Gå til innhold

Nikken velværekonsulent

Gjest E43E42

Anbefalte innlegg

Hei,

Har noen hørt om selskapet Nikken? Fant en link på nettet med litt info;

http://www.friskere.no/

De selger produkter for helse og velvære. Jeg har aldri hørt om disse, ei heller prøvd noen av produktene deres. Lurte på om noen her har kjennskap til både produktene og firmaet?

De trenger velværekonsulenter står det på nettsiden. Det vil vel si at de trenger selgere antar jeg. Noen her som har jobbet for de, eller kjenner noen som har gjort det? Hvordan er/var i så fall det?

Veldig takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et søskenbarn av meg sa opp jobben sin for endel år siden, og var Nikken-konsulent.

prøvde å verve oss også, og lovte oss gull og grønne skoger.

trenger vel ikke å si at han kjører buss igjen nå...

(kjøpte en lue derifra da, og den var god, uten at jeg kan sia t det var noe spesielt med den) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar :)

Tenkte meg at det var noe sånt noe. Det minner litt om andre firmaer som driver i samme bransje. Som selger velvære produkter og "lover gull og grønne skoger" som du sier. Er nok veldig vanskelig (om enn ikke umulig selvsagt) å få et skikkelig levebrød ut av dette tror jeg. En må jo selge mye, samt at det markedet de er inne på har mange konkurrenter.

Vet du noe om på hvilken måte han solgte produktene? Hadde han såkalte "homeparties", eller drev han på annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han drev med "homeparties" ja.

Hvor han solgte varer, og "medlemsskap", eller hva jeg skal kalle det.

Kostet så og så mye i året for å være medlem, og få varene rabattert (tror jeg)

Han fikk provisjon av alle nye "medlemsskap" som han vervet. Samt provisjon av salget.

Fikk også provisjon av nye medlemmer som har vervet nye, osv osv osv...

(TROR jeg han sa - hørte ikke så veldig mye etter når han var her og prøvde å verve oss, skjønner du) ;)

Tror dette kan fungere bra om du havner langt opp på "stigen", men er du en av de siste leddene, så blir du neppe rik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Anne-Kjersti

Hei! Til deg som spurte om Nikken Velværekonsulent. Jeg er det selv og har jobbet med det i 6 år ved siden av jobben min som idrettsmassør. Det er tydlig at det er litt feilinformasjon her. Man tjener kun penger på omsetning av varer. At noen konsulenter kommer med påstander som ikke stemmer har ikke noe å gjøre med Nikken eller produktene å gjøre. Dette er et stort internasjonalt konsern. Er over 30 år gammelt. Sammarbeder med uavhengige forskningsmiljøer rundt omkring i verden. Vil du ha mer informasjon eller det er andre ting du lurer på, så send meg en mail.

Innlegget er endret, se KG`s regler

Glow (mod)

Endret av Glow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_Andre_*
Han drev med "homeparties" ja.

Hvor han solgte varer, og "medlemsskap", eller hva jeg skal kalle det.

Kostet så og så mye i året for å være medlem, og få varene rabattert (tror jeg)

Han fikk provisjon av alle nye "medlemsskap" som han vervet. Samt provisjon av salget.

Fikk også provisjon av nye medlemmer som har vervet nye, osv osv osv...

(TROR jeg han sa - hørte ikke så veldig mye etter når han var her og prøvde å verve oss, skjønner du) ;)

Tror dette kan fungere bra om du havner langt opp på "stigen", men er du en av de siste leddene, så blir du neppe rik.

Du blir vervet men ikke på samme måte som piramide. man tjener ikke penger på dette hvis ikke de i gruppen din gjør det. dette er ett samarbeid mellom gruppen din og andre grupper, man hjelper hverandre til med å komme ut med produktene ut til folket. det undrer meg at folk skriver om ting de ikke har noe erfaring med eller hvet noe om. Nikken er en av verdens beste selskaper og har en rekke priser fra forskjellige forbund som andre helsebedrifter bare kan drømme om. Har du fler spm kan du sende til Mvh Andre

Innlegget er redigert iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Andre_*
Et søskenbarn av meg sa opp jobben sin for endel år siden, og var Nikken-konsulent.

prøvde å verve oss også, og lovte oss gull og grønne skoger.

trenger vel ikke å si at han kjører buss igjen nå...

(kjøpte en lue derifra da, og den var god, uten at jeg kan sia t det var noe spesielt med den) ;-)

Luen fra nikken er en av de minste teknologiene dems. Hadde du prøvd ut andre produkter ville du merket en vesentlig forskjell. Det er vel en grunn til at det er over 40 millioner kunder i over 40 land? hadde dette ikke funket ville ikke produktene vært på markedet i over 35 år. Sett deg inn i stoffet før du går ut med kritikk. Alle har lov til å være kritiske men da burde man hvertfal sette seg inn i det og høre på andres opplevelser.

Mvh Andrè :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luen fra nikken er en av de minste teknologiene dems. Hadde du prøvd ut andre produkter ville du merket en vesentlig forskjell. Det er vel en grunn til at det er over 40 millioner kunder i over 40 land? hadde dette ikke funket ville ikke produktene vært på markedet i over 35 år. Sett deg inn i stoffet før du går ut med kritikk. Alle har lov til å være kritiske men da burde man hvertfal sette seg inn i det og høre på andres opplevelser.

Mvh Andrè :)

Nå er dette i utgangspunktet en gammel tråd, men jeg velger likevel å legge inn et svar.

Jeg kjenner og en som solgte disse produktene, og derfor kjenner jeg og en del som har prøvd slike produkter, dvs alt fra armbånd til madrasser og skosåler. Og summa summarum kan jeg informere om særdeles dårlig effekt.

Vedkommende som solgte klarte heller ikke å tjene penger på det. Nikken føyde seg altså kun inn i rekken av andre lignende alternative produkter...

Det er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Gjest

Stiller meg undrende til svaret ditt. Nikken er det eneste firmaet i verden som leverer produkter i alle spekter innen velvære.. være seg vann, luft, ernæring, mosjon og søvn. Disse teknologiene avhenger av hverandre for å få en total velvære. Man har endel "konsulenter" som tror de skal bli millionærer over natta, men her som i alle andre bransjer krever det erfaring og innsats.

Desverre er det de som ikke får det til som begynner med å skylde på at produktene ikke fungerer, i steden for å se seg i speilet å gå litt inn i seg selv..

Produktene fungerer.. sånn er det bare.. på noen bedre enn andre..

Du kan ikke kjøpe 4 hjul og tro at du har en bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*
Desverre er det de som ikke får det til som begynner med å skylde på at produktene ikke fungerer, i steden for å se seg i speilet å gå litt inn i seg selv..

Hvis jeg kjøper et velværeprodukt forventer jeg virkelig ikke at jeg må se i speilet og gå ini meg selv for at det skal ha virkning. Jeg har aldri hørt om Nikken, men kjenner jeg blir skeptisk nå.

Nei. Og hva har det med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvis jeg kjøper et velværeprodukt forventer jeg virkelig ikke at jeg må se i speilet og gå ini meg selv for at det skal ha virkning. Jeg har aldri hørt om Nikken, men kjenner jeg blir skeptisk nå.

Nei. Og hva har det med saken å gjøre?

Nei, men hvis du kjøper et velværeprodukt så forventer du vel å få informasjonen du trenger for å bruke det?

Gjennomgående i denne tråden, snakkes det om at folk ikke har fått det til som konsulenter. Det jeg vil frem til er at det å være en konsulent i et MLM selskap ikke er det samme som at man blir millionær over natta.. Det kreves jobbing der som i alle andre selskaper/ bedrifter...

De som ikke får det til har en tendens til å legge skylden på produktene i stedenfor å gå i seg selv for å finne ut hvorfor de ikke "tjente" penger..

Mulig jeg formulerte meg dårlig i det forrige innlegget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Stiller meg undrende til svaret ditt. Nikken er det eneste firmaet i verden som leverer produkter i alle spekter innen velvære.. være seg vann, luft, ernæring, mosjon og søvn. Disse teknologiene avhenger av hverandre for å få en total velvære. Man har endel "konsulenter" som tror de skal bli millionærer over natta, men her som i alle andre bransjer krever det erfaring og innsats.

Produktene fungerer.. sånn er det bare.. på noen bedre enn andre..

Jeg syntest denne var kjempe god :)

Skal man først kjøre bil, så får man kjøre bil.

Produktene fungerer og det handler om en synagi effekt av det man kaller et vellvære hjem, hele konseptet ikke bare av ett enkeltstående produkt.

Rett vann, rein luft, god søvn mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...