MarianneE Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 men hva skal jeg bruke den til? Fløtegratinerte poteter er godt, men ikke helt tirsdagsmat, og ikke noe som Mannen er så glad i. Kakao med krem, kanskje? Annet forslag?
pulverheksa Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Hvis fløtepakken er uåpnet, holder den helt fint til helga. Da har du et par tre dager å områ deg på. Pasta med røkelaks og fløtesaus eller blomkålsuppe. Bruk fløten der du ellers ville brukt melk, litt råflott men litt luksus i hverdagen er ikke å forakte.
Gjest bada Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 (endret) I tillegg til det som er foreslått ovenfor kan du lage f.eks. pasta carbonara. Endret 18. september 2007 av bada
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 Kjøp en pose Toro jegergryte, en pk kjøttdeig og lag den med fløte istede for rømme. Kjempedeilig. Server med ris el potetmos og ferske rundstykker.. nam... Eller kjøp en pose sjokolademoussse eller sitronfromasj, så har du en deilig dessert på 1-2-3!
Annie Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Jeg har brukt fløte som har gått ut på dato. Gjerne 14 dager. Lager ikke krem av den, men det går fint i f.eks vafler.
Brunhilde Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Hell den i en isterningpose og frys den. Så har du de ss med fløte det er så dumt å åpne en hel kartong for.
skrue Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Jeg har brukt fløte som har gått ut på dato. Gjerne 14 dager. Lager ikke krem av den, men det går fint i f.eks vafler. Jepps. Null problem. Kan godt lage krem av noe som bare er noen dager over datoen. Pannekaker og vafler av skikkelig sur, skilt melk går også helt bra (skummet melk iallefall).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå