Gå til innhold

filmtips/gavetips til 7-åring? (gutt)

Fremhevede innlegg

Skrevet

skal kjøpe fødselsdagsgave til en 7-åring gutt og trenger gode tips til hva jeg kan gi ham. tenkte kanskje jeg kunne kjøpe noe lego og en dvd? noen som vet hva slags filmer som passer for en 7-årig gutt?

på forhånd takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7 åringer er så forskjellige, så det er vanskelig å anbefale noe spesifikt. Kjenner to 8 åringer; den ene synes Kapetein Sabeltann er for babyer, den andre synes den er litt skummel... Har selv en på snart 4 år som synes KS er toppen. Hvem som har rett/feil er moden/passe/umoden er vanskelig å si. Du kjenner bursdagsbarnet bedre enn meg, evt hør med foreldrene...

Men generelt sett:

* Bionicle lego

* Leseløve bøker

* speider kniv

* Junior geni (brettspill)

* Kongen på haugen (spill)

* Pokemonkort, figurer etc

* Forskjellige eksperimenter

* sengetøy med ynglingsfigurer/fotballag el

* fotball, leggskinn, fotballstrømper i klubbens farger

* tegnesaker + tegnebok

* pil og bue

* cd med Hits for Kids

* noe gutten interesserer seg for (fotballkort, klinkekuler, svømmeutstyr, karatedrakt etc)

Filmer:

* Olsenbanden jnr

* pokemon filmer

* Svein og rotta

* småspioner

* Disney/Pixar filmer

* Shrek

* Johnny og Johanna (kjent fra Nrk)

* Mr Bean (morsom humor små 7 åringer kan finne morsom)

* Spiderman

* Wallace & Grommit

* Mikkes favoritter (Pluto, Donald, Langbein etc)

* Narnia

* Harry Potter (kan bli omdiskutert ettersom HP er blitt mer voksen med årene...)

* Dyrenes forunderlige verden

Det var det jeg kom på i farten.

Skrevet
skal kjøpe fødselsdagsgave til en 7-åring gutt og trenger gode tips til hva jeg kan gi ham. tenkte kanskje jeg kunne kjøpe noe lego og en dvd? noen som vet hva slags filmer som passer for en 7-årig gutt?

på forhånd takk for svar :)

Har selv en gutt som fyller 7 om få dager, og han er veldig opptatt av "Biler" (Disneyfilmen). Han ønsker seg ALT som har med "Biler" å gjøre.

Ellers er han opptatt av Bionicle, verktøy, fjernstyrte ting (biler, båter, fly), sykling (ny ringeklokke til sykkelen hadde vært populært her!), skateboard, playstation...

Andre filmer han liker er Shrek, Harry Potter, Happy Feet, Svein og Rotta, Pusur, Herbie, Madagaskar, Stuart Little, Istid, Robotene osv.

Skrevet

Kan likegjerne signere Heikes innlegg...min sønn blir 8 om 1 mnd og har pretty much samme favorittene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...