Paradokset Skrevet 20. september 2007 #21 Skrevet 20. september 2007 For det er jo veldig lett å vurdere når folk er drita fulle!? Den logiske forlengelsen av det argumentet burde i så fall være å forby folk å ha sex med hverandre når de er fulle?
Mann 42 Skrevet 20. september 2007 #22 Skrevet 20. september 2007 (endret) Det er nesten ingen som er dømt for grovt uaktsom voldtekt siden bestemmelsen ble innført august 2000. Straffelovkommisjonen foreslår nå at bestemmelsen ikke videreføres. Og muslimske land? hva har egentlig det med saken å gjøre? "Straffelovkommisjonen foreslår" er ikke det samme som at loven er opphevet. Det er fortsatt en lovbestemmelse som forutsetter at den sterkeste part, eller i denne diskusjonen, den mest edru, har et ansvar for å vurdere frivillighet og grad av beruselse. Endret 20. september 2007 av Mann 42
Paradokset Skrevet 20. september 2007 #23 Skrevet 20. september 2007 "Straffelovkommisjonen foreslår" er ikke det samme som at loven er opphevet. Det er fortsatt en lovbestemmelse som forutsetter at den sterkeste part, eller i denne diskusjonen, den mest edru, har et ansvar for å vurdere frivillighet og grad av beruselse. Jeg kjenner kun til ett tilfelle hvor noen er dømt etter denne bestemmelsen - på 7 år. Årsaken er vel hovedsaklig at det er tilnærmet umulig å vurdere disse faktorene i ettertid. Hvem var mest beruset? I hvilken grad er det mulig å vurdere frivillighet? I tillegg må dette veies opp mot det faktum at det som regel er ord mot ord i slike saker, samt prinsippet om uskyldspresumsjon.
Gjest Eir Skrevet 20. september 2007 #24 Skrevet 20. september 2007 Så du mener at det er greit å knulle alt som har puls, du? Da er nok du og loven på kollisjonskurs. Lykke til videre. Nå synes jeg du går litt langt i å legge ord i munnen på meg. Og når det gjelder loven om "uaktsom voldtekt" synes jeg den er en trussel mot rettssikkerheten, som snarest burde avskaffes. Dersom menn kan dømmes for voldtekt hver gang de har sex med en passiv jente, så skjønner jeg ikke at dere tør å ha sex med fremmede lengre.
Mann 42 Skrevet 20. september 2007 #25 Skrevet 20. september 2007 Nå synes jeg du går litt langt i å legge ord i munnen på meg. Og når det gjelder loven om "uaktsom voldtekt" synes jeg den er en trussel mot rettssikkerheten, som snarest burde avskaffes. Dersom menn kan dømmes for voldtekt hver gang de har sex med en passiv jente, så skjønner jeg ikke at dere tør å ha sex med fremmede lengre. JEg er ikke så fornøyd med den loven jeg heller, men den er nå der, og det var vel det tråden handlet om i utgangspkt.
Gjest Gjest_Kåre_* Skrevet 20. september 2007 #26 Skrevet 20. september 2007 Jeg holder meg ALLTID langt unna jenter når de er overstadig beruset. Har hatt med meg et par gode venninner hjem pga jeg bor midt i sentrum også har de ikke hatt mulighet til å ta buss eller taxi hjem selv pga tilstanden de er i. De har vært så full at de har måtte blitt nærmest slept også har de prøvd å lokke meg til å ligge med dem, men jeg bare har parkert de i gjestesengen og lagt dynen over de og sagt god natt. Det har jeg gjort både edru og når jeg selv er så full at jeg knapt klarer å passe meg selv...
Gjest Eir Skrevet 20. september 2007 #27 Skrevet 20. september 2007 JEg er ikke så fornøyd med den loven jeg heller, men den er nå der, og det var vel det tråden handlet om i utgangspkt. Tråden spør om en gitt situasjon er voldtekt, og slik jeg ser det åpner det for å diskutere både det juridiske og folks personlige mening. Og selv når man tar "uaktsom voldtekt" med i betraktning synes jeg det er en vesentlig forskjell på å "være ved bevissthet" og å "ha puls".
Mann 42 Skrevet 20. september 2007 #28 Skrevet 20. september 2007 Er det voldtekt hvis en edru person har sex med en full person? Vi snakker drita full og det er tvilsomt om personen ville gjort det samme edru. Har det noe å si om den berusede er mann eller kvinne? Oppfattet det mest som et spm om loven, jeg.
Kathja Skrevet 22. september 2007 #29 Skrevet 22. september 2007 Om man er så full at man rett og slett blir knulla uten å kunne sette seg til motverge, og man vet at man ikke vil (når man holder på), da er det voldtekt. Men det blir liksom ikke det samme som "æsj, jeg hadde sex med han i går i fylla, og angrer kjempemasse"... Håper det virket forståelig, funka i huet mitt i hvert fall =)
Gjest linnea Skrevet 4. oktober 2007 #30 Skrevet 4. oktober 2007 For det er jo veldig lett å vurdere når folk er drita fulle!? har en liten historie her. vet ikke om det kan regnes som voldtekt men here i go. han eg var i sammen med begynnte og ha sex med meg om nettene da eg var gravid. men eg ville jo ikke. nesten hver jævla natt gjorde han det mot meg. eg sa hver gang at eg ikke ville og noen ganger da han gjorde det ble eg så forbanna at eg skubbet han vekk. men han fortsatte gjennom hele svangerskapet. så var det pause intill 2 uker etter fødsel. da begynnte han igjen uansett hvor mangen ganger eg sa at eg ikke ville,så fortsatte han neste dag. eg våknet med at han enten fingret meg eller faktisk hadde stappet. k.. inn og begynnt på sitt. ikke noe behagelig. ka kan eg kalle det for? er så usikker.
wondergirl Skrevet 4. oktober 2007 #31 Skrevet 4. oktober 2007 Så lenge du ikke vil og har gitt beskjed om det, så er det jo et overgrep.
Gjest linnea Skrevet 4. oktober 2007 #32 Skrevet 4. oktober 2007 Så lenge du ikke vil og har gitt beskjed om det, så er det jo et overgrep. tusen takk. nei eg ville ikke og eg gav beskjed.
Imbær Skrevet 4. oktober 2007 #33 Skrevet 4. oktober 2007 Dette er noe mange jenter har benyttet seg av. De sier de var fulle, og vips så ha elskeren blitt en voldtektsmann. Dessuten , hvordan kan man kalle det voldtekt hvis det ikke er vold i bildet? Misbruk kanskje, men man må faktisk ta ansvar for det amn gjør selv om man er full.
waco Skrevet 6. oktober 2007 #34 Skrevet 6. oktober 2007 Dere er faen meg dumme. Det er jo den som er drita som vil pule.
Gjest lillebøll Skrevet 6. oktober 2007 #35 Skrevet 6. oktober 2007 Er du redd for å bli anmeldt for voldtekt når personen våkner så driter du i å pule. Så nøden er man vel ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå