Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #1 Del Skrevet 18. september 2007 Jeg vurderer å flytte min forbruks-/regningsbetalingskonto til en annen bank. Noen som vet hvordan man går frem for å flytte alle autogiro/efaktura? Må man kontakte hver enkelt betalingsmottaker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. september 2007 #2 Del Skrevet 18. september 2007 Jeg vurderer å flytte min forbruks-/regningsbetalingskonto til en annen bank. Noen som vet hvordan man går frem for å flytte alle autogiro/efaktura? Må man kontakte hver enkelt betalingsmottaker? Jeg kan bare svare for Skandiabanken - der legger du inn en betaling på den du ønsker å opprette avtalegiro på så foreslår den det. Efaktura er det egen fane for men du må ha en papirkopi/efaktura ref. foran deg når du oppretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #3 Del Skrevet 18. september 2007 Hos meg legger i hvert fall Lånekassa seg automatisk inn som Efaktura på alle (lønns/privat)kontoene mine, uten at jeg har bedt om det. Helt ok, da, når jeg har betalt fra en konto blir det registrert, det er heldigvis ikke slik at jeg må betale mange ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 18. september 2007 #4 Del Skrevet 18. september 2007 Du må slette efakturaene i nettbanken din så dem kommer i posten. Og når de kommer i posten så betaler du dem fra kontoen i den nye anken og da spør banken om du vil opprette efatura og vips så har du ny eavtale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titta Skrevet 18. september 2007 #5 Del Skrevet 18. september 2007 Du må slette efakturaene i nettbanken din så dem kommer i posten. Og når de kommer i posten så betaler du dem fra kontoen i den nye anken og da spør banken om du vil opprette efatura og vips så har du ny eavtale Nå blander du gjerne litt mellom AvtaleGiro og eFaktura. AvtaleGiro må du slette i den gamle banken din, og så legge inn igjen på nytt i den nye banken. Når det gjelder eFaktura så er det en bankuavhengig betalingstjeneste. eFaktura sendes til alle dine nettbanker, så det er ikke nødvendig å slette dem i en bank for så å legge dem inn i den nye banken. De kommer til den nye banken din uansett. (mulig du må aktivere eFaktura-tjenesten i den nye banken din, mener jeg måtte gjøre det engang. Men altså ikke slett dem) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 18. september 2007 #6 Del Skrevet 18. september 2007 Men jeg har jo efaktura som bare kommer i den ene banken min.. Men hva er forskjellen da siden jeg er så uopplyst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titta Skrevet 18. september 2007 #7 Del Skrevet 18. september 2007 eFaktura skal komme til samtlige nettbanker registrert på ditt personnummer. Men jeg mener å huske at jeg måtte aktivere tjenesten efaktura i en av mine nettbanken for å få dem inn dit også, men det var noe generelt for alle efakturaene, ikke for hver enkelt eFakturaavtale. Så hvis du aldri har betalt eFaktura fra den banken du ikke får det inn i er det jo mulig at det er samme opplegg i den banken din. Hvis ikke er det noe som er galt. Forskjellen mellom eFaktura og AvtaleGiro er at eFaktura er bankuavhengig og (hvertfall når det fungerer) skal sendes faktura til alle dine nettbanker og at du må inn i nettbanken for å sette den til betaling fra valgt konto. Med AvtaleGiro så har du knyttet det opp mot en bestemt konto hvor det trekkes fra automatisk uten at du må gjøre noe sånn som med eFaktura. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 18. september 2007 #8 Del Skrevet 18. september 2007 Ok, det var litt rart. For de 2 bankene jeg hadde var efaktura brukt i begge, men fikk bare efaktura der jeg opprinnelig hadde betalt den første gang. Avtalegiro har jeg aldri brukt. Men nå har jeg 2 nye da og den ene er ikke brukt som efaktura enda, kanskje jeg skal fikse det.. Det er jo litt greit hvis jeg trenger det så slipper jeg å overføre ti lmeg selv før jeg kan betale f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå