Gå til innhold

virus via msn

Fremhevede innlegg

Gjest koosejenta
Skrevet

Jeg var så DUM!! som godtok ei zippa mappe fra en av mine kontakter og da var det gjort...det var selvfølgelig VIRUS!!

nÅ blir jeg ikke kvitt det...jeg sender automatisk denne mappa til alle mine kontakter med jevne mellomrom...

Jeg har sannet og scannet men de klarer ikke å finne det..det eneste virusprogrammet finner er ei mappe som ikke kan åpnes i f,som er diskstasjonen,men jeg har prøvd å gå inn dit men der står det 0 objekter....

Jeg har forskjellige program men ingen finner noe....Må jeg virkelig avinstallere alt ..jeg har lastet ned msn på nytt igjen og byttet hotmailadresse men ikke det hjelper heller...

Hva skal jeg gjøre??hjeeeeeeeeeelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd denne? Eller denne?

Det er sikkert helt unødvendig å reinstallere Windows. Finn ut hva viruset heter, og hvis ikke de to programmene jeg linket til klarer å gjerne det, søk på Google etter "<virusnavn> removal tool".

Skrevet

Hvilket antivirusprogram benytter du deg av? Utifra hva jeg leser, så ser det ut til at det fungerer svært dårlig.

Jeg vil anbefale deg å prøve ut F-Secure Antivirus 2008. Det har både antivirus og antispyware løsning i seg. Prisen er vel ca 400kr for 1 år, og da kan du benytte programmet på opptil 3 datamaskiner. Enkel og billig innvestering. Jeg har brukt det nå i et par mndr og det fungerer svært godt.

Disse onlineløsningene som TrendMicro Housecall f.eks er bare for å slukke en brann. Ingen permanent løsning du bør vurdere. :)

Skrevet

Jeg hadde også dette viruset på min maskin, brukte sikkert 2 dager på å få det fjernet.

Fant til slutt et program som tok alt, viruset forandret seg, men fikk tatt knekken på det til slutt..

Prøv Bit Defender http://www.bitdefender.com/scan8/ie.html

Tok litt tid å scanne hele dataen, nytter ikke å avinstalere programmer by the way;) :hallo:

Gjest koosejenta
Skrevet

bitdefender tok ikke mit,uuæææ,ingen som vet løsning..da må jeg vel installere windows xp på nytt..

Skrevet

Jeg fikk noe sånt for en måneds tid siden. Vet ikke om det var akkurat det samme, men det høres likt ut. Denne fikset det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...