Gjest Gjest Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Mener å huske fra en gang jeg var på phuket i thailand at det var mulig å ta buss til malaysia og singapore blant annet, noen som kan bekrefte at dette er mulig? samt fortelle ca hva prisen ligger på og hvor lang tid det tar?
Grissini Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Du kan ta bussen til både Malaysia og Singapore. Priser og reisetid husker jeg ikke og begge vil nok variere. Men jeg ville nok beregnet et par dager reisetid til Singapore - det er et godt stykke vei. Malaysia når du fint på en dag. Kom deg vekk fra Phuket, Malysia er 10.000 ganger bedre Anbefaler Perhentian Islands på østkysten på det varmeste.
*Annie* Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Vær obs på å ha penger med til å kjøpe visum når du skal inn i Malaysia. Vet ikke hvor mye det koster. Jeg tok turen i 1998 og den gangen gikk det ikke å betale med kort der - men det kan ha endret seg.
reiseglad Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Mener å huske fra en gang jeg var på phuket i thailand at det var mulig å ta buss til malaysia og singapore blant annet, noen som kan bekrefte at dette er mulig? samt fortelle ca hva prisen ligger på og hvor lang tid det tar? Har kun tatt buss fra KL til Singapore, og det tok 5-6 timer og kostet under 100 kr. Bussene er fine å reise med, god beinplass og gode veier i Malaysia. Tog skal også være behagelig, men det har vi som sagt ikke prøvd.
Marter Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Hei Om du/dere ikke har veldig lyst til å reise med tog vil jeg foreslå en titt innom siden til Air Asia www.airasia.com. Om du bestiller billetter tidlig kan du få flybillett fra Bankok til Kuala Lumpur fra 700 bath (ca. 130 kroner). Har reist med dem flere ganger... Bra flyselskap med nye fly!
Solknapp Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Vi har tatt buss (first class) fra Malaysia til Singapore, og det gikk kjempefint. God plass og behagelige seter. Dersom du skal den veien vil jeg bare nevne at grenseovergangen og passkontrollen er ganske streng. De sjekket ALT i håndbagasjen ved stikkprøver, og har du fake dvdèr eller skjell du har plukket på stranden f.eks blir det ikke sett på med blide øyne, og du får bot. Heldigvis ble ikke vi sjekket men hadde noen foran oss i køen som hadde dvdèr og fake vesker, og det ble mye styr. Dette er ikke ment for å skremme deg, men så du skal være forberedt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå