oppbevare ekstra nøkkel på jobben, og hadde jobb og husnnøkkel separat så ikke begge skulle kunne forsvinne samtidig.
Brukernavn Skrevet 20. september 2007 #11 Skrevet 20. september 2007 Foreldrene min har nøkkel til bakdøren - that's it..
Gjest Frysepulver Skrevet 20. september 2007 #12 Skrevet 20. september 2007 Jeg har en i blomsterpotten Den skal egentlig ligge i en kodelåst nøkkelholder utenfor døren til foreldrene mine, men har glemt å legge den tilbake. Tror ikke de låser seg inn uten å gi beskjed, de har alltid ringt dersom de må inn av en eller annen grunn
Gjest MrsP Skrevet 20. september 2007 #13 Skrevet 20. september 2007 Jeg har en nøkkel liggende hos pappa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå