Gjest Gjest_Mor_* Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Som den mest "fantastiske" partyfixeren jeg er, har jeg allerede startet så smått på konfirmasjonsforberedelsene så jeg skal rekke å få alt klart til mai... (Jeg tar i det minste konsekvensen av mine manglende talenter på det området, og innser at jeg skulle ha startet i fjor ) Men uansett, nå holder jeg på å lage "bordkort". Bordkortet skal være et minialbum/minnebok med bilder av konfirmanten, og tekster som beskriver bildet. Eks: Babybilde - beskrivende sang: Da lykkeliten kom til verden Bunadsbilde, tatt 17. mai - beskrivende sang: 17. mai, er vi så glad i.... osv. Dere ser hva jeg er ute etter. Men jeg sliter veldig med å finne sanger/tekster som beskriver det første skritt... Jeg har tenkt på å tilpasse Armstrongs berømte sitat, men det får være siste utvei. Dessuten trenger jeg etter hvert en tekst om gravemaskiner (kanskje Asgeir har noen?) og om rollerblades hvis det finnes. :rødme: Noen som har noen gode ideer til tekster jeg kan bruke? Det kan gjerne være litt søkt, så lenge vi ser sammenhengen. Og forresten... er det noen som vet hvor jeg kan finne teksten til Ingebrikt Daviks "Skoleveg"? Den har jeg tenkt å bruke til bildet fra første skoledag.
Gjest Blondie65 Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 "Første skuledagen min" Nå vet jeg ikke om det er gutt eller jente du har - er det en jente kan du kanskje bruke "Vi har en tulle med øyne blå" (litt ned på siden) - den beskriver vel ikke det første skritt men ca den samme alderen? Ellers synes jeg ideen din var veldig veldig god.
Gjest Gjest_Mor_* Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 "Første skuledagen min" Nå vet jeg ikke om det er gutt eller jente du har - er det en jente kan du kanskje bruke "Vi har en tulle med øyne blå" (litt ned på siden) - den beskriver vel ikke det første skritt men ca den samme alderen? Ellers synes jeg ideen din var veldig veldig god. Tusen takk Blondie65! "Skulevegen" er allerede på plass i albumet. (minus versene om kjolen med marihøner på...) "vi har en tulle", var et veldig godt forslag, men passer best til neste konfirmasjon. Jenta vil også ha "minnebok" til bordkort. Ellers var det veldig hyggelig at du likte ideen, det satte jeg stor pris på å høre! (det er ikke alle som er enige med deg, og de sier i fra klart og tydelig... )
silkestrå Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Dessuten trenger jeg etter hvert en tekst om gravemaskiner (kanskje Asgeir har noen?) og om rollerblades hvis det finnes. :rødme: Dette hørtes kjempehyggelig ut, og som skippertaksmenneske er jeg helt imponert over hvor tidlig du har startet forberedelsene! Bare en liten tanke til sangtekster... Bertine Zetlitz har jo en plate som heter Rollerskating. Kanskje tittelsporet på denne platen kan brukes? Ellers viste et raskt søk i Google at også INXS har en sang som heter Rollerskating. Her finner du teksten til den: http://www.azlyrics.com/lyrics/inxs/rollerskating.html Jeg er ikke sikker på melodien, men den er det vel alltid mulig å finne på nettet hvis du leter litt... Lykke til med jobben! :-)
Gjenglemt sykkellås Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Et kjent dikt om gravemaskiner er i hvert fall diktet til Rolf Jacobsen - "Landskap med gravemaskiner".
Meaty Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 (endret) Øystein Sundes "Kjekt å ha" har jo et vers om gravemaskiner... ...kom på at New kids on the block har en sang som heter "Step by step", mtp første skritt altså... Endret 23. september 2007 av Meaty
Gjest Gjest_Mor_* Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Takk for svar alle sammen... Beklager at jeg ikke har fått svart tidligere. "Kjekt å ha" er på plass i albumet! Til det første skritt tror jeg at jeg har bestemt meg for: "det var en gang en hønemor med åtte gule små Som spankulerte buret rundt, og lærte seg å gå.... Den minste av de åtte, en liten vilter fyr, han ville ut i verden å gå på eventyr" Litt søkt med tanke på sammenhengen, men pytt pytt. Dette var en sang jeg sang veldig mye til barna da de var små, og de elsket den! Jeg hørte på "Rollerskating" men den klarte jeg ikke å få til å stemme, hverken helt eller delvis. Lurer på om jeg skal prøve "Kveldssang for Laffen", den handler jo om "skrammen i panna", og å dette i søla, og med en vaklete ustø gutt for første gang på rollerblades kunne vel det passe?
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 JEg mener at bandet "Mortimer and the pancackes" hadde en sang om rullebrett/skøyter. husker jeg hadde en kasett med de for sånn 20 år siden...
Gjest Nim Skrevet 26. september 2007 #9 Skrevet 26. september 2007 Janis Joplins "Rollerskate Song" kanskje...
Gjest Blondie65 Skrevet 26. september 2007 #10 Skrevet 26. september 2007 Flere sanger til flere "alderstrinn" (bare slenger dem inn her etterhvert som jeg finner dem: Lillebrors vise
Gjest vimselot Skrevet 26. september 2007 #11 Skrevet 26. september 2007 Hva med: En himmel full av stjerner Blått hav så langt du ser En jord der mennesker bor kan du ønske mer Sammen skal vi leve hver søster og hver bror osv.
Gjest Gjest_Mor_* Skrevet 28. september 2007 #12 Skrevet 28. september 2007 Tusen takk! Både "lillebrors vise" og "barn av regnbuen" må jeg prøve å finne en plass til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå