Gå til innhold

Eføy

Sunny

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt å ha eføy utover bordene og andre steder som dekorasjon. Men så vet jeg ikke hvor jeg best får tak i dette uten å ruinere budsjettet vårt helt.

- Vokser eføy vilt i Norge (Buskerud)

- Bør jeg kjøpe noen planter og skamklippe dem?

- Lønner det seg heller å kjøpe kunstig eføy og blir det like fint?

Takker for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jge var ute å gikk tur her om dagen... Og da så jeg at en av naboene mine har masse vill-eføy i hagen sin. Låne litt av han?? Hehe icon_smile.gif Neida! Vi skal ha eføy liggende rundt lysestakene og da skal vi kjøpe potteplanter. Klippe i dem og legge de pent utover. Enkelt og billi!

Lykke til med eføyen icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare kjøpe så mange planter du trenger og klippe løs fra de da? Det blir jo ikke så dyrt da icon_smile.gif Jeg tror at vi skal gjøre det sånn i hvert fall icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eføy vokser villt (halv-vill?), hverfall på sørlandet. Mange har i hagen, hva med å høre litt rundt med familie og venner? Jeg synes den ville er finere en potteplanten, den er kraftigere, og dypere grønn.

Jeg ville personlig ikke hatt kunstig, men så er jeg bortimot "allergisk" mot alt som er kustig også, da...

...mange små ting som ikke er så dyrt hver for seg, blir til sammen høye summer...lurt å spare der det ikke er vanskelig.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snorkfrøken

Vi skal også ha eføy på bordet. Vi skal har bryllupet på Vestlandet og har fått beskjed om at det er flere steder i den bygda hvor det vokser eføy vilt. Så du får ta deg en tur og titte, så kanskje du finner noe icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg vil ha eføy hengende rundt inngangs døra.. for finner jeg dette?? butikker?? bor i rogaland?? hvor mye koster dette??

klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har du sett på hobbybutikker ang. eføy eller se på den butikken som heter BIG - der har de jo masse dill dall icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kan hvertfall garantere deg at den ikke vokser vilt i Buskerud! (Spørs litt hvor du bor da) Men den finnes vill ved kysten. Bladene er da litt større enn på potteplanten, og har en litt annerledes grønnfarge. Kunstig eføy ser IKKE bra ut, synes jeg da. Alt kunstig ser litt billig og "harry" (Ops, det uttrykket er vel ikke bra å bruke i disse dager... icon_wink.gif )ut - etter min mening. Nei, kjøp noen potteplanter og klipp i vei, det er mitt råd!

(Skal faktisk gjøre det selv!)

Silje icon_razz.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på potteplanter! Du kan få tak i både hageeføy og eføy som vokser vilt, men disse er litt slappere i bladene (ikke så gummiaktige som potteplanteversjonen) og visner derfor fortere........12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Snorkfrøken, hvor på vestlandet har du sett de vokse vilt ? Skal selv ha eføy i buketten, til "lysmansjett" og på bordet og kanskje i kirken. Tenkte jeg kanskje skulle kjøpe noen potteplanter nå og prøve å lure de til å vokse i mine grønne hender frem til bryllupet 10.08. icon_wink.gif

Har hatt en eføy før, den døde av lus. Noen andre som har opplevd det ? Masse lus på bordet hadde tatt seg ut hi-hi-hi

Eline - ingen grønn guru

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle

Vi tenkte også å ha eføy utover bordet, men jeg hadde bare tenkt å kjøpe det samme sted som brudebuketten, jeg... Ehh, er det veldig dyrt? Spurte ikke om prisen da jeg snakket med hun i butikken om det, men siden det er et spørsmål om det her, så er det kasnkje forferdelig dyrt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt problemet, innkjøp av eføy vil neppe velte budsjettet deres!

En potteplante (med relativt mange og lange skudd) koster kanskje 40 kroner. Vi kjøpte 10 potteplanter for å legge ut over bordene (70 gjester) det holdt i massevis. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snorkfrøken

Eline: Flere steder i Volda vokser de ihvertfall vilt - det er det eneste stedet jeg har lett... icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...